Mercedes logó, de Maybach felirat
Már a nemrég bemutatott új
Mercedes-Benz S-osztály is a luxuslimuzinok királyaként lépett színre, de tudták ezt még fokozni Stuttgartban. Méretben és luxusban egyaránt, hiszen a Mercedes-Maybach S-osztály 18 centiméterrel hosszabb tengelytávot kapott, szóval most 3396 milliméteres értékkel büszkélkedhet. Ennek természetesen a hátul utazók örülhetnek a legjobban, illetve így lépett elő ízig-vérig sofőrös limuzinná az S-osztály.
A kéttónusú fényezés egy hétig készül mesteremberek által
Persze azért néhány dizájnelemmel igyekeznek megkülönböztetni a még nemesebb modellt. A Mercedes embléma alatt így Maybach felirat feszül, egyedi hűtőrácsot is kap az autó, illetve kéttónusú fényezést, amit nem robotok visznek fel a kasztnira, így akár egy hétig is tarthat, amíg a mesteremberek kiszínezik az autót. Az utastérbe pedig tényleg a lehető legigényesebb anyagokat válogatták össze, a vezetőt is tiszta luxus öleli körül akár alkalmazott az illető, akár az autó valódi tulajdonosa. Ám ebben az autóban tényleg az utasokon a hangsúly. Hátul két teljes értékű helyet találni, ahol szinte jedinek érezhetik magukat az utasok, hiszen az MBUX „utastéri asszisztens” a gesztusvezérlésnek hála egy-egy karmozdulattal kezelhető. Így lehet többek között a napellenzőket és az olvasólámpákat is működtetni.
Hátul is gesztusvezérlés alkalmazható
Eleinte kétféle hajtásláncot kínálnak a luxuslimuzinhoz. Az S 580 jelölés a négyliteres, duplaturbós V8-sat takarja 496 lóerővel és 48 voltos lágy hibrid rendszerrel (természetesen összkerékhajtással). A másik lehetőség a V12-es S 650, amelyben a hatliteres, szintén duplaturbós egység 621 lóerőt mozgósít. Később bizonyos piacokra megérkezik majd a konnektoros hibrid a soros hathengeres, háromliteres benzinmotor és egy villanymotor párosával, 503 lóerővel.
Sofőrnek lenni is jó lehet a Mercedes-Maybach S-osztályban
Az új Maybach egyedi hangolású, légrugós futóművet kap, biztosítva a tényleg gondtalan suhanást. Külön Maybach üzemmódot szenteltek ennek, amelyet kiválasztva a 9 fokozatú váltó még észrevétlenebbül dolgozik és a gázpedál érzékenysége is megváltozik. Emellett hátsókerék-kormányzást és aktív zajszűrést is felvonultat a limuzin, amelynek 3-as szintű önvezető rendszere 2021 második felétől lesz legális.
18 centivel hosszabb a sima S-osztályénál a tengelytávolsága