Több mint 8 milliós GM-visszahívás a gyújtáskapcsoló miatt

8,4 millió autót hívott vissza a General Motors, 8,2 milliót a gyújtáskapcsoló miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Halálos balesetek okozása, tudatos felelőtlenség gazdasági érdekből. Komoly vádak, amikbe a General Motors akár bele is bukhat.


Egy sima visszahívásként indult, bár a halálos kimenetelű balesetek miatt komoly sajtót kapott a Chevrolet Cobaltok visszahívása. A hiba úgy fordult elő, hogy rossz úton a túlterhelt kulcskarikák súlya alatt az autó slusszkulcsa elfordult a gyújtáskapcsolóban és megállította az autó motorját. Ez érthetően pánikot okozott, ráadásul ilyenkor az autók légzsákjai sem működtek. Később az NHTSA indított vizsgálatot a GM termékei ellen, márciusban már 1,5 millió autóról volt szó. Teltek a hónapok, egyre több típusról derült ki, hogy benne van a hibás szériában. A pereskedő tulajdonosok és károsultak szemében az sem volt jó pont, hogy jogilag egy másik céggel álltak szemben, hiszen a GM átszervezésével csak a felirat maradt meg, a régi cég utódja egy vagyonkezelő.
Hirdetés


Mostanra több okból 8,4 milliónál tart az elmúlt időszakban összesen visszahívott GM-gyártmányok száma. Az autók mind Észak-Amerikában kerültek piacra, nagy részük az Egyesült Államokban került fogalomba, de szürkeimportban bárhova, így hazánkba is eljuthattak az érintett típusok. A különböző hibák javításáról a General Motors értesíti a tulajdonosokat. A gyújtáskapcsolókon túl akadnak kisebb-nagyobb elektromos gondok is. A legnagyobb számban, 7 610 862 kocsi a Cobalthoz hasonló gyújtáskapcsoló-gondok miatt. Az érintett típusok:
  1. Chevrolet Malibu (1997-2005 )
  2. Oldsmobile Intrigue (1998-2002)
  3. Oldsmobile Alero (1999-2004)
  4. Pontiac Grand Am (1999-2005)
  5. Chevrolet Impala (2000-2005)
  6. Chevrolet Monte Carlo (2000-2005)
  7. Pontiac Grand Prix (2004-2008)


Ezeken kívül visszahívták még az alábbi típusokat is:
  1. Cadillac SRX (2004-2006)
  2. Cadillac CTS (2013-2014)
  3. Chevrolet Cruze (2011-2014)
  4. Chevrolet Sonic (2012-2014)
  5. Chevrolet Trax (2013-2014)
  6. Buick Encore (2013-2014)
  7. Buick Verano (2013-2014)
  8. Chevrolet Camaro (2014)
  9. Chevrolet Impala (2014)
  10. Buick Regal (2014)
  11. Cadillac XTS (2014)
  12. Chevrolet Silverado HD (kiegészítő akkumulátorral, 2007-2011)
  13. GMC Sierra HD (kiegészítő akkumulátorral, 2007-2011)
  14. Buick Ranier (2005-2007)
  15. Chevrolet TrailBlazer (2005-2007)
  16. GMC Envoy (2005-2007)
  17. Isuzu Ascender (2005-2007)
  18. Saab 9-7X (2005-2007)
  19. Chevrolet TrailBlazer EXT (2006)
  20. GMC Envoy XL (2006)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Több mint 8 milliós GM-visszahívás a gyújtáskapcsoló miatt

  • 2017.10.29. at 06:32
    Permalink

    Szerintem meg az EUba sem artana egy olyasmi szervezet mint az USAban.
    A Fabiamat ma nezegettem es mit mondjak 300e km utan is meg feszes es szoros.
    (Pedig par inditast mar tuti megert)
    A Mondeo is es a Maci is eroteljesek,es tenyleg nem jo hogy ilyet tettek.
    Kb mint a Pintos eset…
    Es ha a gyerek egyetemre akar menni azt szegeny cicus szivta meg a jo ugy erdekeben.
    Szerintem meg sokminden nem hulyeseg amit ok tesznek,hisz masok a torvenyek.
    Gondolj bele ha a Tescoba viszed vissza a mikrot cicussal egyut mit tettek volna?
    A rend oreit meg hagyjuk ki ebbol.

  • 2017.10.29. at 06:32
    Permalink

    Azért ha ezt is hozzáolvassátok [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/[/url], mindjárt más lesz a véleményetek.

  • 2017.10.29. at 06:32
    Permalink

    amúgy meg 8-10-12 éve kifutott modelleket miért hívnak vissza?
    5 év garancia idő után (már aki ad ennyit is) ami hiba előjön az nem valószínű hogy anyaghiba, vagy hibás alkatrész miatt fordul elő…

  • 2017.10.29. at 06:32
    Permalink

    Érdekes.” túlterhelt kulcskarikák súlya alatt az autó slusszkulcsa elfordult a gyújtáskapcsolóban”.
    Manapság egy kulcs működtet mindent (gyújtás, zárak, csomagtartó) az autóban. Mi az, hogy túlterhelt kulcskarika??????? Ez is csak az Egyesült államokban fordulhat elő, hogy nem konstrukciós-, vagy szerelési hiba miatt okoz problémát egy autó, hanem „nem rendeltetésszerű használat” miatt és emiatt a gyártót marasztalják el. (Ugye mindenki emlékszik a gyártó által elveszített perre, ami után valamelyik amerikai államban kötelezően bele kell írni a mikrosütő használati utasításába, hogy tilos macskát szárítani a mikróban!!!!!)
    Szerintem szánalmas. Szerintem!

Vélemény, hozzászólás?