Tovább fejlődik a holland méregzsák
Érkezik a vadított Donkervoort D8 GTO-RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csupán 40 darab készül majd a holland Donkervoort legújabb szüleményéből, a GTO-RS-ből. Retro beltér és tiszta vezetési élmény jellemzi majd.
Sokan hallhattak már a holland Donkervoort manufaktúráról, ami a Caterham kasztnijával kezdte pályafutását, majd ezen a vonalon haladva kissé továbbgondolták a dolgot. Továbbra is erős, de könnyű autókat próbálnak gyártani, ám komolyabb köntösben. Hogy szép-e a köntös, azt mindenki maga döntse el. Mottójuk a "No Compromise", hiszen szerintük az ABS, ESP és szervó nélküli vezetési élmény az igazi. Ez az állítás mondjuk elég szépen hangzik egy autós fülnek. Nos, ez a gyár mutatja be idén nyáron még jobban vadított D8 GTO modelljét, ami már a GTO-RS nevet kapta. Erősebb, extrémebb és kissé nagyobb lesz az alapmodellnél. A beltérben prémium bőrkárpit, szénszálas betétek és Alcantara borítású kormány gondoskodik majd a sportos érzésről.
Erejét egy 2,5 literes 5 hengeres Audi motor adja majd, és a Bosch-együttműködésnek köszönhetően nem csak optimalizált motorvezérlést kap, hanem rajtelektronikát és duplakuplungos váltót is. Így már talán labdába is rúghatna a vevőkért vívott meccsen, de csupán 40 darabot gyártanak belőle, és az árát is tisztességesen megkérik. 151 173 eurós, azaz közel 48 milliós forintot kell érte leszurkolni. Ezen próbál puhítani az új felfüggesztés, a profi fékrendszer és a hosszabb tengelytáv is. Annyi biztos, hogy ezt az autót pályára kell vinni, nem utcára; és bizony van, aki fizet az egyedi modellért, hiszen 21 rendelés érkezett már.
Ez így igaz, a Spyker is megjárta már a hadak útját, ahogy pl. a Wiesmann vagy a Gumpert is a németeknél. Sok ilyen kis maufaktúra van, amiket alig lehet látni az autós térképen, de mégis elvegetálnak valahogy. Ilyenek pl. a Callaway, a Hennessey, a Ginetta, a Mitsuoka, a Koenigsegg, a McLaren, a Pagani, a Fisker Karmából átvedlett Karma, a Morgan, stb. Igazából abból élnek, hogy különcöket szolgálnak ki:)
A Donkervoort a Spykerhez hasonlóan nem áll túl erős lábakon. Próbálnak ezer bőrt lehúzni az autóról, csak hogy menjenek az eladások. A 40 db egy ilyen gyártónál egyébként soknak számít…
„Tovább fejlődik a holland méregzsák”
Jó néhanapján a holland cégekről is olvasni, ilyen a Donkervoort mellett a Spyker is. Leginkább teherautó- és kamiongyártásukról ismertek a hollandok a DAF kapcsán, ill. buszgyártásukról a Bova kapcsán.
Vajon hány bőrt lehet még lehúzni az ősrégi Super Sevenről? Az angol Morgan cég a példa rá, hogy egy ősrégi roadster-alapból egész komoly és modern szuperautókat lehet kihozni.