Többet tankoltunk tavaly, mint egy évvel korábban. Örülünk?
Vége lenne a válságnak? A növekvő üzemanyag-vásárlás erre utalhat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Magyar Ásványolaj Szövetség szerint a válság végét, a növekedés megindulását jelezheti, hogy 2013-ban több üzemanyag fogyott, mint egy évvel korábban.
Üzemanyag-eladások | 2013 | 2012 | Változás |
RON95 | 1 151 956 142 | 1 166 871 707 | -1,3% |
RON98 | 6 326 701 | 5 566 419 | 13,7% |
Prémium motorbenzin | 28 957 735 | 25 642 605 | 12,9% |
Motorbenzin összesen | 1 187 240 578 | 1 198 080 731 | -0,9% |
Gázolaj | 1 526 189 544 | 1 466 245 584 | 4,1% |
Prémium gázolaj | 65 757 915 | 61 065 297 | 7,7% |
Gázolaj összesen | 1 591 947 459 | 1 527 310 881 | 4,2% |
Üzemanyag összesen | 2 779 188 037 | 2 725 391 612 | 2,0% |
Miként azt az MTI közleménye írja, a gázolaj-eladásokat növeli, hogy egyre több fuvarozó kér és kap engedélyt "kereskedelmi" (minimumadós) gázolaj felhasználására, ugyanakkor sok millió literrel több gázolaj fogyna, ha a külföldi kamionok gyorsabban visszakapnák, illetve ha az egyes Európai Unión kívüli országok - például Törökország - egyáltalán visszakaphatnák az áfát, ahogy ez Ausztriában történik.
Ezek az összehasonlítások nagyon rosszak! (bár tudom, hogy mindenki ezzel veri át szándékosan magát, hogy könnyebb legyen elfogadni)
Most hagyjuk, hogy 2,5 óra pazarlás vállalhatatlan, meg kényelmi szempontok stb.
CSAK a pénzügyi vetületét nézzük (mert még ezt sem tudja szinte senki jól összehasonlítani):
A tömegközlekedésben (BKV, MÁV, Volán, stb.) benne van az összes járulékos költség, adó, karbantartás, stb. ezek hol szerepelnek a 13000 ft-ben? Vagy a MÁV-ra veszek néha vaskereket, meg téligumit, meg KGFB-t, cascot, szervíz, műszaki vizsga?
Így már teljesen más számok jönnek ki!
Másik, hogy sok cég csak 9FT/km költségtérítést fizet az autóval közlekedőknek, de 86%-ot kell ha pl. Volánt használ.
[i]“ez az ungarn hozzá állás”[/i]
Aztaqrvaszentségit, hát téged honnan a redvás istennyilából lőttek ide?
Nekem meg ebből az jön le, hogy
– te nagyon nagy hülyeséget beszélsz
– nem tudsz számolni
– nem olvastad el a cikket
Más sehogy nem jut eszembe a firkálmányodról.
A cikkhez:
– még mindig aránytalanul sokan vannak autóval az utakon értelmetlenül is
– sokan azt képzelik, hogy nekik kötelező autóval járni egyedül is
– a gázolaj ÁFA visszaigénylése valóban lökhet a dolgon
biciGlivel otthoLró e!
A KÖZÉP osztályba tartozom, mindennapi munkámhoz autóhoz vagyok kötve, amivel 2,5 órát sporolok naponta. Igaz BUSSZAL is mehetnék!!! Havi bérletem 39Km-re 17900Ft/hó lenne. Dizel autóval, “ha egyedűl megyek” akkor is 13000Ft- ból meguszom. Ebben az esetben mi éri meg jobban?
Nem az a lényeg, hogy kinek mennyi jut tankolásra! Az, hogy ki hol tankol és mit-mennyiért! Nekem megéri 40Km utazni egy tank üzemanyagért! Nálunk a sima dizel 423Ft, Prémium 465Ft! 40Km arréb a sima dizel 402Ft, a Prémium 437Ft!!!!
Benzinnél nálunk 413Ft, Prémium 449Ft. 40Km arréb 391Ft, és 429Ft!!!!!
Lehet benne valami, de a prémium-tüzelőanyag eladási számai elenyészőek a hagyományoshoz képest (1-2%), nem az fog fordítani statisztikán. Másrészt valószínűleg a tehetősebb rétegekben ugyanolyan arányban nőtt az autóhasználat, mint minden más rétegben – sőt, meg merem kockáztatni, hogy a közép- és alsó osztályokban sokkal nagyobb mértékű volt a növekedés – a magyar autóvásárlási szokások alapján legalábbis ez tűnik logikusnak.
Sajnos nem így kéne gondolkodni az üzemanyag fogyasztás miatt,hanem meg kell gondolni,hogy mikor és miért kell utazni autóval a tömegközlekedés ellenére! Úgy láttszik a fizetés emelés miatt pazarolják a többlet pénzt a helyett hogy logikusan gondolkoznának az élet kivitellel kapcsolatban ugye ami a természetes életvitelre utalna sok logikus embert.Ahogy látom ott még mindig a többlet a lényeg nem a normél életvitel!
Szerintem nagyon nagy hiba ez az ungarn hozzá állás és ezen el kéne gondolkodni normál irányba! Ahova lehet és lehetséges,oda biciglvel vagy gyalog kellene menni és rengeteget kirándulni! Nem hibásan étkezni!
MÖERG in UPPSALA.
Ezekből az adatokból számomra 3 dolog szűrhető le:
-A kisszámú gazdag réteg egyre többet tankol(hat)a prémium üzemanyagból a prémium kocsijába.
-A csóróbbja,aki a 95 öst sem tudta tavaly megfizetni az az idén sem fog többet tankolni.
-Egyre több a hülye autós,aki bedől a marketingdumának és elhiszi,hogy a magasabb oktánszámú reklámbenzinektől jobban fog menni a tragacsa!