A prototípuson piros, itthon viszont zöld rendszámmal az orrán róhatja a kilométereket a RAV4 PHEV (Forrás: Autocar)
Első pillantásra semmi új nem tűnik fel az éppen egy utánfutót húzó RAV4-en, ám a képeket jobban szemügyre véve észrevehető, hogy a jobb oldalon, a hátsó kerék fölé takarófólia került, ami vélhetően az új töltőnyílást hivatott elrejteni az avatatlan szemek elől. A fékutánfutó előtt haladó RAV4 orrába valószínűleg a sima hibrid változatban is megtalálható, Atkinson-ciklusú 2,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor kerül, mely motor remekül passzol a hibrid modellekbe, mivel a teljesítmény helyett a takarékosságra hangolták az erőforrást. A Toyota jelenleg is kínál plug-in hibrid modellt a Priusból, így annak hajtáslánca átemelhető lenne a RAV4-be is, ám az ott alkalmazott 1,8 literes, szintén Atkinson-ciklusú motor valószínűleg nem lenne elég dinamikus a RAV4 számára.
Csupán egy részlet árulkodik (a fékutánfutón kívül), hogy új modellről van szó, ez pedig a letakart töltőnyílás (Forrás: Autocar)
A TNGA platformra épülő RAV4 plug-in hibrid változata becslések szerint 50 kilométer körüli elektromos hatótávval érkezhet valamikor 2020 közepén, így nem csak üzemanyagot, hanem parkolási díjat is lehet spórolni, ugyanis itthon zöld rendszámra is jogosult lesz a városi terepes. A Toyota egyelőre a hibrid modellekben látja a jövőt, a cégnél a kombinált erőforrásokkal működő járművek fejlesztése élvez prioritást, ám úgy tűnik, hogy nem tettek rossz lóra, ugyanis a hamarosan életbelépő normák miatt egyre több plug-in hibrid modellre lesz szükségük a gyártóknak, hogy megússzák a borsos büntetést. Az érkező RAV4 plug-in hibridnek olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint az itthon (használtan) is egyre népszerűbb
Mitsubishi Outlander PHEV vagy a hamarosan érkező
Opel Grandland X PHEV.
Nem hivatalos források szerint a motor marad a hibridben is dolgozó 2,5 literes blokk (Forrás: Autocar)