Tokió legzöldebbje bordó: a Honda Clarity Fuel Cell
Tokióban bemutatták a Honda Clarity Fuel Cell üzemanyagcellás autót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota Mirai után a Honda is elkészítette új tüzelőanyag-cellás autóját. Jó hír, hogy ez legalább nem néz ki víziszörnynek.
Jövőre lehet már kapni, most meg hivatalosan is bemutatták és elárulták a legfőbb adatait is. Itt a Honda Clarity Fuel Cell, ami a 44. Tokiói autószalon Honda standjának legnagyobb sztárja. A Honda a Mirait már kínáló Toyota mögött a második japán gyártó, ami hidrogénhajtású üzemanyagcellás típust küld az útra. A Honda hosszú nevű Clarity Fuel Cellje is egy szedán, hossza 4,895 méter, szélessége 1,875, a magassága meg 1,475. Ötszemélyes az utastere, és a méreteihez relatíve tágas belteret úgy tudták kialakítani, hogy a hajtáslánc eleminek méretén ott faragtak, ahol csak tudtak. A Honda szerint így a hidrogéncellás erőgép nem nagyobb, mint egy szokványos V6-os motor.
A Clarity Fuel Cell első fotóit már szeptember legvégén megmutatták, de eddig nem tudtuk, pontosan mi is különbözteti meg technikailag a korábbi FCX Clarity nevű, hasonló felépítésű kocsitól. A forma abszolút másodlagos, annál fontosabb, hogy a beépített cellák vastagsága 1 milliméterrel, azaz 20 százalékkal csökkent. Az egész csomag méretén így 33 százalékot tudtak csökkenteni, de a teljesítmény 177 lóerőre nőtt. A hidrogéntank 70 MPa nyomású, így 700 kilométer a hatótáv. A töltése teljes kiürülés esetén is csak három perc, ami nagyjából megegyezik egy átlagos autó benzintankjának a feltöltésével. Már csak kutak kellenének, ahol abrakolni lehet a lovat. A Honda jövőre kezdi meg újdonságának értékesítését, és a tervek szerint Európa bizonyos piacaira is eljuthat a Clarity Fuel Cell.
Rém csúnya lett ez a gép! A Toyota Mirai legalább hajaz egy kicsit a sukhoi vadászgépekre kinézetre, amik rendkívül szépek. 🙂
Te képzelegsz ecsém. 😀
Össze ne vessz magaddal. :-DDD
Te a VW XL1-nél addig csűrnéd-csavarnád a dolgokat, mire az lenne a végeredmény, hogy szép és kéne…Meggondolatlan butaság 20-30 évre előre jósolni. Mesélj, ha neked sikerült, mit látsz az üveggömbben? A VW működni fog még?:)
Kezdek felpukkadni a sok kólától:)
Csak a formáról beszéltem.
Minden más a képzelet szüleménye. 😀
[i]“… de mint minden állításodat, ezt is igyekeztél tőled elvárhatóan fennhangon közölni.”[/i]
Mit állítottam? Hogy szívesen várok 20-30 évet. Ebben mi fennhangú? Kifejted? 😀
Azon kívül, hogy téged csak az mozgat -bevallottan- hogy én ne érezzem jól magam. Ugye?
😀
Az autóiparban a távoli jóslatoknak kb. semmi értelme, 2-3 évre előre sem mernék jósolgatni. A VW-botrány is derült égből jött, pár év múlva emiatt már nem lesz dízel-Merci. Ezt ki tudta volna megjósolni? Voltak előjelei, hogy a dízeltechnikában már több nincs, de mindenki azt hitte, hogy idővel szépen-lassan lecseng, kikopik, nem pedig hogy egy botrány majd hirtelen betesz neki…
Lehet, hogy meg se érjük azt a kort, ezért sem értelek, de mint minden állításodat, ezt is igyekeztél tőled elvárhatóan fennhangon közölni. Majd 20-30 év múlva megdumáljuk a dolgot – de aztán itt legyél ám:)
én meg remélem sosem lesz EU-s széria hidrogén gép. ezeket betiltanám inkább, minthogy még kúthálózatot is csinálnék nekik.
szerintem sem, szerintem inkább egy rakás kutyaguminak. aki azt az ocsmány designt veszi, tutkó, h izlésről nem beszélhetünk az esetében…még az új prius is jobb, pedig már az is rettenetesen csúnya.
mondhatnánk azt egyébként, hogy munkagépnek jó,jó nenézzük a formáját, de ez erős túlzás lenne ebben az esetbe. hisz se kúthálózat, se semmi ahhoz, hogy ezek munkagépek legyenek. plusz 700 gyúlékony bár van a segged alatt, aki azt munkagépnek veszi, az rettenetesen bátor vagy szimplán hülye 😀
Ezért írtam, hogy én szívesen várok még akár 20-30 évet is, gondolom elolvastad, megértetted. Szerintem még neked is ment. Ne okozz csalódást.
[i]“Már csak kutak kellenének, ahol abrakolni lehet a lovat.”[/i]
Meg hidrogén. De óh jaj, abból szinte semennyi sincs elérhető közelségben. Egyszóval se üzemanyag se töltőhálózat, ez így tipikusan a hülyének is megéri, sőt csak azoknak kategóriája.
A “citroenes” hátsó kerékív elég fura egy Hondától…Az enteriőr viszont meglepően konzervatív, főleg a Miraihoz képest. Jó, hogy nem egymást koppintották – mindkettőnek megvan a maga elképzelése erről az “útról”, és ez így van jól. Vajon ki lesz a következő? Saját tipp: Hyundai.
“Jó hír, hogy ez legalább nem néz ki víziszörnynek.” Szerintem egyáltalán nem néz ki a Toyota Mirai vízi szörnynek.
Persze ez a Honda Clarity is tetszetős. A Mirainak az utastere magasan szebb lett, kiforrottabb kontrasztokat ad, színben, formában is.
A VW XL1-ese bizonyítja(bár az nem Fuel Cell), hogy tényleg, valóban gyönyörűek az európai “próbálkozások”. Esetleg, ne adj’ Isten, gondoltál-e már arra, hogy ezek az autók OKKAL kaptak/kapnak ilyen design-t?
Mondják, hogy ronda a Prius…miért a Volt/Ampera páros szebb? Az nem is japán…de volt a GM-nek a ’90-es években az EV1-ese, érdekes, az is hasonló külsejű. Mondd meg a tutkót most is!
30 év…Kína mindent és mindenkit megesz addigra, de ha ettől el is tekintünk, az európai gyárak helyét már rég sóval hintették be:)
Kólával a kezemben hallgatlak. Burp:)
Ha így kell kinézniük azoknak is, akkor inkább 2 évtizedet várjunk vele. Ha 30 év lesz, nekem az is megfelel.
Kíváncsi leszek, milyen design-ja lesz az európai Fuel Cell-es autóknak:) Talán, jobb esetben egy évtized múlva ezt is megtudjuk:)
elöző jobban nézet ki.
Háááát nem tudom,nem nyilatkozom…..
Háááát, a B oszloptól hátrafelé ez is egy vizuális harakiri.Csak gratulálni tudok a sárgáknak amiért európában kivezetik az esztétikus,karakteres Accordot,és helyette “ezt” az izét akarják eladni.Nooooráááális????
az élve hamvaszto technologia. furikazzon a hatsoja alatt 700barral az, aknek 528 anyja van :D:D