Tóth Géza a magyar drift bajnoka
Megvan az idei év drift-bajnoka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel száz versenyző vett részt Tökölön a Drift, GyorsulásiFutam és a Gymkhana szakág szezonzáró hétvégéjén, ahol eldőlt a bajnoki cím is.
A Hell Energy Országos Drift Bajnokságban még öt versenyző volt érdekelt az idei Pro szériás sorozat utolsó fordulójában Tökölön. A legfőbb kérdés az volt, hogy vajon Tóth Géza „Alapos” meg tudja-e őrizni hidegvérét amennyiben a szombati kvalifikáción a legjobb 16-ba kerül. Nem volt egyszerű feladat számára, mivel a technika ördöge az edzés legvégén kibabrált vele. A selejtező futamok már javában zajlottak mikor autója trélerre került. Vészes előjel volt ez számára, ugyanakkor szerencse is, hiszen még időben tudott szert tenni kölcsönautóra. A felajánló Szabó Szilárd volt, így Géza egy E500-as Mercivel vághatott neki éles köreinek. Meglepő módon Géza tökéletesen ura volt a helyzetnek, pedig még soha nem vezette ezt a versenyautót. A két értékelt futam bőven elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa helyét a másnapi páros csaták között szereplő legjobb 16 pilóta közé. A kvalifikációt legjobban ugyanezzel az autóval eredeti tulajdonosa Szilárd teljesítette, őt követte Varga Tamás és Galacs Gábor akik mindketten egy BMW E30 V8-as versenyautót nyüstölnek.
A Hell Energy Országos Drift Bajnokságban még öt versenyző volt érdekelt az idei Pro szériás sorozat utolsó fordulójában Tökölön. A legfőbb kérdés az volt, hogy vajon Tóth Géza „Alapos” meg tudja-e őrizni hidegvérét amennyiben a szombati kvalifikáción a legjobb 16-ba kerül. Nem volt egyszerű feladat számára, mivel a technika ördöge az edzés legvégén kibabrált vele. A selejtező futamok már javában zajlottak mikor autója trélerre került. Vészes előjel volt ez számára, ugyanakkor szerencse is, hiszen még időben tudott szert tenni kölcsönautóra. A felajánló Szabó Szilárd volt, így Géza egy E 500-as Mercivel vághatott neki éles köreinek. Meglepő módon Géza tökéletesen ura volt a helyzetnek, pedig még soha nem vezette ezt a versenyautót. A két értékelt futam bőven elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa helyét a másnapi páros csaták között szereplő legjobb 16 pilóta közé. A kvalifikációt legjobban ugyanezzel az autóval eredeti tulajdonosa Szilárd teljesítette, őt követte Varga Tamás és Galacs Gábor akik mindketten egy BMW E30 V8-as versenyautót nyüstölnek.
A verseny végeztével az időterveknek megfelelően a szervezők alig fél óra leforgása alatt tökéletes összhangban építették át a versenyterületet a drift szakág mindkét kategóriájának. A pilóták két egymástól független pályán edzéssel hangolódhattak rá a verseny egyenes kieséses szakaszára. Az erőgépek felvonulása és pilóták bemutatás után szinkronban folytak mindkét kategória futamai, így a nézők megállás nélkül élvezhették a keresztben csapatást.
Sokan azt mondják, hogy a legjobb 8 között már bármi megtörténhet, de természetesen mindig vannak favoritok. Az első csatában Tóth Géza Szilágyi Kálmán ellenében hozta a papírformát, míg Nagy Gergő Porkoláb Péterrel vívott küzdelemben tudott felülkerekedni, igaz itt már közel sem volt annyira egyértelmű a különbség. A harmadik páros Varga Tamás „Puci” és Zentai Attila viszont elsőre nem bírt egymással. Puci a 4.6-os Alpina V8-as volánja mögött komoly nyomást mért Attilára, ám a fordított felállásban Attila is kellően megszorongatta a Hell Racing Team versenyzőjét. Az ismételt menetben Puci bebizonyította, hogy korábbi súlyos nyakcsigolya sérüléséből teljesen kigyógyult és ugyanolyan elánnal versenyez, mint azt eddig megszokhattuk tőle. Győzelmével már a legjobb 4 között tudhatta magát, csak úgy, mint Galacs Gábor aki szlovák ellenfelét győzte le szintén egy visszahívásos csatában.
Eredmények
Hell Drift OB Pro Liga zárófutam:
Hell Drift OB Street 3. futam:
2011 évi Hell Országos Drift Bajnokság Pro Liga végeredmény:
A Top4 pilóta közül elsőként Tóth Géza és Nagy Gergő párosát láthattuk, ami egyben az éves bajnoki végeredmény sorsáról is döntött. Ha Géza nyer, akkor abszolút bajnok, ha veszít, akkor bizony csak a szerencsében bízhatott volna a továbbiakban. Gézának tehát higgadtnak kellett maradnia, ami sikerült is neki! A csata bár szoros volt, Nagy Gergő követőként túlságosan leszakadt ellenfelétől így a bírók döntése alapján Géza jutott tovább és egyben örülhetett bajnoki elsőségének. A másik ágon Puci és Galacs Gábor feszült egymásnak ahol mindkét versenyző látványos tsuiso csatát mutatott a közönségnek. Bár Gábor nagyon bízott egy jó eredményben ezúttal vesztesként hagyta el a pályát és indulhatott a harmadik hely megszerzéséért.
Hell Drift OB Pro Liga zárófutam:
- Tóth Géza "Alapos" - BMW E36 V8
- Varga Tamás "Puci" - BMW E30 V8 Alpina
- Nagy Gergő - BMW E36 M3
- Galacs Gábor - BMW E30 V8
Hell Drift OB Street 3. futam:
- Hetyési Zsolt - Nissan S13
- Peter Kurnava (Szlovákia) - Nissan 350Z
- Polgár Zoltán - BMW E36 Alpina
- Temesvári Péter - BMW E30 V8
2011 évi Hell Országos Drift Bajnokság Pro Liga végeredmény:
- 1. Tóth Géza 124 pont
- Nagy Gergely 99 pont
- Varga Tamás 79 pont
- Zahuczki Zsolt 73 pont
- Szántó Nikolett 61 pont
- Galacs Gábor 51 pont
- Roman Kolesar 44 pont
- Szekeres Ferenc 44 pont
- Porkoláb Péter 43 pont
- Zentai Attila 42 pont
A Street kategóriában Hetyési Zsolt és a szlovák Peter Kurnava döntőzött egymással. Zsolt élete első versenyén gyönyörű autózással megnyerte a futamot. A harmadik helyet Polgár Zoltán szerezte meg, aki ezen felül az éves bajnoki címet is bezsebelte, függetlenül az utolsó záró futam végeredményétől.