Több mint 60 éve készül az SL-széria, a legenda 2021-től tovább él
Hiába adnak óriási összegeket a sirályszárnyas, első generációs Mercedes SL modellekért, a jelenlegi generáció nem fogy úgy, ahogy kéne. Nem kapott kellő figyelmet a modell az utóbbi években, sem a Mercedestől, ennek következtében pedig a vásárlóktól sem. Pedig egy igazi legenda lehetne belőle, a név már a Porsche 911-esétől is régebb óta van szinte folyamatos használatban. Valamiért azonban mégsem tekint a vásárlóközönség az aktuális SL-re úgy, mint a 66 évvel ezelőtt bemutatott első példány leszármazottjára, talán a motorsportos gyökerektől való eltávolodás, és valószínűleg a megfelelő marketing hiányának eredményeként.
Az AMG GT alapjaira épül majd a következő SL
A mai autópiac sajnos nem kedvez a kabrióknak és a roadstereknek, a Mercedesnek pedig nem kevesebb, mint 6 modellje van ebben a szegmensben. A cég úgy döntött, csökkenti kínálatát, és tekintve az SL név ikonikusságát, a fiatalabb SLC (korábban SLK) és S-osztály kupé és kabrió (korábban CL) megszüntetését határozták el. A kis roadsterek kategóriája nem túl profitábilis, a BMW is csak a Toyotával közösen fejlesztve tudta megújítani a Z4-et, a nagyobb nyitott tetős autók piacán pedig őszintén szólva eddig is kissé érthetetlen volt, miért létezett párhuzamosan az SL és az S-osztály kupé/kabrió. Azzal lehetne magyarázni persze, hogy az S-osztály négyüléses, kabriója puhatetős, míg az SL a roadsteres hagyományokhoz hűen kétüléses, teteje pedig kemény. Ilyen apró különbségek azonban nem indokolják két teljesen különböző modell kifejlesztését, így a következő S-osztállyal nem újul meg a kétajtós változat, de az új SL-nél is minden költségcsökkentésre szükség lesz.
Sorhatos, V8-as és akár hibrid hajtás is elképzelhető a puhatetős roadsterben
Ez nem egy külső partner bevonását jelenti, hiszen a Mercedes házon belül, az AMG-től kér segítséget. Az új autó csak sportkivitelben lesz elérhető, azaz Mercedes-AMG SL lesz a jelölése, az affalterbachiaknak ez lesz a harmadik, teljesen saját fejlesztésű modelljük. Csak roadster kivitelben lesz kapható, a képek alapján úgy tűnik, az olcsóbb, puhatetős megoldást választották, illetve az AMG GT platformjára fog épülni, ezáltal is spórolva a fejlesztés költségein. SL 65 sajnos nem lesz, a V12-es erőforrásnak a tömeggyártó márkáknál leáldozott, visszatérhet viszont a ritka SL 73, bár itt akkumulátor segítségével termelődne az óriási teljesítmény. Ahogy az AMG GT négyajtós változatánál, úgy az SL-nél is több erőforrás érkezhet, azaz a sorhatos és a V8-as, amint az a - már utcákon is futó - tesztpéldányok különböző kipufogóvégeiből is látszik. Egyelőre erősen álcázottak a prototípusok, és az sem biztos, hogy a végleges karosszéria lapul az álarc mögött, de ha mégis, akkor roadsteresen hosszú frontrészre, a mai Mercedesekre hasonlító első, illetve az AMG GT-re hasonlító hátsó fényszóróra számíthatunk. A vállalat tehát igyekszik visszatérni a modell versenysport-történelméhez, miközben az S-osztály kabrió helyén keletkező űrt is szeretné valamelyest betölteni. Felmerül ugyanakkor a kérdés, lesz-e létjogosultsága a kocsinak az AMG GT C és a GT R Roadster mellett. Az SL-t manapság főleg luxus grand tourerként vásárolják, amire eddig ott volt az S-osztály kabrió - mostantól a versenyautózás irányába terelődik a modell, de erre is létezik a már említett két házon belüli "konkurens". A stuttgartiaknak tehát valami különlegeset kell letenniük majd az asztalra, ha sikert szeretnének elérni az új SL-lel.
Ilyen formákat mindig szívesen látunk az utakon - csak legyen annyi létjogosultsága a modellnek, hogy valóban találkozhassunk vele