Tovább diktál? – Kipróbáltuk az új Nissan Juke-ot!
Kimaxolt divattermék – Diktál és követ is az új Juke, kipróbáltuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kilenc évvel ezelőtt úgy robbant be a Juke, hogy csak fogtuk a fejünket, aztán a dizájnereknek igazuk lett. 1,5 millió ment el belőle, és itt az utód, ami a Nissan legfejlettebb autója.
Identitását magával hozta, de a kor nem hazudik, komolyabb lett az új Juke
9 év alatt több mint 1,5 millió példány kelt el, ami talán némi pozitív visszaigazolás arról, hogy valamit jól csináltak.
1,5 millió példány kelt el az elődből, a karaktert tökéletesen tovább vitték
10 centivel nőtt a tengelytáv, az előzőhöz képest óriási a hátsó lábtér, a beszállás is egyszerű, autószerű
A dizájn egyébként az egyik legfontosabb pont, a Nissan felmérése alapján a Juke-ot szerelemből vették/veszik az emberek, imádják a kinézetét, dizájner kiegészítőként tartják.
Ehhez mondjuk hozzá kell tenni, hogy a fiatalos stílus bizonyos országokban – nálunk is – épp, hogy az idősek körében lett népszerű. Az új Juke pont ezért nagyon ad a külsőre, bár kicsit fáj, hogy az élénk színek egyelőre kimaradtak a kínálatból. A szokásos felszereltségi szintek, mint a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna mellé érkezett az N-Design is. Ebben 20 féle színkombinációban állíthatjuk össze a Juke-ot a tető, a karosszéria és az utastér színeit illetően.Ledes fényszórói karakteres menetfényeket kaptak, az N-Design csomagban 20 féle színösszeállítás áll rendelkezésre
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4210 | 1800 | 1595 | 2636 | 422 |
Városi crossover továbbra is, csak hét centit nőtt hosszban, arányai hasonlóak, beláthatósága is, de sokat segít a tolatókamera
Elég sokrétű az anyaghasználat, a kéz alá kerülő részek jó minőségűek, kivéve az ajtókárpit
Nyilván bunkerszerű hátul, de helyből már akad elég, elöl magas az üléspozíció, jó a kilátás
Az utastér legfontosabb fejlődése a méretnövekedés. A Juke egyébként is nőtt hosszban 7 centit, tengelytávban viszont 10,5 centit, ami óriási lépés az elődhöz képest. Így már van értelme a hátsó sornak, ordítóan nagyobb lett a hely és hosszabb a hátsó ajtó is, teljesen olyan a bejutás és a hátul ülés, mint egy normális autóban. Emellett 20%-kal nőtt a csomagtér is, 422 liter pedig már egész jónak mondható egy ilyen vagány külsejű crossovernél. A beltér nagy dobásaként a fejtámlákba épített hangszórós Bose hifi is elérhető, a hangzást egyelőre nem éreztem átütőnek, de mindenképp más élmény, mint egy hagyományos hangrendszer. Egészen érdekes, amit a Nissan művelt motorizáltság terén, semmi más nincs egyelőre, csak a Daimler-féle 1,0 literes háromhengeres turbós benzinmotor 117 lóerővel. Annyira nem érdekli a vevőket, mi hajtja, hogy igazából semmi értelme többfélét fejleszteni hozzá. Egyelőre azt mondják, hogy 2020 után érkeznek hibrid rendszerek is, de addig nem lesz más a Juke-hoz, csak ez. Valójában nem egy rossz döntés, van egy kis alapjárati remegése és a hangjában is megvan a háromhengeres orgánum, de ez már messze nem olyan bántó, mint ami például a Micrában volt. Ha nem ez lenne a dolgom, egy pillanatig nem foglalkoznék vele és garantálom, hogy a célközönség által követett influenszerek sem fognak ezzel törődni az instán, hisz egy ilyen „dizájner” terméknél teljesen tökmindegy.
A fejtámlákba is kerül a Bose hifi hangszóróiból, a kerek légbeömlők fémesen kattannak, minőségien mozognak, kárpitokból háromféle áll rendelkezésre
Bátran használták a karbon mintát is, a 7 fokozatú duplakuplungos váltó most kevés rossz élményt produkált
Elég jó az úttartása, könnyed a kormányzása, vezetni elég természetes, és a német rendszámos, előszériás tesztautók egyben is voltak, meglátjuk majd a kész terméket.
A 19 colos felnik ellen nincs orvosság, így azok ütöttek úthibákon és fekvőrendőrökön, de semmi drámaira nem kell gondolni, teljesen vállalható.Változtatható a menetmód, de az egyetlen háromhengeres benzinesre nincs jelentős hatással a Sport állás sem
1.0 DIG-T | 1.0 DIG-T 7 DCT | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | duplakuplungos automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 117 (5250) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (1750) | |
Végsebesség [km/h] | 180 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,49 | 11,1 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | nincs adat | |
CO2-kibocsátás [g/km] | nincs adat | |
Saját tömeg [kg] | 1192 | 1210 |
Okostelefonos applikáción és Google Home-on keresztül is kommunikálhatunk az új Juke-kal
Fejlett vezetéstámogató rendszereket fűz össze a ProPilot, kicsit érzékeny, de végülis alaposan vigyáz az utasokra
Divattermékként is megállja a helyét, miközben alaposan javult a praktikum és az anyaghasználat.
Összességében könnyedén elfogadható és azonnal szerethető mindennapi vidámságot ad, miközben most már tényleg használható négy főnek is, ha szükséges. Hamisítatlanul tovább diktálja az előd által megteremtett divatot és elismerően beállt abba a sorba, ami a technológiai fejlődés előtt áll. Mindenképp nagy lépés, pláne, ha valami alternatív hajtást is kap a közeljövőben, az egyetlen motorjával és választható váltójával decembertől érhető el a hazai kereskedésekben.A játékos fazon mellé feszes futómű és könnyed, jó vezethetőség párosul, futása is csendes, a szélzaj sem jelentős
Remek, nekem jobban tetszik, mint az elődje. Az egyik képen megbújik közeli „rokona” és vetélytársa, az új Captur. Arról mikor lesz teszt?
András a héten utazik a nemzetközi bemutatóra és menetpróbára, így vélhetően még a héten megjelenik róla a cikke.
Köszönöm!
Köszönöm!