Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több mint 18 ezer autótulajdonos véleményét gyűjtötte össze a What Car? az éves megbízhatósági rangsorához. Érdemes megnézni az eredményeket!
Több mint 18 ezer válaszon alapul a What Car? megbízhatósági statisztikája
Ahogyan minden évben, a brit What Car? magazin idén is megkérdezte olvasóit, mennyire elégedettek használt autóikkal. Több mint 18 ezer brit autótulajdonos számolt be 4-10 éves járművével szerzett tapasztalatairól, az eredményekből pedig kiderül: a Toyota-csoport egyértelműen uralja a mezőnyt, ám a dobogóra egy Audi is felfért.
A What Car? felmérése szerint ugyanis a Toyota Yaris a legmegbízhatóbb használt autó napjainkban, és a Lexus CT200h szoros második a rangsorban, harmadik pedig az Audi Q3, persze nem a legújabb, immár hazánkban gyártott, hanem elődje.
A lista élére a Toyota Yaris került
Az olvasók nem csak arról számoltak be, hogy az elmúlt 12 hónap során milyen hibákat, problémákat tapasztaltak, hanem arról is, hogy azokat garanciálisan javította-e a forgalmazó - ilyenre is van ugyanis példa még a garanciaidőn túl is.
Második helyen áll a Lexus CT 200h, a 10 legmegbízhatóbb autó listáján 7 japán gyártású
A tíz legmegbízhatóbb autó közül hét japán volt, bár a dobogóra csak kettő került fel. A Toyota Yaris 2011 óta gyártott, aktuális generációja - fenomenális teljesítményt nyújtva - 99,1 százalékos elégedettséggel szerezte meg az első helyet – ez azt jelenti, hogy a tulajdonosok nem egészen egy százaléka tapasztalt valamilyen (jellemzően apró) meghibásodást. A második helyen a Yarisszal azonos korú Lexus CT 200h végzett, 98,8 százalékkal. A mezőny többi tagja valamelyest lemaradva követi a két élmenőt, a hatodik helyen a 2009 és 2016 között gyártott, előző generációs RX képviseli még a Lexust az élbolyban.
Hirdetés
A tíz legmegbízhatóbb használt autó - Forrás: What Car?
Típus / gyártmány
Eredmény
Toyota Yaris (2011 –)
99,1%
Lexus CT (2011 –)
98,8%
Audi Q3 dízel (2011 – 2018)
96,5%
Mitsubishi ASX (2010 –)
96,3%
SEAT Leon (2013 –)
95,9%
Lexus RX (2009 – 2016)
95,4%
Honda Civic dízel (2012 – 2017)
95,0%
Honda CR-V (2012 – 2018)
94,6%
Honda Jazz (2008 – 2015)
94,2%
VW Touareg (2010 – 2018)
94,1%
„A megbízhatóság gyakran a legfontosabb szempont, ha autóvásárlásra kerül a sor” – mondta az eredmények kihirdetésekor Steve Huntingford, a What Car? szerkesztője. „Nagy-Britanniában tavaly csaknem nyolcmillió használt autó talált gazdára, így bőven van, ami elromoljon. Azáltal, hogy rávilágítunk az egyes márkák és típusok potenciális hibáira, reményeink szerint megalapozott döntéshez segíthetjük hozzá az autóvásárlókat.”
Nem csupán a legmegbízhatóbb, a legkevésbé annak számító autókat is kigyűjtötte a What Car?, itt az első generációs BMW 1-es áll az első helyen
A potenciális vásárlókat persze legalább annyira érdekli, hogy mely típusok helyezkednek el a skála másik végpontján. A What Car? az ezt vizsgáló felmérés eredményét is közzétette. A legrosszabb eredményt egy kompakt prémium modell érte el; a brit vásárlóknak pedig különösen fájdalmas lehet, hogy a leggyengébbek között hazai gyártású modellek is szerepelnek.
A tíz legkevésbé megbízható használt autó - Forrás: What Car?
Típus / gyártmány
Eredmény
BMW 1 (2004 – 2011)
40,1%
Ford Kuga (2008 – 2012)
44,2%
Nissan Qashqai (2007 – 2013)
55,4%
Vauxhall (Opel) Astra (2004 – 2009)
58,3%
Vauxhall (Opel) Insignia (2008 – 2017)
58,3%
Ford Focus (2004 – 2010)
59,0%
VW Passat dízel (2005 – 2015)
59,9%
Land Rover Discovery (2004 – 2017)
60,3%
BMW 5 (2003 – 2010)
60,8%
Renault Clio (2005 – 2012)
62,6%
A What Car? szerkesztői a meghibásodások jellegére is rákérdeztek a tulajdonosoknál. A piac egészét tekintve a futómű bizonyult a leginkább problémás területnek, a válaszadók közel egyharmada tapasztalt ilyen jellegű hibát. A problémák mindössze 22 százalékát javították ki garanciálisan, ami elsősorban a valósággal köszönő viszonyban sem lévő, súlyosan alulméretezett garanciális feltételekre világít rá. A What Car? az Egyesült Királyság piacvezető autóvásárlási tanácsadó kiadványa. A négy évtizede működő kiadvány nyomtatott kiadásának példányszáma meghaladja az 55 ezret, az online verzió havonta 1,7 millió egyedi látogatót vonz, a havi oldalletöltések száma eléri a 13 milliót.
Mindenki megcsinálja a maga listáját. Éppen nemrég volt itt egy cikk arról, hogy valamelyik Peugeot a legmegbízhatóbb új autó Angliában és azon a listán a franciák elég szépen szerepeltek. Itt meg sehol egy francia, csak a Clio a „sz.rok” között.
Amúgy ezt a listát nem tartom hitelesnek, vagyis nem tudom mi lehet a mérési módszer. Elvileg 3-10 éves autókról van szó. Pl. az Astra 2004-2009 közötti szériából, akkor csak a 2009-esek szerepelnek, mert a többi már elmúlt 10 éves. Ebből (pont a széria végéből) annyi rossz lenne, amivel „megelőz” olyan kocsikat, amiket a vizsgált időszakban végig gyártottak? Vagy ha arányosítottak, akkor meg lehet, hogy írtak négyen, amiből 3 pont elégedetlen volt, vagy valami hasonló. A rosszak többsége 2009-2011 között kifutott típus. Ráadásul melyik lehet az Astra 2004-2009 ? A G Astrát 1998-2009 között gyártották, a H Astrát meg 2004-2013 között.
Mindenki megcsinálja a maga listáját. Éppen nemrég volt itt egy cikk arról, hogy valamelyik Peugeot a legmegbízhatóbb új autó Angliában és azon a listán a franciák elég szépen szerepeltek. Itt meg sehol egy francia, csak a Clio a „sz.rok” között.
Amúgy ezt a listát nem tartom hitelesnek, vagyis nem tudom mi lehet a mérési módszer. Elvileg 3-10 éves autókról van szó. Pl. az Astra 2004-2009 közötti szériából, akkor csak a 2009-esek szerepelnek, mert a többi már elmúlt 10 éves. Ebből (pont a széria végéből) annyi rossz lenne, amivel „megelőz” olyan kocsikat, amiket a vizsgált időszakban végig gyártottak? Vagy ha arányosítottak, akkor meg lehet, hogy írtak négyen, amiből 3 pont elégedetlen volt, vagy valami hasonló. A rosszak többsége 2009-2011 között kifutott típus. Ráadásul melyik lehet az Astra 2004-2009 ? A G Astrát 1998-2009 között gyártották, a H Astrát meg 2004-2013 között.