Tovább düböröghet az öt henger – Itt az új Audi RS 3!

Kívánatos hot hatch maradt az Audi RS 3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Maradhatott az öthengeres motor az Audi RS 3 új generációjában, amelyből egyszerre mutatták be a ferdehátú és a lépcsőshátú változatot.

Az Audi RS világba a hármas a belépő szint jelenleg, és már ez sem gyenge ugye. Az új RS 3 bemutatásakor érdekes fóliázást kaptak az autók, ami egyfajta kamuflázsnak is felfogható, ennek ellenére jól kivehetők a sportos elemek a kasztnin. Minden van, ami egy sportos modellen elengedhetetlen. Méhsejtmintás hűtőmaszk, hatalmas légbeömlők a lökhárítókban, küszöbtoldatok, hátul pedig két hatalmas kipufogóvég és diffúzorbetét. Az első tengelytáv 33 milliméterrel szélesedett az előző modellhez képest, a Sportback esetében a hátsó tengelytáv tíz milliméterrel nőtt. Az RS 3 alapfelszereltségként 19 colos kovácsolt alufelnikkel érkezik, illetve a Pirelli P Zero Trofeo R gumiabroncsait kapja. Ezt nem is érdemes tovább ragozni, úgyis jönnek majd még képek a hagyományos fényezésekkel, amelyeken még jobban fognak látszódni az említett elemek, illetve az új színek is, amiket beígértek.
Természetesen az utastérben is a versenyautós hangulatra helyezték a hangsúlyt. Ebben segít többek között a 12,3 colos, digitális műszeregység, amelyben variálható a fordulatszámmérő grafikája, előhívhatók a g-erők, a különböző gyorsulások adatai és a köridők, ha épp pályáztak az autóval. Emellett az autósportból ismerős váltásjelző is segíti a vezető dolgát a zöld-sárga-piros skálával. Középen 10,1 colos érintőképernyő trónol, itt megnézhető többek között a hűtőfolyadék, a motor és a sebességváltó olajának hőmérséklete, valamint a gumiabroncsnyomás-értékek. Most először került HUD is az RS 3-ba, de nem maradhatnak el a szénszálas betétek, a sportkormány a nagyobb sportváltozatokból ismerős RS Mode gombbal és a sportülések sem, akár nappa bőrburkolattal, a fényes fekete és a vörös varrás mellett most már zöld cérnával is.
Hirdetés
Minden autóőrült örömére az autó orrában maradt a többszörösen díjnyertes, öthengeres, 2.5 TFSI motor, igaz a teljesítménye nem változott az elődhöz képest, hiszen ugyanúgy 400 lóerőt tud. Ám ezt már alacsonyabb fordulaton, 5600-tól leadja, egészen 7000-ig. A nyomaték viszont megnőtt 20 newtonméterrel, így már kerek 500 Nm, ami 2250 és 5600-as fordulatszám között áll rendelkezésre. Így az új RS 3 már 3,8 másodperc alatt 100-on van, a végsebessége pedig szokás szerint 250 km/h-nál leszabályozott, de ez opcionálisan kiiktatható és akkor már 280 km/h a vége, sőt RS Dynamic csomaggal, amihez a kerámiafékek is járnak, egészen 290 km/h tempóig kitolható a végsebesség. Arról, hogy ez az erő a lehető leggyorsabban jusson az útra, a hétfokozatú DSG automataváltó gondoskodik, amelynek az áttételeit a sportos felhasználáshoz szabták. Emellett állítható hangzású kipufogókat is kap az új RS 3. Technikai csemegeként egy új nyomatékelosztó rendszert is kapott a modell a klasszikus differenciálmű helyett. Ebben oldalanként egy-egy elektronikusan vezérelt, nedves tengelykapcsoló felel a nyomatékátvitelért. A rendszert úgy alakították ki, hogy akár a teljes nyomatékot küldheti egy oldalra. Az egyenként akár 1750 Nm átvitelére képes tengelykapcsolóknak saját vezérlőegysége van, ami a kerékfordulat mellett a hossz- és keresztirányú gyorsulást, a kormány- és gázpedál-állást, a fokozat és a menetirányhoz képesti elfordulási szöget is vizsgálja, és az ezekből kalkulált adatok alapján szabályoz. Nem hagyták ki a ziccert a mérnökök: drift módot is beüzemeltek ennek a rendszernek köszönhetően. A felfüggesztés elvén azonban nem változtattak. Elöl maradt a MacPherson rugóstagos, hátul a multilink felépítés, a hasmagasságot az S3-hoz képest egy centivel csökkentették, extraként pedig elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is kérhető.
Hirdetés
Az új RS 3 ferdehátú és szedán változata augusztus közepétől rendelhető majd, valamikor ősszel érkeznek meg az első példányok az ügyfelekhez, illetve a márkakereskedésekbe. Németországban a ferdehátú alapára 60 ezer euró, tehát körülbelül 21,5 millió forint, míg a szedán 62 ezer euróról indul, ami körülbelül 22,2 millió forintnak felel meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?