Kétféle felszereltséggel is összetörték a DS 4-et
Érdekes módon a
DS 4-et kétféle változatban csapták falhoz. Alapfelszereltséggel, illetve egy kibővített biztonsági csomaggal, ami radaros érzékelőt is tartalmazott. Ez is jól mutatja, mennyire fontos a magasabb biztonsági felszereltség az Euro NCAP törésteszteken a több csillag érdekében. A DS 4 egyébként 85 százalékos eredményt ért el a felnőttek védelme terén, 86 százalékos a gyerekvédelme, illetve 74 százalékot kapott a gyalogosvédelemre. Viszont a sofőrsegédekre 62 százalékot kapott az alapváltozat és 82 százalékot a gazdagabban felszerelt változat. Az alábbi videón megnézheted mozgás közben is a tesztet.
A
Honda HR-V esetében nincs ilyen kettősség. Jól szerepelt az Európában kizárólag hibridként kapható modell, de az 5 csillagról lecsúszott. Felnőttvédelme 82 százalékos lett, a gyerekvédelemre csak 75 százalékot kapott, míg a gyalogosvédelemre csupán 72 százalékot. Az asszisztens rendszereknél viszont 75 százalékos az eredménye az alapváltozatnak. A HR-V töréstesztjét szintén láthatod mozgás közben.
Vitatható módon értékelték a
Dacia Joggert, ugyanis az Euro NCAP honlapján a még 2021-ben tesztelt modellek között szerepel. Ennek oka az, hogy műszakilag szinte teljesen azonos a Sanderóval, ezért ugyanazokat a pontokat kapta, ám annak kétcsillagos eredményével szemben a Jogger csak 1 csillagot szerzett. Ez lényegében arra vezethető vissza, hogy a hétszemélyes változat leghátsó sorához nincs a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés.