Történelmet írt az Aston Martin
Zéró kibocsátás a Nürburgringen Aston Martinnal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aston Martin és történelem? Nem újdonság. Ám, az igen, hogy a megújult Aston Martin Rapide S hidrogénes hibridként teljesítette a Nürburgring 24 kilométeres körét, rajthoz állt egy négyórás futamon, és a nürburgringi 24 órás versenyen is csatába indul.
Az Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S prototípust az április végi kísérleten maga a márkavezér Ulrich Bez vezette a Nordschleifén. A márka és a kocsit fejlesztő mérnökök célja, hogy a hidrogénes hibrid Aston Martin teljesítse a május második felében rendezett ADAC Zurich 24 Hours of Nürburgring (N24) megbízhatósági versenyt.
Bemelegítés gyanánt a négyajtós kocsi részt vett egy négyórás futamon, mielőtt rajthoz áll a világ egyik legnehezebb autóversenyén. A tesztelés meglepetéssel indult, a hidrogénes-benzines hibrid a zöld pokolban egy teljes kvalifikációs kört tett meg hidrogénes módban úgy, hogy nem bocsátott ki káros anyagot. A cél, hogy a május 19-i versenyen minél több zéró emissziós kört fusson a versenyautó. Ha teljesíti a 24 órás futamot, ezzel ismét történelmet ír a centenáriumi évét ünneplő brit márka.
Tankolási ciklusonként 3,5 kilogramm, szénszálas tartályban 350 bar nyomáson tárolt, hidrogént és természetesen benzint kap a hatliteres, V12-es motorral hajtott Aston Martin, amelynek hibrid rendszerét az Alset Global építette. A jármű képes csak hidrogénnel, csak benzinnel, vagy a két hajtóanyag elegyével közlekedni. Hidrogénüzemben csak víz távozik a kipufogóból.
Bemelegítés gyanánt a négyajtós kocsi részt vett egy négyórás futamon, mielőtt rajthoz áll a világ egyik legnehezebb autóversenyén. A tesztelés meglepetéssel indult, a hidrogénes-benzines hibrid a zöld pokolban egy teljes kvalifikációs kört tett meg hidrogénes módban úgy, hogy nem bocsátott ki káros anyagot. A cél, hogy a május 19-i versenyen minél több zéró emissziós kört fusson a versenyautó. Ha teljesíti a 24 órás futamot, ezzel ismét történelmet ír a centenáriumi évét ünneplő brit márka.
Tankolási ciklusonként 3,5 kilogramm, szénszálas tartályban 350 bar nyomáson tárolt, hidrogént és természetesen benzint kap a hatliteres, V12-es motorral hajtott Aston Martin, amelynek hibrid rendszerét az Alset Global építette. A jármű képes csak hidrogénnel, csak benzinnel, vagy a két hajtóanyag elegyével közlekedni. Hidrogénüzemben csak víz távozik a kipufogóból.