Töltőkábelt kaphat a Toyota RAV4

Plug-in hibrid jöhet a népszerű Toyotából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az öntöltő változat mellé egy külső forrásból is táplálható hibrid érkezhet.

Első pillantásra semmi új nem tűnik fel az éppen egy utánfutót húzó RAV4-en, ám a képeket jobban szemügyre véve észrevehető, hogy a jobb oldalon, a hátsó kerék fölé takarófólia került, ami vélhetően az új töltőnyílást hivatott elrejteni az avatatlan szemek elől. A fékutánfutó előtt haladó RAV4 orrába valószínűleg a sima hibrid változatban is megtalálható, Atkinson-ciklusú 2,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor kerül, mely motor remekül passzol a hibrid modellekbe, mivel a teljesítmény helyett a takarékosságra hangolták az erőforrást. A Toyota jelenleg is kínál plug-in hibrid modellt a Priusból, így annak hajtáslánca átemelhető lenne a RAV4-be is, ám az ott alkalmazott 1,8 literes, szintén Atkinson-ciklusú motor valószínűleg nem lenne elég dinamikus a RAV4 számára.
Hirdetés
A TNGA platformra épülő RAV4 plug-in hibrid változata becslések szerint 50 kilométer körüli elektromos hatótávval érkezhet valamikor 2020 közepén, így nem csak üzemanyagot, hanem parkolási díjat is lehet spórolni, ugyanis itthon zöld rendszámra is jogosult lesz a városi terepes. A Toyota egyelőre a hibrid modellekben látja a jövőt, a cégnél a kombinált erőforrásokkal működő járművek fejlesztése élvez prioritást, ám úgy tűnik, hogy nem tettek rossz lóra, ugyanis a hamarosan életbelépő normák miatt egyre több plug-in hibrid modellre lesz szükségük a gyártóknak, hogy megússzák a borsos büntetést. Az érkező RAV4 plug-in hibridnek olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint az itthon (használtan) is egyre népszerűbb Mitsubishi Outlander PHEV vagy a hamarosan érkező Opel Grandland X PHEV.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?