Az autópiac csökkenése mellett továbbra is egy esztergomi modell, de már nem a Suzuki Vitara, hanem az S-Cross a hazai piac kedvence
2019-ben már-már elérte a válság előtti szintjét a hazai autópiac, persze akkor sem hozta még a hitellel túlpörgetett 2008 előtti számokat, de tartós erősödésben volt. 2020-ban aztán előbb a Covid húzott kéziféket, azóta a szállítási nehézségek és az árfolyamváltozások egyaránt fékezik az új autók eladását, ez a tendencia idén sem állt még meg, sőt szinte még az alagút vége sem látszik. Ez nem csak a hazai, a teljes európai piacra jellemző, most azonban a magyarországi első negyedéves adatokat tudjuk megmutatni.
A személyautók piacán 10,9 százalékos visszaesés látható, a kishaszonjárművek eladása, pontosabban forgalomba-helyezés visszaesése még jelentősebb, 26,9%-os, autóbuszból 7,6%-kal adtak el kevesebbet, ez persze mindössze 6 példányt jelent. A nagyhaszonjármű és a motorkerékpár eladások emelkedni tudtak, ám mivel ezek szerényebb volumenű szegmensek,
a teljes gépjármű-piac 11,4%-os visszaeséssel zárta az első negyedévet.
Év elején azt ünnepelte a Toyota, hogy 3 éve vezeti a kivonásokkal tisztított magyar autópiacot, idén az összesített forgalomba-helyezésekben is megelőzte az eddig vezető Suzukit, a dobogó harmadik fokán a Ford áll
A személyautók eladása olyan szintre esett már vissza, hogy nincs is sok értelme havi bontásokat nézni, érdemes volt bevárni az első negyedéves jelentést a toplistával. A márkák versenyében immár a piac összesített forgalomba helyezési adatai szerint is élre került a kivonásokkal tisztított piacot tavaly már harmadik éve vezető Toyota, márkaszintű eladási/forgalomba helyezési adatukkal az Esztergomban gyártó Suzukit is megelőzte a világ első számú autógyártója. Ahogyan az várható volt, az új Suzuki S-Cross leszorította az évek óta őrzött első helyről a Vitarát. A piac volumenét mutatja, hogy az első helyen álló S-Crossból kevesebb fogyott idén, mint Vitarából tavaly, utóbbi ráadásul tavalyi számainak alig több mint felét érte csak el. Dobogós a tavaly frissített Kia Ceed is, követője a tavaly új alapmotort kapott Toyota Corolla (
lásd tesztjét itt) és a Skoda Octavia. A Toyota piacvezető címét szépen mutatja, hogy a top10 modellből 4 az övék, a Yaris, a C-HR és a RAV4 is felkerült a listára, amin még a Dacia Duster és az Opel Astra szerepel - utóbbi a mezőny legújabb modellje,
menetpróbája itt olvasható.
A márkák rangsorában a Ford harmadik és a Kia negyedik helyezése csöppet sem meglepő, a Volkswagen ötödik és a Skoda hatodik helye volt már jobb. Ugyanakkor a prémiummárkák válságállóságát mutatja, hogy a Mercedes-Benz a hetedik helyen még a tavalyhoz mérten 1000 autóval kevesebbet értékesítő Daciát is előzi. Az Opel 9. helyével szorít, hogy ki ne kerüljön a top10-ből (nagyon jókor jön neki tehát az új Astra, már az idei első negyedévben is a tavalyi eredményük háromszorosát hozták hazánkban az új forgalmazóval), a top10-be pedig még egy prémiummárka, a BMW is be tudott kerülni az első negyedévben. A BMW azon ritka márkák egyike, amely idén több autót tudott eladni, mint tavaly.
„az első helyen álló S-Crossból kevesebb fogyott idén, mint Vitarából, ami tavalyi számainak alig több mint felét érte el. ”
itt egy kis zavart érzek
Mint Vitarából tavaly. Valóban hiányzott egy szó, köszönjük az észrevételt!
Jó lenne a tavalyi adatok ismeretéhez egy link a cikkben, ha már a táblázatba nem fért be.