Töltés nélkül is ügyes – Kia Ceed kombi PHEV
Családos konnektoros, kevés zavaró tényezővel – Kia Ceed kombi PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két töltőnyílása és zöld rendszáma árulja el csupán, arról azonban nem beszél a megjelenése, mennyire hatékony és kellemes társ a Kia Ceed kombi plug-in hibridként.
Hajtáskombinációjában a Kia a hatékonyabb végét fogta meg a fonalnak. Bár van tisztességes teljesítményű turbómotorjuk, nem ehhez, hanem a hosszú távon is fenntarthatóságot ígérő 1,6-os szívómotort használták.
A rendszer egy villanymotort használ az első tengelyen egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltó előtt. Ezzel még így is kissé bonyolultabb, mint az ideális lenne, miután a váltó akkor is működik, ha csak a villanymotor hajt. Ugyanakkor örüljünk annak, hogy a turbó és a magasnyomású befecskendezés kockázatától megóvja felhasználóit a Kia. Nem sok keresnivalója van egy teljesítményre optimalizált motornak egy olyan rendszerben, ahol a hatékonyság a legfőbb szempont az után is, hogy az akkumulátor lemerült.A Ceed plug-in hibrid hajtása képes 4 liter körüli fogyasztást produkálni vegyes használatban, de még az 5 sem mondható soknak, ha kihajtjuk belőle a 141 lóerős rendszerteljesítményt.
A kombi teszthét alatti átlagfogyasztása 1,2 liter lett 100 kilométerenként, ami mondhatjuk, hogy az ideális felhasználás mellett bravúros érték. Az ideálisat ebben az esetben úgy kell érteni, hogy minden egyes nap töltőn lógott, amikor csak volt rá alkalom. 230-as hálózatin, vagy köztéri oszlopon, de valamennyi töltés mindig volt benne induláskor, általában persze inkább tele. Ez 54 kilométert jelent tisztán elektromosan légkondi nélkül, de azzal együtt is tud 50-et, szóval bőven kihasználható városban, vagy ingázáshoz.A Ceed plug-in 10, 299 milliónál kezdődik,
a frissen piacra lépett Renault Megane kombi 10,899 millióról, míg az új SEAT Leon jóval magasabban, 11,4 milliónál startol konnektoros verziójával. A kombi Ceed tökéletesen bizonyította azt, amire célozták a kategóriát. Kényelmes helyi emissziómentes közlekedést, utána pedig megfelelően alacsony fogyasztást produkál teljesen hagyományos megjelenéssel, az alapmodelltől alig különböző praktikummal.Árak
Tesztmodell alapára
10 299 000 Ft (2020.10.05.)
Tesztautó ára
11 099 000 Ft (2020.10.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1580 cm3
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 5700 1/min-nél
Nyomaték:
147 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.80 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4605 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1595 kg
Össztömeg:
2030 kg
Terhelhetőség:
435 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
437 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1780 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
690 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1580 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
147 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 5700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.80 s
CO2-kibocsátás:
171 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
1,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)