A hűtőfolyadék mindenképp fagyálló kell legyen, a nem kellően hidegtűrő, de "célfolyadék" csak jégkásássá válik, a megfagyó víz azonban a hűtőt és akár a motorblokkot is szétrepesztheti
A tél beálltával a téli gumi felszerelésének szükségessége ma már szinte mindenkinek beugrik, de ezen túl még néhány további teendőjük is van az autósoknak. Ilyen például a fagyálló szintjének és fagyáspontjának ellenőrzése. Itthon legalább mínusz 25, a biztonság kedvéért inkább mínusz 30 fokra érdemes belőni a fagyáspontot. Erre alkalmas műszer már 1000 forint alatt is kapható, de a legegyszerűbb, ha tankoláskor, vagy csak ezért betérve, benzinkúton ellenőriztetjük. De nem csak a hűtőfolyadék kell fagyálló legyen. Bár komoly fölösleges kiadásokat valóban a fáradt hűtővíz tud okozni, kisebb károkat és még nagyobb bosszúságot a nem télálló szélvédőmosó is előidézhet. A fagy beállta előtt érdemes a nyári, nem fagyálló szélvédőmosót kispriccelni a tartályból, majd fagyállót tölteni a helyére. Ebből is érdemes „keményebb” koncentrátumot tölteni, ugyanis a rendszerben még nem megfagyó, csak enyhébb hőmérsékleten folyékony maradó mosószer a menetszéllel is hűtött szélvédőre spriccelve hamar jéggé válhat. Ilyenkor nincs más megoldás, mint megállni és lekaparni a jeget. A mosórendszer fagymentesítésének utolsó lépése a fagyálló folyadék rendszerbe járatása, nehogy a nyári, nem fagyálló nafta maradjon a csövekben, ugyanis az így kialakuló dugó miatt a tartályban vígan lötyögő fagyálló mosólé így nem jut el az ablakig.
Az összes lámpát és a fényszórók beállítását is ellenőrizni kell a tél előtt, a rövid nappalok miatt sokat autózunk sötétben
Noha a KRESZ szerint minden elindulás előtt ellenőrizni kellene a lámpákat, aligha lehet olyan ember, aki ezt valóban minden alkalommal megteszi. Ám a tél előtt feltétlenül meg kell győződni a világítótestek hibátlan működéséről. Ha úgy látjuk, a fényszórók nem kellő távolságba világítanak, vagy épp bevilágítunk a pirosnál előttünk álló autóba, esetleg sok szembejövő villog, ellenőriztessük a fényszóró beállítását. Az ablaktörlők hibája még egyszerűbben megállapítható, ha csíkosan törölnek, vagy a gumik már ránézésre is szakadozottak, töredezettek, mindenképp cserélni kell őket. A mai, egy darabból álló, Aeroblade lapátok öregedésének jele a gumik megkeményedése, ilyenkor a lapátok a szélvédőn ugrálva törölnek, és inkább csak redőzik, mint törlik a vizet. Ezek cseréje a hagyományos lapátokénál drágább, de elkerülhetetlen. A lapátokat fagyban érdemes minden hosszabb parkolás előtt, főként este felhajtani, vagy sok rétegű hurkákra csavart újságpapírt tenni, hogy ne fagyjanak az ablakra. Ha ez mégis megtörténne, leolvadásuk előtt ne kapcsoljuk be a törlőt, a masszívan odafagyott gumik miatt mozdíthatatlan lapátok akár a motort is leégethetik, „jobb esetben” csak a gumik károsodnak.
Ápolás nélkül kifakulhatnak a fényezetlen műanyagok, tördezetté válhatnak a gumitömítések és maguk az abroncsok is
Az ajtótömítéseket és a külső gumielemeket (beleértve az abroncsokat is), valamint a fényezetlen műanyagelemeket érdemes glicerin tartalmú spray-vel befújni, ez konzerválja őket és a vizet is lepergeti. Ügyeljünk arra, hogy a spray az ablakokra ne jusson, ott ugyanis fénytörést okozhat, nehezen mosható le. Ha az autót hó borítja, a hótakaró nagyját seprűvel, kefével érdemes letakarítani, így elkerülhető, hogy nagyobb mennyiségű hó hulljon az autóba. Ha mégis beesne, a nagyját még elolvadása előtt érdemes kirázni, kisöpörni, különben a vízzé olvadt hó csak lassan szárítható ki. A lábakhoz, főként a legtöbbet használt helyen, azaz a vezetőnél, ajánlott magas peremű gumiszőnyeget tenni, így a cipőről leolvadt hó sem fog a szőnyegbe ivódni.
A modern, távirányítós nyitórendszerek korában is érdemes törődni a zárakkal
Régen mindennapi eszköz volt a jégoldó zárolajozó. Amióta az autók zöme távirányítóval nyílik, a zárak kisebb figyelmet kapnak, pedig a sosem használt nyitórendszerek karbantartását nem szabad elfelejteni, ha épp lemerül a távirányító eleme, kénytelenek leszünk kulccsal nyitni az ajtót. Hogy ez ne következzen be, legalább minden második évben a távirányító elemét is érdemes feszültségmérővel ellenőrizni, vagy ha már szétszedtük, cserélni.
A mai akkumulátorok már zárt rendszerűek, nem kell a folyadékszintjüket ellenőrizni és desztillállt vízzel utántölteni. Hosszú parkolás, több hetes téli álom idejére érdemes az autóból kiszerelni és meleg helyen tárolni a telepeket
Télen különösen nehéz feladat hárul az akkumulátorokra, a hideg motorok beindítása nehezebb, ráadásul a hőmérséklet csökkenésével az akkumulátorok teljesítménye exponenciálisan csökken. A lehető legjobb töltés, illetve energia átadás érdekében mindenképp meg kell tisztítani az akkusarukat, illetve a kábelek érintkezőit. Ehhez drótkefe, csiszolópapír és erre gyártott célszerszám egyaránt alkalmas. A többi évszakban hibátlan telepek fagyban akár egyik napról a másikra indításképtelenné válhatnak. A korosabb (akár 2-3 éves) akkumulátorok nehezen bírják töltés nélkül, akár 2-3 napos állás után is kevés lehet az indításhoz a kakaó. A legjobb megoldás az új akkumulátor vásárlása, de a csak kicsit gyengélkedő akksival és segítő szomszédokkal olcsóbban is megúszhatjuk, ha a 10-20 ezer forintos tételt jelentő akku helyett egy indító (becenevén bika) kábelt veszünk. Télen az autót hosszabb távra magára hagyva mindenképp úgy érdemes leparkolni, hogy a motortérhez, illetve az akkumulátorhoz könnyen hozzá lehessen férni.