Töréstesztre vitték az itthon is gyártott Mercedes A-osztályt
Az Euro NCAP töréstesztre újabb vizsgázók érkeztek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalosan hét új autót törtek össze az Euro NCAP laborjában, ám valójában ebből hárman szinte azonosak, hiszen a PSA-csoport hármasikrei is szerepelnek a falnak csapott járművek között.
Az Euro NCAP teszteken négy fő területet vizsgálnak. Ezek a felnőtt utasok védelme, a gyerekek védelme, a gyalogosvédelem és a biztonsági asszisztensek működése. A legutóbbi alkalommal hét autó érkezett, hogy megnézzék, mennyire biztonságosak. Köztük számunkra talán az egyik legizgalmasabb a Mercedes-Benz A-osztály, hiszen ezt a típust Kecskeméten is gyártják. Igazán büszkék lehetünk rá, ugyanis a felnőtt utasok védelmében a legjobb eredményt érte el 96 százalékkal, míg a gyerekvédelem területén is az élen jár a Mazda6 mellett 91-91 százalékkal.
Az Euro NCAP legfrissebb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2018 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Baleset-elkerülő rendszerek | |
Mercedes-Benz A-osztály | 5 csillag | 96% | 91% | 92% | 75% |
Mazda6 | 5 csillag | 95% | 91% | 66% | 73% |
Hyundai NEXO | 5 csillag | 94% | 87% | 67% | 80% |
Lexus ES | 5 csillag | 91% | 87% | 90% | 77% |
PSA-trió | 4 csillag | 91% | 81% | 58% | 68% |
Amióta szigorították az Euro NCAP teszteken a pontozást, azóta a hatos az első Mazda, amely az Euro NCAP laboratóriumában járt. Mellette a már említett Mercedes-Benz A-osztály, a Lexus ES, a szintén nagyon érdekes hidrogénhajtású Hyundai Nexo és a Peugeot Rifter-Citroën Berlingo-Opel Combo trió csattant a falon, illetve az oszlopon az oldalütközés során. A Mercedes és a Mazda után a Hyundai a dobogós helyezett a felnőttek védelme terén a maga 94 százalékával és őt követi a Lexus ES 91 százalékkal. Ők mindannyian kiérdemelték a maximális öt csillagot. A PSA-csoport egyterűi viszont meg kell békéljenek a négy csillaggal, ami szintén nem rossz eredmény, hiszen konkrétan az utasvédelem százalékait nézve nem maradnak le. A hátrányt a gyalogosvédelem és a kevésbé gazdag alap biztonsági felszereltség miatt szedték össze.