Torkos gázolajos – VW Passat Variant 2.0 TDI DSG R-Line teszt
Sportosnak álcázták, de még mindig kényelemorientált utazóautó a VW Passat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tényleg nagyon odafigyeltem a jobb lábamra, amíg nálam járt a Volkswagen Passat kombi a kétliteres dízelmotorral, de az autó pozitív tulajdonságai között nem említhetem a fogyasztást.
A széltében végigfutó aludekor arra jó, hogy a sportcsomaghoz járó fekete tetőkárpittal már tényleg túl sötét hangulatot oldja kicsit, bár drágább megoldásként ott a rengeteg fényt beengedő, elhúzható panorámatető 433 ezer forintért.
Pirospont jár a szép grafikájú digitális műszeregységért, és a hasonlóan szemkápráztató központi kijelzőért, azonban a gesztusvezérléssel is működtethető infotainment rendszer hajlamos néha veszettül belassulni. Viszont a hátsó utasoknak nem lehet okuk panaszra, az automata légkondi ott is pillanatok alatt hűsít vagy épp fűt, a lábtér pedig fejedelmi. Ahogy a csomagtér is óriási, alaphelyzetben 650 literes, természetesen bővíthető is 1780 literesre, ráadásul lehajtható csak a középső része is a hátsó üléssornak, ami jól jöhet hosszú tárgyak szállításakor. Nem spórolták ki a láblengetős ajtónyitást sem, ráadásul a Passatban egyből veszi a lapot a rendszer, nem szükséges táncikálni, mire észreveszi az érzékelő, hogy nyitni kéne a csomagtérajtót.Árak
Tesztmodell alapára
12 282 550 Ft (2020.09.12.)
Tesztautó ára
16 069 560 Ft (2020.09.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Végsebesség:
236 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4780 mm
Szélesség:
1853 mm
Magasság:
1527 mm
Saját tömeg:
1495 kg
Össztömeg:
2130 kg
Tengelytáv:
2788 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
650-1780 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1515 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
265 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-555 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1410 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
236 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
CO2-kibocsátás:
117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
9,8 liter? vagy ezzel az autóval volt valami gond, vagy a felhasználóval. Spritmonitoron 6,8 körül van az átlag, a 9,8-as értéket egyik spritmonitor user se éri el…
Egyedül ami tetszik ebben az autóban, az a színe. 16 millió egy kombi Passatért.. 20 évesen kőművesbrigádnak pont jólesz.
amikor 13 millió egy octavia (autós sajtón ilyen árú tesztautók mentek végig), akkor nem kiugró egy nála bőven komolyabb autóért a 16.
persze abszolút összegben ez mind sok, egy fapad, induló fábiáért is az 5 millió.
Hát te vagy a Soros embere vagy és igaz amit mondasz vagy elrontották a huszon éve gazdaságos tdi-t?! Én 13 éve járok diesel kombi passatokkal és a 6 liter körüli fogyasztásba már belefér egy kis móka is. (De lehet, hogy tök elfogult vagyok)
írja hogy azt többnyire városi, elővárosi közlekedéssel szedte össze, úgy lehet, rövid távú utakon ekkora dízel kombi korábban sem evett 6 litert
Már a B6 passat 2,0tdi is ennyit evett városban , mit kell csodálkozni
Országúton a szívó 1.6-os Octavia2 is tud 6,4-et enni, egyértelmű hogy ez a kocsi szar.
A tesztelő számára ez nem evidens? Hány autót tesztelt már eddig dízel motorral?
A másik meg: a DSG váltó mint fogyasztásnövelő tényező? Jesszus!
Tegnap tankoltam, 900km megtétele után kereken 60 litert. Az 6,66l/100km fogyasztás. VW B8 Passat Variant 1.4TSI DSG-m van. Diesel???? Az a traktorokba meg a teherautókba való!!!
Igen, ugyanez az autopult tesztjén 5.5 -öt evett a normakörön, vegyesben 6.5, meg voltak döbbenve, milyen jól fogyaszt. Az ilyen b’na “újságírók” miatt szidják a dieseleket. Tehát a lényeg hogy kizárt hogy 9 fölött fogyasszon ez az autó, tartós 200 felett max. Városi fogyasztása dugóban ácsorogva sem lehet több a normánál, mert egy diesel akkor 1 óra alatt 1 litert sem eszik. Az intenzív gyorsítás az ami kivesz belőle, de ez nem a város hanem a zsúfolt országút. Egyébiránt nonszen hogy ezek a figurák a fogyasztást találomra mérik, nincs atompontosan paraméterezett nagy tesztkör, amivel össze tudnák hasonlítani az egyes autókat.