Jelenleg több mint 2000 ember dolgozik határozott idejű szerződéssel Zwickauban, kérdés hogy meddig
Folyamatosan csökken a Volkswagen villanyautói iránt a kereslet, főként a kínai konkurensek, illetve a Tesla térhódítása miatt. A németországi dpa hírügynökség információi szerint mindez a Volkswagen a zwickaui gyárának leépítéséhez vezet: állítólag nem hosszabbítják meg a munkavállalók határozott idejű szerződéseit a gyárban, ami már októberben elbocsátásokat jelent. A jelenleg 10 700 alkalmazottal dolgozó üzemben elsőként nagyjából 200 munkavállalónak szűnne meg a szerződése, ám összesen több mint 2000 ember dolgozik ott határozott idejű megállapodással.
Az alkalmazottak éppen ezért már hangot is adtak az aggodalmuknak. Az IG Metall szakszervezet képviselői a bizonytalanságra reagálva levelet írtak a vezetőségnek, melynek fő mondanivalóját a Freie Presse is idézte:
"Elég! Most már válaszokat akarunk!” A szakszervezet elfogadhatatlannak tartja a leépítéseket, továbbá a Volkswagen feladatának tartja, hogy jobb marketinggel és versenyképesebb ajánlatokkal tartsa fenn a járművek eladhatóságát, hogy megmaradjanak a munkahelyek az 1,2 milliárd euróból felújított, átalakított és villanyautókra specializált üzemben.
Semmi érdekes, épp csak jól megkillelik a Teslát, ami már a vérét ontja. Ez a német módszer, hiperprecíz, mint mindig 😀
Hol vagy zöld-t.kony?
Ez az elbocsátás-kártya általában a kormánynak szóló fenyegetésként szokott elhangzani az autógyártók részéről, hogy adjanak támogatást (akár villanyautókra, akár más címen). Meglátjuk lesz-e belőle valami ténylegesen – tippre nem, mivel a török gyár terveit kaszálták, s az Audi és Skoda eladások is csúcson pörögnek. Csak az a fránya ID.3 – hát az tényleg nem kell senkinek.
Kíváncsi vagyok át tudják-e legalább részben szerszámozni a gyárat valami másra, vagy annyira specializált a MEB platform, hogy csak ezek a selejt járgányok szerelhetőek össze. Kár érte – pedig évtizedek óta először hozott össze valami formatervileg érdekesebbet a VW, erre elcseszek a műszaki alapjait.