Több mint félmillió autót hívnak vissza Németországban
Nem csak Volkswagen-konszernes autók érintettek a dízelbotrány miatti visszahívásban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagennél robbant dízelbotrány egyéb gyártókat is érint. Németországban most Mercedeseket, Opeleket is visszahívnak - Audi, VW-k és Porschék mellett.
Csaknem 630 ezer dízelmotoros autót hívnak vissza Németországban, ugyanis szövetségi közlekedési hivatal (KBA) problémát talált emissziós adataik kapcsán.
A tavaly szeptemberben kirobbant dízelbotrány után 53 modell viselkedését tanulmányozták próbapadon, tesztkörülmények között, valamint az utakon, hétköznapi használati körülmények között is. Bár konkrét szoftveres manipulációt csak a Volkswagen EA189-es motorcsaládjánál találtak, egyéb trükköt további 22 modellnél is. Esetükben is különösen magas nitrogén emissziót tapasztaltak bizonyos körülmények között. Erre az a magyarázat, hogy
a kipufogógáz-tisztító berendezés bizonyos hőmérséklet alatt kikapcsol, hogy a motor ne károsodjon hidegben.
Az eljárás a hatályos uniós szabályok alapján legális, de a KBA szerint a gyártók indokolatlanul széles körben alkalmazzák. Találtak például olyan modellt, amelynél már a németországi időjárási viszonyokat tekintve hidegnek nemigen nevezhető 17 Celsius fok alatt kikapcsol a rendszer, és így megugrik a károsanyag-kibocsátás. A korábbi - mintegy 11 millió - Volkswagen-konszernes autón túl most Németországban további közel 630 ezer (köztük Mercedes A-, B- és V-osztály, Opel Zafira, Insignia és Cascada, valamint VW Crafter és Amarok, Porsche Macan, Audi A6, A8 és Q5) autót hívnak vissza szoftverfrissítésre. Kérdés természetesen, hogy utána mennyire lesznek emisszió szempontjából megfelelők, az pedig konklúzió, hogy a szabályzás pontosabb, részletesebb kell legyen, hogy az említett kiskapukkal "véletlenül" se legyen kijátszható.
Imádom olvasni ezeket az akadémikusokat!
Miskolczi Ferenc fizikus, csillagász, NASA tudós vitatja a CO2 üvegház hatását… Nyilván szembe megy a jelenlegi pénzbeszedő trenddel.
Itt jegyezném meg h a nitrogén-dioxid 4x erősebb üvegházhatású gáz mint a co2. Milyen érdekes h a Co2 szabályok szigorítása miatt áldozott le a szívó motoroknak és pörögtek fel a turbódízelek. Milyen érdekes összefüggés nem?
szóval a kba-ból is bohóc szervezetet csináltak…mert ugyan, eddig miért is mentek át? kínzókérdés