Top10 japán sportautó a piacon – Nálad, hogyan néz ki a sorrend?

Összegyűjtöttük napjaink legjobb japán adreanlinpumpáit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet, hogy gúnyosan hangzik, amikor rizsrakétának becézgetik a japán sportautókat, pedig ez inkább dicséret. A sportautók rajongói szerencsére még kedvükre válogathatnak a keleti csodák között.

Sokan beskatulyázzák a japán autókat (mondjuk másokat is másféleképp), mondván megbízható, de unalmas szerkezetek. Pedig több tucat legendás sportautót adott a felkelő nap országa a világnak. Gondoljatok csak a Honda NSX-re, a Toyota Suprára, a Wankel-motoros Mazdákra, de még nagyobb legenda az MX-5, és akkor a Nissan GT-R-ről még nem is beszéltem. Mielőtt beköszönt a világ új rendje, magyarán a villanyautók uralma, nézzük meg, hogy mit kínálnak most a japán gyártók a benzinvérűek számára.
Hirdetés
1. Lexus RC F
Leginkább egy túrakupéba oltott izomautónak nevezhetném az RC F-et. Pillanatok alatt képes rabul ejteni az ember szívét a hangjával, a viselkedésével. Ugyanis egy hosszában beépített, szívó V8-as ordít az orrában. Természetesen a 472 lóerő a hátsó kerekeket forgatja, vérbeli örömautóvá faragva az RC F-et. Ha ez még nem lenne elég, létezik belőle egy versenypályákra kihegyezett változat Track Edition utónévvel, hátsó légterelővel, karbon motorháztetővel, amit mi is kipróbálhattunk. Örök emlék marad! Itthon egyébként 32 500 000 forinttól elérhető.
2. Mazda MX-5
Más súlycsoport, más méretkategória a Mazda MX-5, ami mindent megtestesít, amitől egy sportautó igazán jó, igazán sportos és valóban kihívás gyorsan vezetni. Ő a klasszikus roadster. Hosszában beépített orrmotor, hátsókerékhajtás. Nem kergették a mérnökök a lóerőket, és nem ő lesz a gyorsulási versenyek királya, ám a kanyarokban borsot törhet az izomautók orra alá. Élményben is más vonalat képvisel a virgonc kis Miata, ahogy az USA-ban ismerik. Hogy is mondjam? Élettel telibb. Mivel kicsi és szűk, ezért a sebességérzet is más benne, mint egy nagyobb hodályban. Forint/élmény faktora verhetetlen. Alapára 9 001 900 forint az 1,5 literes, 132 lóerős, Skyactiv motorral. Ám érdemesebb a kétliteres, 184 lovassal választani, ami már 10 679 900 forinttól indul. Vászontetővel. Ugyanis létezik keménytetős, RF változat is. Megoszlanak a vélemények, hogy melyikkel jobb, az igazi kabriós élményt a vászontetős adja meg.
Hirdetés
3. Toyota GR Supra
Ó az új Supra, micsoda vihart kavart. Egyesek szerint nem érdemli meg a japán jelzőt, hiszen a lemezek alatt BMW technika rejlik. Amennyiben nem csinálsz belőle ideológiai problémát, egy pillanatra sem fog ez eszedbe jutni, amikor a gázpedált taposod. Esetleg még örömmel is nyugtázod, hogy a soros, hathengeres, háromliteres turbómotor dalolászik az orrában. Már, amennyiben kiadsz érte minimum 22 760 000 forintot, mert itt kezdődik a nagyobb motorral az autó ára. Ha csak 17 565 000 forintot szánnál rá, akkor négyhengeres, kétliteres, szintén turbós motorral viheted. A háromliteres 340 lóerőt tud, de a kétliteres sem gyenge a maga 258 lóerejével. A lényeg amúgy az, hogy, amikor beülsz, mindkettővel úgy érezheted, egyenesen rád szabták az autót.
4. Toyota GT 86
Maradjunk még a Toyotánál, hiszen a Subaruval közösen fejlesztett GT 86 is a könnyedség jegyében készült. És ez az egyik legjobb dolog, ami sportautóval történhet. Mármint, hogy keveset nyom a mérlegen. Kétliteres boxermotorja alig több, mint 205 lóerős, de ez bőven elég a könnyű, hátsókerék-hajtású sportautó dinamikus, élménydús mozgatásához. Igaz, most pont nem rendelhetsz újat, de hamarosan érkezik utódja, a GR 86, újfent boxermotorral, de nagyobb teljesítménnyel. Addig is keresgélhetsz a Használtautó.hu felületén fiatal, megkímélt darabokat, de minimum 4 millió forint legyen nálad.
5. Honda Civic Type R
Kalandozzunk a fronthajtásúak világába! A hot hatch felhozatal egyik legjobbja a Civic Type R a kihegyezett, négyhengeres, kétliteres, 306 lóerős, turbófeltöltéses motorjával. Valahol itt van a határ, ahol még érdemes ennyi lóerőt az első kerekekre küldeni. Bár léteznek vélemények, amely szerint sportautóról csak akkor beszélhetünk, ha hátul hajt, ezzel nem teljesen értek egyet. Az erős, fronthajtású hot hatchek is tudnak ugyanolyan élvezetesek lenni, persze tény, hogy másfajta vezetéstechnikát igényelnek. Pontosan ettől olyan izgalmasak. Szomorúan látom, hogy nem látom a hazai árlistán a Type R-t. Remélhetőleg csak azért, mert nemrég küldték plasztikai sebészhez és hamarosan visszatér a palettára, nem pedig végleg elüldözték a szigorodó szabályok.
Hirdetés
6.Honda NSX
Ugyanúgy sajnálom, hogy nem forgalmazzák itthon az NSX-et, ami az óceánon túl Acura néven hódít. Pedig igazi mesterműnek tűnik az összkerékhajtású, hibrid sportgép. 3,5 literes V6-os motorját három villanymotor is segíti, így a rendszerteljesítmény 573 lóerő, arról nem is beszélve, hogy középmotoros elrendezésről van szó. Habár manuális sebességváltóját elvesztette, amit sokan sajnálnak, a külföldi sajtó képviselői ódákat zengenek az NSX-ről.
7. Subaru WRX
Ha már összkerékhajtás, akkor nem maradhat le a listáról a Subaru WRX sem, bár Európa elbúcsúzott ettől a ralilegendától is. A világ azon részén, ahol még szabadon élvezhető a 2,5 literes boxer dörmögése, akár STI változatban, nagy hátsó szárnnyal is kérhető a WRX. Továbbra is előszeretettel alakítják versenyautóvá, kár, hogy ősellensége a Mitsubishi Lancer Evo már nyugdíjba vonult. Persze erre már a WRX is készül, hamarosan az egész világ búcsúzhat tőle.
8. Nissan 370Z
Sokáig maradt a kínálatban a Nissan 370Z. Nemrég azonban levették a polcról, pedig a 3,7 literes, V6-os motorjával igazi gyöngyszem a sportautóra vágyók számára. Klasszikus felépítés, orrmotor, hátsókerék-hajtás 332 lóerővel. Mindez összetéveszthetetlen formatervvel. Nem marad utód nélkül, ám egyelőre úgy áll, hogy a 400Z sem jut el Európába. Költözzünk?
9. Nissan GT-R
Egy újabb élő legenda a GT-R, ráadásul, itthon is forgalmazzák. Potom 38 200 000 forinttól már hazavihető az ugyancsak V6-os, ikerturbós, de 3,8 literes motorral felszerelt sportautó. Igaz, itt már 570 lóerővel gépészkedhet a sofőr. Azonban az R35-ös generáció már nem mai csirke. Hamarosan neki is nyugdíjba kell vonulnia. Utódja pedig lehet, hogy brummogás helyett vinnyogni fog, miközben a delej csordogál benne.
10. Infiniti Q60
Végül az Európából (legalábbis az Unióból) nemrég kivonult Infinitit is érdemes megemlíteni. Bár a Q60 tényleg inkább túrakupé jellegű, de nem gyenge szerzet. V6-os, ikerturbós szíve 400 lóerőt tud. Erőteljesebb marketing nyomulással talán hosszabb életű lehetett volna nálunk is a márka, hiszen jellegzetes formavilágukkal mindenképp figyelemfelkeltőek. Nem kivétel ez alól a Q60 sem.
Hirdetés

A lista rangsora persze nem kőbe vésett. Ha más sorrendet állítanál fel, illetve ha felkívánkozik még valami, a kommentek között írd meg nyugodtan!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Top10 japán sportautó a piacon – Nálad, hogyan néz ki a sorrend?

  • 2021.04.12. at 07:04
    Permalink

    Nem bírom megállni, mert kiveri a szemem: A címben a „nálad” után, mi a f…ért van vessző? A „Nálad” nem megszólítás, a „hogyan” pedig nem „hogy”.

    • 2021.04.12. at 16:02
      Permalink

      Teljesen igazad van: nem kell vessző! Mint ahogy megszólítás után sem. Az az úgynevezett „üzleti nyelvezet” sajátja, magyar nyelven felkiáltó jel áll a megszólítás után. Mint ahogy az ige előtt álló igekötőt sem írjuk külön és a „légy szíves” többes számban „legyetek szívesek”. Manapság ezeket lehet megfigyelni. Örülök, hogy más is észreveszi!

  • 2021.04.12. at 07:43
    Permalink

    Érdekes lista, mivel személyes preferenciát tükröz nem kenyerem kritizálni, de alapjában véve az MX5 kivételével nincs köztük olyan amit ne verne porrá valamelyik európai konkurens (aminek többnyire a lemásolására készült).

    Ráadásul van amelyik akkora bukta hogy már most várható a megszűnése (az NSX II sehol sem fogy, igaz, ez az elődre is igaz volt, az eladások alapján az NSX I, is totál bukta volt de ha már kész volt a modell, nem szántották be).

    • 2021.04.13. at 10:29
      Permalink

      Amíg a fejlesztés mögötti filozófiáról gőzöd nincs, addig hiába okoskodsz… A Lotus autóit is nagyon sokan „verik porrá”(ha már autóskártyázunk – bár én 14 évesen kinőttem belőle), csak aztán nem hátrány, ha tisztában vagy a colin chapman-i autóépítési filozófia lényegével. Szerinted itt vérre menő számháborúról van szó? 😀 Mindig elképedek, mennyire megragadtál a csattogós lepke szintjén…

Vélemény, hozzászólás?