Nagyon jól áll a Lapiz-kék metál szín a Passatnak
Minden porcikájából sugárzik valami józan kimértség. Még a 461 ezer forintos R-Line csomag sem tud ezen változtatni. Utóbbi lenne hivatott sportos felhangot kölcsönözni a Passatnak, de a baltával faragott formavilág sokkal inkább elegáns. Persze azért nem tolták túl ezt a bizonyos sportosítást. Egyedi, R-logós hűtőrács feszül az autó orrán, R-Line felirat díszeleg a sárvédőkön, illetve a 270 ezer forintos Lapiz-kék metál szín elősegíti, hogy az első lökhárítóban, a ködfényszórókat körbeölelő, fényes fekete betétek stilizált légbeömlőknek tűnjenek. Hátul a légterelőben végződő tető és a mind a két oldalra jutó kamu kipufogóvégek próbálnak sportos hangulatot csempészni az összképbe. A 18 colos könnyűfém felnik viszont nincsenek benne a csomagban, a tesztautón látható példányokért például 330 ezer forintot kérnek. Bár tény, hogy látványosabb R-Line csomaggal a Passat, azért rengeteget lehet faragni a tesztautó árából, ha kihagyjuk a listáról. De nem fogom most még elárulni, hogy milyen szám szerepelt az árcédulán, várd ki a végét!
A hátsó lámpák egy kis fényjátékkal kelnek életre, a csomagtérajtó kéz nélkül nyitható
Látványosabbak a Full LED fényszórók, viszont a kipufogóvégek csak díszek a hátsó lökhárítón
Talán csak az utastérben sajnálnám, ha az R-Line csomag néhány tétele hiányozna. Például a bőr sportülések, amelyek kiválóan tartanak derékban is, combtájékon is. Aztán ott van még az R-logós sportkormány, természetesen alul lapítva, amely már első pillantásra növeli a pulzust, és valóban nagyon kellemes szerkezet.
A széltében végigfutó aludekor arra jó, hogy a sportcsomaghoz járó fekete tetőkárpittal már tényleg túl sötét hangulatot oldja kicsit, bár drágább megoldásként ott a rengeteg fényt beengedő, elhúzható panorámatető 433 ezer forintért.
Pirospont jár a szép grafikájú digitális műszeregységért, és a hasonlóan szemkápráztató központi kijelzőért, azonban a gesztusvezérléssel is működtethető infotainment rendszer hajlamos néha veszettül belassulni. Viszont a hátsó utasoknak nem lehet okuk panaszra, az automata légkondi ott is pillanatok alatt hűsít vagy épp fűt, a lábtér pedig fejedelmi. Ahogy a csomagtér is óriási, alaphelyzetben 650 literes, természetesen bővíthető is 1780 literesre, ráadásul lehajtható csak a középső része is a hátsó üléssornak, ami jól jöhet hosszú tárgyak szállításakor. Nem spórolták ki a láblengetős ajtónyitást sem, ráadásul a Passatban egyből veszi a lapot a rendszer, nem szükséges táncikálni, mire észreveszi az érzékelő, hogy nyitni kéne a csomagtérajtót.
Ízléses a beltér, bár néhány műanyag elég olcsó hatású, ebben az árkategóriában többet várnék
Az első sportülések fantasztikusak, de hátul sem lehet panaszkodni
A csomagtér alaphelyzetben 650 literes, de 1,7 köbméteresre növelhető
Finom darab a kétliteres dízelmotor is. Az utastérben már nem is nagyon hallani a morgását, de kintről hallgatva sem zavaróan kerregős, főleg nem bemelegedve. Létezik 150 lóerővel is ez a motor a Passat palettáján, de a 190 lovassal sokkal rugalmasabb, a 400 Nm maximális forgatónyomatéka érzésre már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll, papíron azonban 1900-as fordulattól írják. Szóval „nagyot ugrik”, ha kell 8 másodperc alatt százon van, ugyanakkor ehhez a sportos küllemhez illene az összkerékhajtás is. Mivel az biztosan segítene, hogy jobban betapadjon az autó a kiválasztott ívre. Ám itt most ne értsetek félre, továbbra is azt mondom, hogy kiváló utazóautó a Passat, csak hát, ha már R-Line, akkor dolgozni kezdenek az emberben a „versenyző gének”. Aztán az első tempósan vett, éles kanyar után el is mennek azok a gének sziesztázni. Semmi sportos nincs a futóműben, a kormányzás is túl steril hozzá. Ellenben jó minőségű aszfalton mennyei kényelemben suhanhatunk a kombival. Rossz minőségű, hepehupás utakon sem vall szégyent, de a 18 colos kerekek azért rontanak a komfortérzeten. Viszont meglepett a fogyasztás, kicsit azért kevesebbre számítottam.
Összkerékhajtással is rendelhető a Passat kombi, a tesztautó csak elöl hajtott
Miután gyorsan elengedtem a vágyat, hogy élményautózzak a Passattal, arra kezdtem inkább figyelni, hogy a fogyasztást minimalizáljam, megnézve, mit lehet kisajtolni a kétliteres dízelből. A legkisebb fogyasztás, amit elértem vele, az 6,4 liter gázolaj lett 100 kilométeren, országutazva. Utána már többnyire városi és elővárosi közlekedésre használtam, és az istennek nem akart 9 liter alá csökkenni a szám. Már-már kezdtem kétségbe esni, hogy ennyire béna lennék a spórolás terén, ám meglestem a korábbi tesztünket, amelyben ugyanezzel a motorral a
limuzin vizsgázott. Megnyugodva láttam, hogy Tominál sem evett keveset. Ugyanakkor ez a tankoláskor már nem vigasztalt, a teljes tesztátlag 9,8 liter lett százon. Amiből jól látszik egyébként, hogy miért nem ideális egy dízel a városi használatra, pedig a Passat motorja aránylag gyorsan bemelegedett.
Országúton 6,4 liter/100 km volt a legkedvezőbb fogyasztási érték, amit elő tudtam csalogatni belőle
Az extrák bepipálgatásával gyorsan nő a Passat alapára
Persze a fogyasztást valószínűleg a hétfokozatú DSG váltó is növelte, amiről még nem ejtettem szót. Kicsit lassan „éled” hátramenetbe váltáskor, vagy épp onnan vissza, előre – ezek nem az erősségei. A felsőbb fokozatokban viszont már szinte észrevétlenül váltogat a duplakuplungos automata, kényelem szempontjából mindenképp jó választás, ám sokszor furcsamód feleslegesen engedte pörögni a motort. Továbbá az is egyértelművé vált számomra, hogy az R-Line csomagról lemondva sokkal őszintébb a Passat. Nem mellesleg kedvezőbb az ára is. Elsőkerék-hajtással és automata váltóval minimum 12,2 millió forintot kérnek listaáron egy Passat kombiért. Aztán mire R-Line modell lesz belőle a már említett zseniális Nappa bőr ülésekkel és rengeteg kényelmi és biztonsági extrával, már 16 069 560 forintnál tart az ára.
Nincsen kirívóan nagy hibája, talán ezért is olyan népszerű a kategóriájában
Értékelés
Pozitív
Kényelemre hangolt futómű, kényelmes ülések, hatalmas csomagtér
Negatív
Magas fogyasztás, néha belassuló infotainment rendszer, DSG váltó karaktere
Árak
Tesztmodell alapára
12 282 550 Ft (2020.09.12.)
Tesztautó ára
16 069 560 Ft (2020.09.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1515 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
265 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-555 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1410 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
9,8 liter? vagy ezzel az autóval volt valami gond, vagy a felhasználóval. Spritmonitoron 6,8 körül van az átlag, a 9,8-as értéket egyik spritmonitor user se éri el…
Egyedül ami tetszik ebben az autóban, az a színe. 16 millió egy kombi Passatért.. 20 évesen kőművesbrigádnak pont jólesz.
amikor 13 millió egy octavia (autós sajtón ilyen árú tesztautók mentek végig), akkor nem kiugró egy nála bőven komolyabb autóért a 16.
persze abszolút összegben ez mind sok, egy fapad, induló fábiáért is az 5 millió.
Hát te vagy a Soros embere vagy és igaz amit mondasz vagy elrontották a huszon éve gazdaságos tdi-t?! Én 13 éve járok diesel kombi passatokkal és a 6 liter körüli fogyasztásba már belefér egy kis móka is. (De lehet, hogy tök elfogult vagyok)
írja hogy azt többnyire városi, elővárosi közlekedéssel szedte össze, úgy lehet, rövid távú utakon ekkora dízel kombi korábban sem evett 6 litert
Már a B6 passat 2,0tdi is ennyit evett városban , mit kell csodálkozni
Országúton a szívó 1.6-os Octavia2 is tud 6,4-et enni, egyértelmű hogy ez a kocsi szar.
A tesztelő számára ez nem evidens? Hány autót tesztelt már eddig dízel motorral?
A másik meg: a DSG váltó mint fogyasztásnövelő tényező? Jesszus!
Tegnap tankoltam, 900km megtétele után kereken 60 litert. Az 6,66l/100km fogyasztás. VW B8 Passat Variant 1.4TSI DSG-m van. Diesel???? Az a traktorokba meg a teherautókba való!!!
Igen, ugyanez az autopult tesztjén 5.5 -öt evett a normakörön, vegyesben 6.5, meg voltak döbbenve, milyen jól fogyaszt. Az ilyen b’na „újságírók” miatt szidják a dieseleket. Tehát a lényeg hogy kizárt hogy 9 fölött fogyasszon ez az autó, tartós 200 felett max. Városi fogyasztása dugóban ácsorogva sem lehet több a normánál, mert egy diesel akkor 1 óra alatt 1 litert sem eszik. Az intenzív gyorsítás az ami kivesz belőle, de ez nem a város hanem a zsúfolt országút. Egyébiránt nonszen hogy ezek a figurák a fogyasztást találomra mérik, nincs atompontosan paraméterezett nagy tesztkör, amivel össze tudnák hasonlítani az egyes autókat.