Tökéletes nyugalom – Toyota Prius+ teszt
A Toyota hibrid, hétüléses egyterűjéhez is jár az állami kedvezmény
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felpörgött az érdeklődés a hétüléses személyautók iránt, amióta állami támogatással lehet őket megvásárolni. Köztük a Toyota Prius púpos változatát is. Bár nem mai csirke, mégis érdemes számításba venni.
Persze a hibrid hajtáslánc előnyei a városi használat esetén domborodnak ki igazán.
Természetesen országúton és autópályán sem veszít a kényelméből, bár a rugalmasságából igen. Az e-CVT - fokozatmentes - osztóműre még mindig azt kell, hogy mondjam szokni kell, ha valaki még nem találkozott vele. Kicsit nehézkesnek tűnik vele a gyorsulás, pedig a városi ritmus simán diktálható vele. Szépen megugrik 50, illetve 70 km/h tempókra, viszont 100 km/h felett már veszít a lendületességéből. Ugyanakkor autópálya tempónál is csendes, kényelmes utazóautó, csak épp megugrik a fogyasztása, mert a villanymotor „nem jut szóhoz”. A tesztátlag 6,2 literre jött ki, ami nem sokkal több, mint a katalógusban feltüntetett kerek 6 liter. Egy-egy etapot viszont gond nélkül teljesíthetünk 4-5 literes értékkel is, városban simán előfordul, hogy a menetidő kétharmadát elektromos üzemben, benzinégetés nélkül tudjuk le. Egyébként nem csak a motor, de a futómű is pont a már említett nyugodt vezetési stílushoz passzol. Lágyra hangolták, hogy elnyelje az úthibák okozta ütéseket, ami többnyire sikerül is neki. Emellett pontos a kormánymű, nem sportosan, de mint szinte minden téren az arany középutat próbálták megtalálni vele a mérnökök.Árak
Tesztmodell alapára
10 425 000 Ft (2019.11.25.)
Tesztautó ára
12 530 000 Ft (2019.11.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,3 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4615 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1600 mm
Saját tömeg:
1565 kg
Össztömeg:
2115 kg
Tengelytáv:
2780 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
200-1731 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
890-990 mm
Belmagasság hátul:
965 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
140-330 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1550 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
740 mm
Csomagtér hossza:
370-980 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1910 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,3 s
CO2-kibocsátás:
137 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Sziasztok!
6 hónapja vásároltam egy új prius plusz-t. Szép kényelmes jó. Egy dolgot azonban meg kell jegyeznem: nekem vegyes használatban 6,0 liter/100km alá még nem sikerült bevinni a fogyasztást. Ez elkeserít mert a katalógusok műszaki adatok mindenhol 5 Liter alatti fogyasztásról áradoznak. A Toyota avensis versómat (szintén 7 üléssel) 5,5 literrel elvezetem városban (2,2 D4D), de hosszú városon kívül 5 liter körül járok vele.
Miért kell ennyire labor adatokat beírni?