A Fiat elképesztően sikeres Dél-Amerikában, természetesen a belsőégésű motorokkal, ezt a piacot pedig nem akarja veszni hagyni a Stellantis
Évek óta megfigyelhető tendencia, hogy az autógyártók bejelentenek egy viszonylag távolinak tűnő dátumot, amelytől datálva kizárólag elektromos járműveket gyártanak majd, később visszatáncolnak és mégis fejlesztik tovább a belsőégésű motorokat. Úgy tűnik a Stellantis is hasonló útra lép, hiszen nemrég jelentették be, hogy mintegy 6 milliárd dollárt (2177 milliárd forintot) fektetnek új erőforrások és autók fejlesztésébe. A 14 márkát birtokló gigakonszern a beruházás keretein belül a következő években több mint 40 autót mutathat be.
Persze, nem a hagyományos belsőégésű motorokba fektet ilyet hatalmas összeget a Stellantis, hanem a vegyes üzeműekbe, amelyek benzinnel és etanollal is működtethetőek. Ráadásul ezek a tervek szerint később hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc részeként is elérhetőek lesznek. Az első ilyen autók már 2024 végén megjelenhetnek.
Nem véletlenül Dél-Amerikában valósul meg a beruházás, hiszen a Stellantis 31,4 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Brazíliában, míg az egész kontinensen 23,5 százalékos, ráadásul Argentínában és Chilében az elsők. Az itt értékesített autók jelentős része belsőégésű motorral rendelkezik, így érthető a konszern miért nem akar lemondani az egyik legsikeresebb piacáról, ahol ma még messze nincsenek olyan szigorú károsanyag-kibocsátási szabályok mint Európában. Arról egyelőre nem közölt információkat a Stellantis, hogy Európába is érkezhetnek e járművek a mostani beruházás eredményeképp.
Az egyelőre nem derült ki, hogy Európa is kaphat e az új fejlesztésű motorokból