A jelenleg 7 tagot számláló belépő szintű kategória 4-re zsugorodik, SUV biztosan lesz benne
Átfésüli modellpalettáját a Mercedes, ennek keretében három új kategóriát is bevezetnek a modellek osztályozására. A belépő szintű autók az Entry Luxury címkét kapják, várhatóan ez a csapat kevesebb tagot számlál majd a jelenleginél. A közepesen drága típusokat a Core Luxury kategóriába sorolja a Mercedes, a legnagyobb árcédulájú modellek a Top-End Luxury csapatát erősítik. A német gyártó az erőforrásai 75%-át a nagyobb és drágábban eladható modellekre fordítja a jövőben.
A B-osztály vagy az A szedán nem tartozik a legnépszerűbbek közé, így jó esélyük van az eltűnésre
A stuttgartiak már azt is elárulták, hogy hétről négyre csökken a kompakt modellek száma. Jelenleg az A-osztály (ötajtós és szedán), a B-osztály, a CLA (szedán és kombi), a GLA és GLB számít olcsó(bb) árkategóriájú modellnek, ezek közül kerülnek ki az áldozatok. A kategória zsugorítása nem jelenti azt, hogy elhanyagolnák az olcsóbb modelleket, 2024-ben érkezik az első villanyautós platformon, (MMA) guruló Entry Luxury modell. A Core Luxury-ba tartozó C és E nem valószínű, hogy megszűnne, ide érkezett az
EQE, és jövőre várható az ebből készült SUV is.
Még drágább és még fényűzőbb SL érkezik, a méregdrága kabrióra a Maybach embléma is felkerül
A felső kategóriába tartozik az S-osztály, az EQS és a nagy (villany) SUV-k (G, GLS, EQS), illetve az AMG és a Maybach vonal. A Mercedes célja, hogy 2019-hez képest 60%-kal több Top-End Luxury modell fogyjon. Ennek érdekében 2025-ben kerül piacra az első AMG.EA, amely jelölés a gyárilag tuningolt elektromos autókat jelenti, de az alaphangon 67 millió forintba kerülő nyitott SL-ből is elkészül a Maybach verzió.