Ez már művészet, a formatervezés csúcsa
Sajnos egyre kevesebb az új autók között az olyan jelenség, ami annyira megmozgatná az embereket, mint a Lexus LC 500. Legyen a kupé vagy a kabrió, mindkettő elképesztő látvány, de a most újdonságnak számító, tető nélküli változatban halljuk is a járókelők megnyilvánulásait. Akik többnyire csodálatuknak adnak hangot, ritkább esetben irigységüknek. Persze az irigység indokolt, hiszen az LC 500-ban ülni fantasztikus érzés!
3D hatásúak a hátsó fények
Nehéz a formatervről ömlengés nélkül írni. Annyira különleges az egész piacon, annyira egyedi, hogy nem kérdés, aki szeretné megmutatni stílusosságát, nem biztos, hogy a német prémiummárkák felé kell indulnia. Olykor-olykor csak ültem az autó előtt és gyönyörködtem a vonalaiban, miközben az járt a fejemben, hogy ez a forma még 10-20-30 év múlva sem „fárad” majd el. Mindig frissnek, sőt mi több, kicsit futurisztikusnak hat majd. Mint egy kis űrhajó, habár nem is annyira pici.
A képek csalókák, hiszen majdnem eléri az öt métert a hossza, egészen pontosan 4,76 méteres, míg a szélessége 1,92 méter, hátul kicsit szélesebb is a csomagtérfedél, mint a kupén, hogy a tetőt be lehessen hajtogatni alá.
Persze ez gombnyomásra működik, 16 másodperc alatt záródik és 15 másodperc alatt nyílik, maximum 50 km/h tempóig. Külön említést érdemel, hogy zárt tetővel is ugyanolyan elegáns az autó, a barna vászontető formája is a kupéra emlékeztet. Szépen oldották meg a kilincsek „problémáját” is, ezek belesimulnak az ajtókba, csak akkor nyílnak ki, ha szükség van rájuk. Végül a 21 colos, kéttónusú, krómosan csillogó felniket is meg kell említeni, mert nélkülük nem lenne meg az az összhatás, amitől majdnem mindenkinek leesik az álla, aki megpillantja ezt az autót.
Nyitott és zárt tetővel is mutatós
Az örökkévalóságnak készült ez a formaterv
Bent maximális luxus fogad, a barna, illetve a gyári szóhasználattal élve gyömbér színű bőrburkolat nagyszerűen megy a gyöngyházfehér külső fényezéshez. Igazi mestermű belül is az autó, a nyakmelegítős üléseket például 50 különféle változat tesztelése után választották ki. Igaz, hátul konkrétan nincs lábtér egy 176 centis sofőr mögött, viszont a két hátsó ülés között is található hangszóró, egy a Mark Levinson prémium hangrendszer 13 egysége közül.
Szóval az LC 500 kabrió inkább csak kétszemélyes, a poggyásztér sem nagyobb 149 liternél. Sőt, kimondottan vezetőközpontú, bár a jobbegyben ülő utas sem fog panaszkodni. Két vaskos kapaszkodót is kap, pedig hiába a nagy motor, nem egy vérmes sportkocsi a Lexus kabriója.
De vissza a sofőr helyére, ahol tökéletes ergonómia uralkodna, ha a a márka többi típusából ismerős tapipad nem lenne jelen, amivel a 10,3 colos érintőképernyős infotainment rendszer távolról is vezérelhető. Persze ezt leszámítva tényleg minden tökély. Kimondottan ügyes megoldás a két szarvacska a digitális műszeregység felett. Ezekkel lehet üzemmódot választani, illetve a menetstabilizálón állítani. De még a digitális műszeregységbe is jutott egy kis trükk, hiszen a fordulatszámmérő kerete gombnyomásra oldalra csúsztatható attól függően, hogy milyen adatokat szeretnénk látni. Egy szó, mint száz, a különlegesség érzése bent sem múlik el.
Kiváló a fűthető kormánykerék fogása
Külön fedél alatt bújik meg a tetőmozgatás gombja. A tapipad viszont nem hiányozna, ha nem lenne az autóban
Fantasztikusak az első ülések. A hátsók vegyük úgy, hogy nem is léteznek
Főleg miután beröffent a V8-as benzinmotor. Nem ám olyan vaddisznó, mint egy amerikai szerkezet, nem is illene a Lexushoz. Jóval kifinomultabban jár, de azért jól hallhatóan V8-as hangot ad ki, amit azért jó érzés fülelni nyitott tetővel. Az ötliteres, szívómotor 470 lóerős az LC 500 kabrióban, nyomatéka pedig 540 Nm, mindezt 10 fokozatú automataváltó juttatja a hátsó kerekek felé.
Impozáns adatok, tud is száguldani, meg keresztbe menni bármelyik kanyarban, de ez annyira idegen tőle. Méltóságteljesen vonulni, na az már sokkal inkább az ő stílusa.
Az egyszerre közvetlen és szívócső-befecskendezéses motor hangját zárt tetővel is jól hallani a műszerfalba épített rezonátorcső segítségével, de igazán erőteljes csak valahol a 4000 és 5000 közötti fordulatszám-tartományban lesz, a maximális nyomaték is 4800-nál érkezik, míg a maximális teljesítmény 7100-nál. Tehát 5000 fölé pörgetve jön elő belőle a vadállat, ekkor nyit a kipufogószelep is - szabadjára engedve az ordítást. Így már szörcsög, röfög, sőt durrog is néha a műértők legnagyobb örömére. De ha ilyen tartományokban használjuk nyitott tetővel akkor az már nem komfortos a menetszél miatt. Persze olyan klímarendszer szolgál az autóban, ami automatikusan érzékeli, ha a menetszél túl hűs és összehangolja a nyakfűtést és az ülésfűtést is a légkondival.
Torkos a V8, de megéri itatni
Évente 10 darabot tervez eladni belőle itthon a Lexus
Mivel a kabrió nehezebb a merevítései miatt – konkrétan 2 tonna feletti a saját tömege – egy picit lassabb a kupénál. De még így is képes az ülésbe passzírozni az 5 másodperc alatti 100-as sprintjével. A futómű hangolását is próbálták a kényelmes felé tolni, „lágyítani” amennyire lehet, de azért ebben a 21 colos felnik és a peres gumiabroncsok nem segítenek, ugyanakkor mégsem mondanám, hogy a kritikán aluli budapesti útburkolatokon túlságosan rázós volt vele az utazás. A karosszéria merevsége az egyetlen, amivel hibapontokat gyűjt, mert érezhetően nyeklik-nyaklik, illetve jön egy kis zaj az összehajtogatott tető felől is. Ám ez a kis szépséghiba simán megbocsátható, meg a torkossága is. Hiszen városban simán kéri a 18-20 liter benzint, de minden cseppjét megéri az élmény, amit ad. Ha nem csak városban karikázunk vele, akkor 15 liter alá is be tud kukkantani, de nem sokkal. A V8-as élménynek mindig megvan az ára.
A kabrióknál mindig nehéz feladat az autó hátsójának megrajzolása. Az LC 500 nem lett "farnehéz"
Ha már az árnál tartunk, akkor gyorsan elárulom az LC 500 Convertible árcéduláján olvasható számokat is. Alapból 40 950 000 forintról indul, de a Horizont felszereltséggel, amiben a teljes Lexus Safety System+ biztonsági csomag benne találtatik, illetve az „F Sport Fehér” fényezéssel 41 350 000 forintért vihető el. Szóval nem csak a V8-nak, de a luxusnak is ára van, viszont ezért a pénzért tényleg egy párját ritkító autót kap a vásárló.
Közel 41 millió forint az alapára
Árak
Tesztmodell alapára
40 950 000 Ft (2021.08.20.)
Tesztautó ára
41 350 000 Ft (2021.08.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4969 cm3
Teljesítmény:
351 kW (477 LE) 7100 1/min-nél
Nyomaték:
540 Nm 4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
13,1 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Belső szélesség elöl:
1435 mm
Belső szélesség hátul:
1244 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
4969 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
10 fokozatú automata
Nyomaték:
540 Nm 4800 1/min-nél
Teljesítmény:
351 kW (477 LE) 7100 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
13,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
14,7 l/100km