Több mint 8 milliós GM-visszahívás a gyújtáskapcsoló miatt
8,4 millió autót hívott vissza a General Motors, 8,2 milliót a gyújtáskapcsoló miatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Halálos balesetek okozása, tudatos felelőtlenség gazdasági érdekből. Komoly vádak, amikbe a General Motors akár bele is bukhat.
Egy sima visszahívásként indult, bár a halálos kimenetelű balesetek miatt komoly sajtót kapott a Chevrolet Cobaltok visszahívása. A hiba úgy fordult elő, hogy rossz úton a túlterhelt kulcskarikák súlya alatt az autó slusszkulcsa elfordult a gyújtáskapcsolóban és megállította az autó motorját. Ez érthetően pánikot okozott, ráadásul ilyenkor az autók légzsákjai sem működtek. Később az NHTSA indított vizsgálatot a GM termékei ellen, márciusban már 1,5 millió autóról volt szó. Teltek a hónapok, egyre több típusról derült ki, hogy benne van a hibás szériában. A pereskedő tulajdonosok és károsultak szemében az sem volt jó pont, hogy jogilag egy másik céggel álltak szemben, hiszen a GM átszervezésével csak a felirat maradt meg, a régi cég utódja egy vagyonkezelő.
Mostanra több okból 8,4 milliónál tart az elmúlt időszakban összesen visszahívott GM-gyártmányok száma. Az autók mind Észak-Amerikában kerültek piacra, nagy részük az Egyesült Államokban került fogalomba, de szürkeimportban bárhova, így hazánkba is eljuthattak az érintett típusok. A különböző hibák javításáról a General Motors értesíti a tulajdonosokat. A gyújtáskapcsolókon túl akadnak kisebb-nagyobb elektromos gondok is. A legnagyobb számban, 7 610 862 kocsi a Cobalthoz hasonló gyújtáskapcsoló-gondok miatt. Az érintett típusok:
- Chevrolet Malibu (1997-2005 )
- Oldsmobile Intrigue (1998-2002)
- Oldsmobile Alero (1999-2004)
- Pontiac Grand Am (1999-2005)
- Chevrolet Impala (2000-2005)
- Chevrolet Monte Carlo (2000-2005)
- Pontiac Grand Prix (2004-2008)
Ezeken kívül visszahívták még az alábbi típusokat is:
- Cadillac SRX (2004-2006)
- Cadillac CTS (2013-2014)
- Chevrolet Cruze (2011-2014)
- Chevrolet Sonic (2012-2014)
- Chevrolet Trax (2013-2014)
- Buick Encore (2013-2014)
- Buick Verano (2013-2014)
- Chevrolet Camaro (2014)
- Chevrolet Impala (2014)
- Buick Regal (2014)
- Cadillac XTS (2014)
- Chevrolet Silverado HD (kiegészítő akkumulátorral, 2007-2011)
- GMC Sierra HD (kiegészítő akkumulátorral, 2007-2011)
- Buick Ranier (2005-2007)
- Chevrolet TrailBlazer (2005-2007)
- GMC Envoy (2005-2007)
- Isuzu Ascender (2005-2007)
- Saab 9-7X (2005-2007)
- Chevrolet TrailBlazer EXT (2006)
- GMC Envoy XL (2006)
Szerintem meg az EUba sem artana egy olyasmi szervezet mint az USAban.
A Fabiamat ma nezegettem es mit mondjak 300e km utan is meg feszes es szoros.
(Pedig par inditast mar tuti megert)
A Mondeo is es a Maci is eroteljesek,es tenyleg nem jo hogy ilyet tettek.
Kb mint a Pintos eset…
Es ha a gyerek egyetemre akar menni azt szegeny cicus szivta meg a jo ugy erdekeben.
Szerintem meg sokminden nem hulyeseg amit ok tesznek,hisz masok a torvenyek.
Gondolj bele ha a Tescoba viszed vissza a mikrot cicussal egyut mit tettek volna?
A rend oreit meg hagyjuk ki ebbol.
[url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/
[url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/[/url]
Azért ha ezt is hozzáolvassátok [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/[/url], mindjárt más lesz a véleményetek.
amúgy meg 8-10-12 éve kifutott modelleket miért hívnak vissza?
5 év garancia idő után (már aki ad ennyit is) ami hiba előjön az nem valószínű hogy anyaghiba, vagy hibás alkatrész miatt fordul elő…
Érdekes.” túlterhelt kulcskarikák súlya alatt az autó slusszkulcsa elfordult a gyújtáskapcsolóban”.
Manapság egy kulcs működtet mindent (gyújtás, zárak, csomagtartó) az autóban. Mi az, hogy túlterhelt kulcskarika??????? Ez is csak az Egyesült államokban fordulhat elő, hogy nem konstrukciós-, vagy szerelési hiba miatt okoz problémát egy autó, hanem “nem rendeltetésszerű használat” miatt és emiatt a gyártót marasztalják el. (Ugye mindenki emlékszik a gyártó által elveszített perre, ami után valamelyik amerikai államban kötelezően bele kell írni a mikrosütő használati utasításába, hogy tilos macskát szárítani a mikróban!!!!!)
Szerintem szánalmas. Szerintem!