Törpék csatája: így gyorsulnak a háromkerekű autók

Az időméréshez naptár kell, és a 100 km/h is csak egy álom, de ilyen aranyos versenyt ritkán látni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az angolok ezúttal öt miniautót eresztettek egymásnak, a versenypályára a világ legkisebb rendszámos autóját, a Peel P50-est is kivitték.

Értelmetlen, de roppant szórakoztató negyedmérföldes gyorsulásnak lehetünk szemtanúi, melyben versenyzésre szinte teljesen alkalmatlan járművek mérik össze tudásukat, illetve annak hiányát. Az autók közös jellemzője, hogy csupán egyetlen igényt elégítenek ki, a két pont közötti távolság áthidalását biztosítják minimális tempóval, a komfort és a biztonság csak a gyalogosok és a biciklisták szintjét képes felülmúlni. A sárga színű, áruszállításra született kisautó egy Reliant Regal, a már megszűnt vállalat termékeit az elmúlt években a brit Top Gear autós műsor tette ismertebbé. A hangsúlyt az autó borulékonyságára helyezték, Jeremy Clarkson váratlan pillanatokban borított fel egy Reliantot, szerencsére a segítőkész járókelők mindig talpra állítottak a kisautót. A Regal 1953 és 1973 között készült, 848 köbcentis blokkja 37 lóerőt produkál, amivel ez a jármű a mezőny legerősebbje.
Hirdetés
A gyerekjátéknak tűnő tárgy a Peel P50 (1962-1965), ami a világ legkisebb rendszámos autója. A 137 centi hosszú jármű hajtásáról egy 49 köbcentis, egyhengeres DKW motor gondoskodik, a lóerők száma 4,2. A váltó háromfokozatú, hátramenet nincs, a kisautó megfordítását a sofőrnek kell elvégezni kívülről, de szerencsére csak 59 kiló a P50. Az apróság szintén szerepelt a Top Gear egyik adásában, kiválóan alkalmasnak bizonyult az irodaházban történő közlekedésre, még a liftbe is befért. A típus gyártása 2011-ben újraindult elektromos és benzines formában.
Hirdetés
A zöld járgány egy thaiföldi tuktuk, a 0,2 literes motorja 4 lóerőt termel. Mellette egy igazi olasz csődör áll, egy 12 lovas Piaggio Ape. A háromkerekű áruszállító a második világháború utáni nehéz gazdasági helyzetben, 1948-ban jelent meg, és mind a mai napig gyártják. Az első széria 125 köbcentis motorral készült, de az idők folyamán 50-es blokk is megfordult a karosszériában, 2013 óta már 0,4 literes gázolajossal is elérhető. A BMW most is potens fegyvernek tűnik a 72 km/h végsebességével, sőt ez valójában négykerekű, még ha jól is leplezi. A német-olasz kisautót szintén a pénz és nyersanyaghiány szülte 1955-ben. Először 250 köbcentis motorral készült, majd jött a népszerű 300-as, a nagyobb karosszériás 600-as a Szuezi válság miatt nem lett kelendő. A versenyben résztvevő autó 250 köbcentis, a maximális teljesítmény 12 lóerő.
Hirdetés
A teljesítményből már sejthető a végeredmény.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?