Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók
10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.
Naná, hogy a jenkiknek fontosabb a fenntartási költség, mint a fogyasztás. Hiszen a benzin náluk még mindig jelentősen olcsóbb, mint Európában, a munkaerőről viszont nem mondható ez el. Pláne, ha Kelet-Európához, vagy hazánkhoz mérjük. A motor1 weblap a RepairPal.com adatbázisa alapján gyűjtötte össze a kategóriák legköltségesebben fenntartható képviselőit.
Míg Amerikában egy - a kategóriájában legkevésbé pénztárca-apasztó - Mustang éves karbantartási költsége mindössze 454 dollár (~120 ezer forint), a másik végletnek számító Porsche Cayman esetén 2370 dollárral, azaz 626 ezer forinttal kell számolni a RepairPal.com igen kiterjedt, a független műhelyek és a márkaszervizek adatait egyaránt gyűjtő adatbázisa szerint, s ezzel a Cayman az összeállítás legköltségesebb modellje, az Amerikában kis, felénk inkább kompaktnak számító kategória legdrágábbjához mérten csaknem háromszoros költséggel.
Az Amerikában kicsinek, nálunk kompaktnak számító kategóriában nem a Golf, hanem annak (értelmezhető darabszámban eladott) sportos csúcsverziója vezeti a karbantartási költségek listáját. A menetdinamikájával a sportautók felé húzó modell költségeivel csak eredeti méretosztályában számít költségesnek, ha a hozzá hasonló teljesítményű modellekhez mérjük, nem is rossz a Golf GTI éves szinten 760 dolláros (200 ezer forintos) karbantartási költsége.
2. Középkategória: Mercedes-Benz C 300
Az amerikai adatok szerint a C 300 fenntartási költsége nem csak vetélytársainál, az Audi A4 vagy a BMW 3-as értékénél, hanem a nagytesó E 300-asénál is jelentősebb. Az adatok szerint egy év alatt 1094 dollárt (~289 ezer forintot) kell költeni a C-re, míg az E-re csak 971 dollárt (~256 ezer forintot).
3. Nagyautók: Mercedes-Benz S 63 AMG
Nem annyira meglepő, hogy az ikerturbós AMG verzióval az S-osztály áll a csúcson, éves 1843 dolláros (486 ezer forintos) karbantartási költsége viszont képességeihez mérten nem is tragikus.
4. Sportautók: Porsche Cayman
Évi 2370 dolláros (626 000 Ft) karbantartási költségével a Cayman már említetten listavezető, vagy ha úgy jobban tetszik, sereghajtó, érdekes módon egy 911-es a RepairPal.com szerint fele ennyiből tartható.
5. Kompakt és középméretű szabadidő-autók: Porsche Cayenne
Ismét egy Porsche, de a Cayenne fenntartási költsége alig több, mint a Cayman esetén látott összeg fele, 1200 dollár (~317 ezer Ft) évente. Kategóriatársai ennél logikusan olcsóbban tarthatók.
6. Nagy szabadidő-autók: Mercedes-Benz GLS 63 AMG
Évi 2009 dollár, azaz 531 ezer forint a csúcs GLS éves fenntartási költsége, amivel jóval olcsóbban tartható, mint a nála kisebb Cayenne, de olcsóbb, mint a sportos Cayman.
7. Egyterűk: Kia Sedona
Bár a Kia Sedona a RepairPal.com adatai szerint a legdrágábban tartható egyterű, évi 403 dolláros (106 ezer forintos) költségével még mindig a legkevésbé költséges a top10 modell között.
8. Kompakt, illetve középméretű pickupok: GMC Canyon
Nem vészesen, de természetesen drágább fenntartani a platós GMC Canyont, mint a kategória bármely egyéb modelljét, éves szinten 572 dollárt (~151 ezer forintot) visz el a karbantartása. Az itt legolcsóbb Toyota Tacomáé 398 dollár (~105 000 Ft).
9. Nagyméretű pickupok: RAM 1500
Az Európában gyakorlatilag nem létező kategóriában jobban elhúznak a költségek, mint a kisebb pickupoknál. A legdrágább, évi 863 dollár (~228 ezer Ft) költségű RAM 1500 tartása közel kétszer annyiba kerül, mint a kategóriában legjobbnak számító Ford F-150-é, arra ugyanis csupán 482 dollárt (127 ezer forintot) kell költeni évente.
10. Nagy teherbírású pickupok: RAM 3500
Amerikában nagyon más a pickup, mint nálunk, a nagy teherbírásúak 2-3 tonnával terhelhetők és 5-10 tonnát vontathatnak, méretük is akkora, hogy felénk nemigen férnének el az utakon. Az e kategóriát vezető RAM 3500 éves költsége 1244 dollár (~329 ezer Ft), amivel valamivel költségesebb, mint a jóval kevesebb terhet bíró, de jelentősen fürgébb Porsche Cayenne.
Egyetértek, erről van szó!
Én a magam részéről sokkal inkább bíznék meg a takumi mesterek munkájában, mint akármilyen németében. Láttam a GT-R-ről szóló Gyáróriások-epizódot(fent van a Youtube-on is magyarul): több, mint meggyőző volt.
Statisztikának jó ez a lista, de kb. ennyi az értelme. A többször is szereplő Merciről tudjuk, hogy drága a szervizelése, na de mégiscsak a Mercedesről van szó. A brandet és a csúcsminőséget meg kell fizetni. Azért tartom viszonylag feleslegesnek a listát, mert nem hiszem, hogy valaki ennek alapján hoz döntéseket. Vagy ha igen, akkor ott más baj is van. Ha én egy S63 AMG-t akarok venni, akkor nem valószínű, hogy hú de nagyon megijedek a fenntartási költségektől. És az is biztos, hogy ha meglátom ezt a listát, akkor nem rohanok azonnal, hogy nekem bizony egy Hyundai i40 kell inkább (amellett, hogy kiváló autónak tartom). Ha egyszer egy S Mercit akarok, akkor az kell.
Állapodjunk meg abban, hogy kb. kétszeres az árkülönbség a Porsche javára.
Gondolhatod, hogy a kötelező szervizek árainak arányai sem térhetnek el sokat ettől.
Egyébként, hogy melyik a jobb, azt nem egyszerű kijelenteni, de tény, hogy a Porsche nagy név és a teszteken gyorsabb szokott lenni, főleg gyorsulásban. Állítólag a rajt automatikája is tartósabb. Jobban bírja a gyűrődést.
Olyan másfélszeres a különbség a Turbo és a GTR között. Nem ástam bele magam hogy ez mit jelent, mert gyanítom a Turbo talán valamivel jobb autó, és nagyobb presztizse viszont valszeg kell még költeni extrákra is, a GTRnél meg max tuning, pl Nismo.
A Golfhoz hasonló Toyota jóval kevesebbe kerül. Nem véletlenül van több belőle.
Logikád az van, hiszen újonnan a Porsche kb. két és félszer drágább. 🙂
Engem eddig leginkább a Nissan GTR szervízköltségei sokkoltak (és ott nem 30.000 a szervízperiódus). Biztos a 911 Turbo sem olcsó, de ezért mellbe vágott.