A már rendszámozott autóknál fájó és értelmetlennek tűnő többletkiadás lesz a mostani egysorozatost leváltó területi, 168 járást jelölő rendszám bevezetése. A támogatók szerint ugyanakkor az autósoknak is hasznos lehet majd a könnyebb azonosíthatóság
Régi, de újra és újra visszaköszönő, nem pedig feledésbe merülő téma a rendszámcsere. Leginkább 1990-hez kötjük korábbról, akkor váltottunk a két betű, kétszer két szám kombinációról a mostani, 3 betű, 3 számosra. (Volt egyébként korábban is váltás, 1958-ban, a két betű, három számról).
Megmagyarázható volt a '90-es csere, hiszen az Európában megszokott szabványméret került bevezetésre, immár fényvisszaverő plakettekkel, temérdek új kombinációval, különdíjért egyedi betűkkel, sőt, kiosztással. Először természetesen csak az új autók kapták, aztán a műszaki vizsgákon lecserélték a már futók esetében is.
Egyszer ez, azaz a kötelező rendszámcsere még könnyedén lenyomható volt az autósok torkán, legalább ennyi újat
kapott vett az is, aki autóját nem tudta lecserélni. Az Európai Unióhoz csatlakozásunkkor, 2004-ben aztán ismét változott a magyar rendszám, a piros fehér zöld felségjelzés helyét átvették az unió csillagai. Azóta kapnak ilyet az új autók, s ezen rendszámok csak a szélvédőre ragasztott érvényesítővel használhatók. Sokan kívánták korábbi rendszámukat frissíteni, ez - az előbbiekből következően - csak hivatalos módon új táblák gyártatásával és a matrica felragasztásával volt legális. A cserét azonban nem írták elő senkinek, így csak azon megrögzöttek hajtották végre, akik térítés ellenében is új táblákat kívántak rakni autójukra.
Koros autó esetén a rendszámcsere költsége a járgány értékének 10 százalékát is elérheti
Most azonban újabb, felmenő rendszerben kötelező rendszámváltás következhet, már
év eleje óta ismerjük, hogy területi jelleggel. Az év közben kissé elmúlt a vihar és a dobpergés a rendszámmizéria körül, ám most ismét előkerült. Augusztus végén például Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára jelentette be, hogy még az idén döntés születhet a területi alapú rendszámokról, és amennyiben a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere. Most pedig utóbbi megerősítése vehető ki Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter, egy képviselői, a rendszámcsere szükségességét firtató kérdésére adott válaszából: "
az új járási rendszámok bevezetéséről előkészített szakértői javaslat egy-két hónapon belül kerülhet a kormány elé, a kabinet támogató döntése esetén pedig felmenő rendszerben látják el új típusú rendszámmal a járműveket". Ha tehát döntés születik, az új autók akár már jövő évtől területi hovatartozást is jelölő rendszámot kaphatnak, s a meglévőeknél is cseréleik a plaketteket, a 2-4 évente esedékes műszaki vizsgán, illetve tulajdonosváltáskor.
UPDATE!
Már
tervek is láthatók a jövőre bevezetendő rendszámokról!
Sok egyéb mellett a rendszámokhoz tartozó érvényesítő címke is cserére kerülhet. Élmény lesz levakarni a szélvédőről és még inkább az újért is pénzt adni
A rendszámcsere támogatói leginkább azzal érvelnek - az egyéb szempontból még nem szükséges - új rendszámok bevezetése mellett, hogy az Európa számos országában (Ausztria, Németország, Horvátország, Olaszország, Szlovákia) már sikerrel bevezetett. Továbbá segítheti a rendszámtábla-felismerő rendszerek működését, a szmogriadóval és a kijelölt helyekre való behajtással kapcsolatos szabályozás eredményes betartatását, a helyi lakosok által díjmentesen igénybe vehető fizetős útszakaszok használatának ellenőrzését, illetve a Belügyminisztérium előzetes észrevétele szerint az utazó bűnözők kiszűrésének megkönnyítését is.
Az ellenzők szerint pedig a területi rendszám bevezetése csak egy plusz teher lesz az autósoknak. Ráadásul nem elég, hogy a műszaki vizsgán - az ígéretek szerint ugyan kényelmesen, egyablakos ügyintézéssel, de azért még nem tudjuk pontosan miként - lecserélendő rendszám számos utánajárást és többlet kiadást is jelent majd az autósok számára. Módosíttatni kell majd az autóra kötött biztosításai és esetleges hitel-szerződéseket, a parkolási, behajtási engedélyeket, az autópálya-matricát és minden, a rendszámhoz kötődő egyéb szerződést, dokumentumot.
Kell-e új rendszám? Szavazzon!
Az érvek vagy az ellenérvek győzték meg jobban?
Szavazzon![/url] Az Autónavigátor.hu
Facebook oldalán.
A tervek szerint a rendszám nem a tulajdonoshoz, hanem az autóhoz kötődik majd, ha eladáskor azonos járásban marad, akkor marad rajta a rendszám, ha viszont a 168 járás közül másikban lakó tulajdonos veszi meg, akkor új plakettet fog kapni (Illusztráció: jarasok.com)
Döntés tehát két-három hónapon belül várható, talán akkor megtudjuk, hogy a mai díj szerint 8500 forintos új rendszám, melyre persze érvényesítő címkét is kell venni 585 forintért, valamint vele új forgalmi engedélyt is ki kell váltani 6000-ért, mibe fog kerülni az autósoknak. Ha a jelenlegi árakból indulunk ki, 15 085 forintba, persze azt még nem tudjuk, hogy a 168 járás számára gyártandó rendszámok nem fogják-e megdrágítani a rendszámgyártásban monopóliumot élvező Plaket Kft. árszabását. Indok lenne rá, hiszen a rendszer bonyolódik, nem lehet sorozatban gyártani, hanem mondjuk a hét minden órájában egy másik
térség járás tábláira kell majd átállni. Ráadásul nem csupán bonyolódik majd a táblagyártás, jóval többet is kell majd készíteni, hiszen nem csupán a forgalomba helyezett, hanem a 167/168 eséllyel, 99,4 százalékos valószínűséggel más térségbe kerülő használtan eladott autókra is lehet majd új táblát gyártani és eladni, azután is, hogy 4 év alatt a teljes, több mint 3 millió példányos hazai autópark átrendszámozásra kerül. A Plaket Kft. forgalma tehát rövid távon a mostani több mint hússzorosára, középtávon ötszörösére nőhet. Kit sajnáljunk?
„Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!!”
Azért kivételek mindig vannak. Ami máshol jól működik, azt miért ne lehetne átvenni?
A németeket nem igazán lehet vádolni azzal, hogy csupa fölösleges, nem működő dolgok pattannának ki a fejükből. De hogy ne csak a velük példálózzunk, ha ez annyira értelmetlen és fölösleges dolog lenne, akkor nem alkalmaznák a szomszédos országok is Beleértve a Magyarországnál némileg kisebb Szlovákiát is. Ez utóbbit arra reagálva emelném, hogy minek területi rendszám egy olyan országban, amelyen néhány óra alatt keresztül lehet utazni.
Ja és akkor Ausztriát is a hozzánk hasonló méretű országokhoz sorolnám. Persze igazi haszna akkor lenne, ahogy elöttem már írta vki. ha nálunk is több autót lehetne 1 rendszámmal használni.
Bár ebbe is bele lehet kötni, mert az utóbbi időben már annak is örül az ember, ha 1 autót is fenn tud tartani.
Már megtettem:
[url]http://www.benzinleitung.de/07-Kennzeichen.htm[/url]
[url]http://www.adac.de/infotestrat/oldtimer-youngtimer/kauf-zulassung/zulassungsarten/default.aspx[/url]
07 Youngtimer rendszám, darabszámot nem ír, 20 évnél öregebb de 30 évnél fiatalabb motorizált járművekre tehető fel. 1 adó, 1 biztosítás, 1x átírási költség.
Igen, így van. Egy ilyet én is üdvözölnék, de ez nem az az ország sajnos. Ha akarod pontosan utánajárok a 07-es rendszámnak.
A 07es rendszámot nem ismerem. A saisonkennzeichen van, ahogy írtad az időszakos járművekre lehet kérni, ezáltal csak erre az időszakra kell biztosítást és adót fizetned. Idén vezették be a Wechselkennzeichent, amit 2 autóra tehetsz, úgy hogy az utolsó karakter cserélhető (1-es és 2es ki táblácska). De ezt elszúrták a németek, mert úgyanúgy kell mindkét autóra mindent fieztni. Ez pl az osztrákoknál jobban meg van oldva.
[url]http://www.autobild.de/klassik/artikel/das-wechselkennzeichen-ist-da-2612731.html[/url]
Hogy ne a levegőbe beszéljek.
Az 5 napos ideiglenes rendszámon kívűl van még az Ausfuhrkennzeichen, ez az autók exportálására való, mint nálunk a Z rendszám. itt kiállítanak névre szóló papírokat, igaz kiscit drágább rá a biztosítás.
Szóval ezek közül lehetne szemezgetni, ha valaki jó rendszert akar csinálni, ehehz kéne még hozzátenni v elvenni.
Én egy átgondolt új rendszert üdvözölnék (feltételes mód), de valószínűleg nem így lesz, sajnos.
Kifelejtetted a sorból a 07-es rendszámot, amit 5 különböző, hobbiszinten használt autóra lehet felrakni, valamit 04/10 (áprilistól októberig) típusút, amit jellemzően ebben a periódusban használt járművekre (lakóautó, lakókocsi, motorkerékpár) használnak. Lehet, hogy több típus van még, de most ennyi jut eszembe. Már ha most Németországról beszélünk.
Csakhogy sajnos úgy néz ki, Magyarországon nem az a cél, hogy az kényelmes otthona legyen mindenkinek.
Kedves Joco,
Nem tudom melyik hozzászólásomra reagálsz, de átolvastam, hátha velem van a hiba.
Sehol nem jelentettem ki, hogy jó a MOSTANI TERVEZET. A véleményemet mondtam el, amelyben megjegyeztem, hogy Németországban milyen rendszer MŰködik és HA (persze még csak tervezet), itt bevezetik, akkos sok jó dolgot át lehetne venni, illetve még kiegészíteni, hogy egy átfogó jól működő rendszer legyen.
Hogy a kedvedben járjak és példát írjak mik ezek :
– 5 napos rendszám ha egyik járásból vesz valaki kocsit, ezzel át lehet vinni és az otthoni rendszámát rá tudja tenni, nem csak P-s rendszámmal lehetne vinni autókat
– hozzátettem, hogy olyan átírási költség mellett mint No-ban (20e ft magassága) el tudnám képzelni a rendszert
– átírási procedúra átvétele 30 perc általában
Még lenne pár potenciál a rendszerben, term. át kéne gyúrni, hozzátenni sok okosságot.
Persze ebbe is bele lehet kötni , hogy minek de ha a fenti költségeket összeadom egy másik járásból vett autó átírása olcsóbb lenne, mint most. Természetesen, ehhez egy új rendszer kell, és mind feltételes módban van. De megtehetem, hogy fantáziáljak egy jól működő autóst kiszolgáló rendszerről. Hogy miért? Mert tudom milyen, ha egy rendszer működik.
A mostani rendszámosdi is még tervezet, valószínű bevezetik, de még se Te se senki nem tudja a részleteket. De sokan mint Te már kongatja a harangot. Megteheted, engem nem zavar.
Csak annyit kérdeznék, hogy miért kell egyből „rendőrállam” hívőzni a másikat? Tudod mi az egyáltalán?
Megnéztem az érveidet: írtál 40 éves román storiról… húha
írtál, hogy fel fogják törni az autót, mert más járásból való: Most erre mit mondjak, persze igen ez lesz igazad van.
írtál a Magyar Autóklubnak, ezt szép cselekedet, ezt aláírom
Ennyit az „érveidről”… de tiszteletben tartom
Még valami: A trollokat is etetni kell, ezért várom válaszod.
Balesetmentes közlekedést
Andrewt ? Amikor én valamiről írtam. Azt indokoltam, és vagy példákkal alátámasztottam. Viszont te csak kijelentesz, hogy hú de jó lenne. De ugyan miért lenne jó a körzetesített rendszám vagy inkább kinek???? Én még egy érvet sem olvastam mellette . sem elfogadhatót sem elfogadhatatlan rosszat. Itt azt senki nem akarja. [u]Nem is kell majmolnunk vele senkit sem!!!!! [/u] Vagy te a „rendőrállam” híve vagy?
Ez, amit írtam az elvről szól és nem arról, hogy járási alapú-e a német rendszám. És náluk nem volt nemzetiszínűs-sávos, amit ez EU-s sávos váltott fel, hanem régi típusú betűkarakteres és sáv nélküli és azt váltotta fel az EU-s sávos egy teljesen új típusú betűkinézettel. Ráadásul rengeteg körzet változott, megszűnt vagy keletkezett és az ott lakóknak sosem kellett emiatt cserélgetni a rendszámtáblát. Az írásom arról az elvről szól, hogy valamit kitalálnak és az autótulajdonosokra rákényszerítik azt függetlenül attól, hogy melyik rendszám a szebb és praktikusabb. Biztos jó lett volna ’90-ben ha bevezetik a körzetesített kombinációt, de erről meg felesleges beszélni, mivel 2012-t írunk és ez a múlt.
Magyarországon sem kellett lecserélned a rendszámot, amikor bejött az eu sávos. Németeknél mint ahogy írtad akkor már járás szerinti rendszámok voltak. Mo-n is 90-es években kellett volna bevezetni.
Ha itt nálunk mindig Németországgal példálóznak, akkor elmondanám, hogy annak idején, mikor bevezették ott az EU-s sávos rendszámot (tehát nem egy teljesen új jellegűt), akkor az autós újságban azt írták, hogy nem kell kicserélni természetesen, hanem csak az új autók lesznek kiadva ilyennel, hiszen nem lenne jogos és MORÁLIS pénzt elkérni az emberektől egy olyan valamiért, amit felsőbb körökben találtaki ki, ergo nem kényszeríthetnek bele senkit egy ilyen kiadásba.
Természetesen vannak olyan országok, ahol az a cél, hogy élhetővé tegyék azt és az emberek szeressenek ott élni, alkotni, előrevinni a szekeret, és vannak banánköztársaságok. Biztos lehetne gyönyörű rendszámokat kitalálni, címerekkel, pajzsokkal, jelekkel, csak szerintem azt is meg kellene vizsgálni, hogy vajon most ez a 2012 Magyarországjának a legégetőbben megoldandó feladata? Itthon minden rendben van és már csak ez hiányzik? Van mindenkinek munkája, mindenki szereti egymást, bolgod mosollyal az aurcunkon járunk-kelünk a biztonságos városainkban, falvainkban? Igen!! Istenem! Már itt csak a járási alapú rendszámok hiányoznak és akkor valóban beteljesül a Kánaán.
Igazából a probléma az, hogy a 90 -es rendszámcserekor nem vezették be a területi rendszámokat, pedig egy idén januári Híradó bejátszása szerint a rendszámokat készítő cég már akkor tett javaslatot rá, mégsem azt fogadták el.
Ezt a járások szerinti felosztást viszont feleslegesnek tartom. Bőven elég lenne megyék szerinti is. 168 féle rendszám? Vicc 😀
Ahogy olvastam, a mostani rendszámkarakter még 15 -20 évig kombinálható lenne.
Jó, ez viszonylag hosszú idő, de mégis hamar elrepül. Az ezredforduló is még csak ” most ” volt és már 2012 – t írunk. De mi lesz majd ha elfogynak a karakterek? A mostani 3betű- három szám helyett lesznek majd 4betű-négy számosok, és azzal akár 100 évig is ki lehet húzni? Annak semmi értelme nincs.
A mostani elképzelés alapjaiban jó, bár még sok helyen módosításra szorul, viszont nem időszerű, mert elkéstek vele. Pontosan 22 évet….
Amúgy azt sem tartom valószínűnek, hogy ebből mostanában legyen vmi, mert ha a kormányt ez a dolog foglalkoztatná a legjobban, akkor nem húzódna már január óta a kérdés!
Ez az egész téma olyan, mint 100 unatkozó kutya közé bedobunk 1 db csontot, hogy legyen min összeveszniük…
Ez egy nagy tévedés, mivel pl. én nem a 16000 Ft miatt sírok, mivel nem is sírok, csak mindössze, fórum lévén, elmondom a véleményemet erről. A lényeg az, hogy ezt valaki kitalálja, aki odakerült a semmiből, csak megfelelő pártember, és nekünk KÖTELEZŐ KIFIZETNI. Szerencsejáték meg már nincs, mivel azt is betiltották nem régen. Így marad a cigi meg az ital, amik közül egyikre sem költök én speciel, hanem van 3 gyermekem és inkább rájuk. A 16000 Ft az nem sok, de akkor miért nincs alternatíva, hogy mondjuk 2013.01.01-től ilyen a rendszám, és aki vesz egy autót az lecseréli, ennyi. Aki nem vesz, annak élete végéig jó lenne a mostani. Ha pl. egyszer nem lesz unió, akkor majd megint le kell cserélni nemzeti színűsre? Bár arra pl. örömmel adnám ki a pénzt, de ez nem erre a fórumra tartozik. A hazugságról van szó, hogy meg akarnak ideologizálni egy felesleges kiadást úgy, hogy arra most feltétlenül szükség van. Nyilván ki tudna minden család gazdálkodni egy 10 évben egyszeri 16000 Ft-ot. E csere esetében is végképp elég lenne megyénkénti kód. Végképp.
Tibesz1982nek. Eszembe jutott még valami. feltételezem az 1982 a születési éved. valamint tuti nem viharsarki vagy. Hogy miért? Régen a nagy szocializmusban Romániában A 70-es 80-as években A „kedves” Román állampolgárok (nem a székelyek), Aradon, Temesváron … Sportszerűen tördelték a visszapillantókat, ablaktörlőket, lámpákat … a Magyarok autóiról. Honnan tudták hogy ki a magyar? Az országjelzésről (ami most ugye a rendszám része segítendő külföldön a rendőrök dolgát) és a rendszámról. Ráadásul amikor visszafelé jöttél a Határon a román határőr kérdőre vont. Oppá, oppá Milyen balesetben szerezted a sérülést. Hány Román állampolgár autóját törted össze? Addig át nem mész a határon amíg nem bizonyítod hogy nem okoztál balesetet Romániában. Mivel beutazáskor nem jelentetted, hogy sérült lenne az autód! tehát tuti kárt okoztál valahol Romániában! Ezekre varjatok gombot!
Válasz Tibesz1982-nek. Azért írod ezt mert nem vetted magadnak a fáradtságot, hogy alaposan átolvasd a hozzászólásokat. PL. Majd ne csodálkozz ha a „piti” pénzen cserélt rendszámod alapján jól feltörik a kocsidat. Hopp ez az autó nem Budapesti, Vagy Nem Győri, Pécsi, Debreceni… Biztos vásárolna vagy más pénzköltési célból jöttek. Megérheti feltörni. Hidd el, sok olyan van akinek ha csak egy üveg sör , bor jön össze belőle már megérte. Felfeszíteni a csomagtartót, betörni a szélvédőt. De mivel te olyan súlyosan sok pénzel gazdálkodsz. Majd csak kacagsz egyet és csíkzsebből javíttatod a keletkezett kárt. Ugye? …
Bár én sem tartom feltétlenül szükségesnek ezt a rendszámcserét, pusztán anyagi indokokkal támadni ezt a viszonylag -finoman szólva- kidolgozatlan tervezetet, nevetséges.
Vegyünk figyelembe pl. csak néhány dolgot a sok közül, amire HAVI szinten több rendszámtábla csere árát dobja ki minden 2. ember és ez fel sem tűniik neki. Cigaretta, alkohol , szerencsejáték, és még ide sorolhatnám azt is , hogy nagyon sokan választják tömegközlekedés helyett a napi munkábajáráshoz autójukat.
Nem vagyok felbérelt rendszámtábla kampányember, de már idegesít, hogy itt mindenki azon sír, hogy jajj ez milyen bődületesen óriási pénz. Egyszer ki lehet bírni! Azon sem idegeskednék, hogy ha másik járásból veszek autót, akkkor is új rendszám kell. 5 – 10 évente ki tudom fizetni. Aki meg évente vesz másik kocsit, az végképp ne sírjon 16.000 ft miatt !
Pontosan, ahogy írtad. Aki érti, azokkal büszkén vállalok közösséget. Aki nem az menjen!!!! Ahol neki jó. De ne haraggal, csak menjen! (politikus , nem politikus, … mindegy.)
Kedves Fórumtársam! Végre valaki csinált valami produktív dolgot! Köszönöm mindazok nevében, akik nem értenek egyet a rendszámcserével, köztük jómagam is. És nem ráadásul kiderült, hogy nem vagyunk egyedül, mások is hasonlóan gondolkodnak. Értem ez alatt a MAK szakembergárdáját. Más kérdés, hogy a kormányt és a nagyokosokat ez mennyire hatja meg.
És nem utolsó sorban jelezném kedves másik fórumtársamnak, aki örül, hogy hasonlíthatnánk esetleg közelíthetnénk más kultúrországokhoz, hogy én egy ilyen „kultúrországban” vagyok most, itt sincs területi rendszám, ellenben ennek az országnak hosszú ideig volt Afrikában gyarmata, amit a legvégsőkig kizsákmányolt, hogy szocialista kifejezéssel éljek, és hozzájárult teljes mértékben a világtörténelem egyik legnagyobb afrikai népirtéséhoz Ruandában. Igen Belgiumról van szó. Más európai kultúrországban pedig nemrég még népirtás folyt, egyéb más kultúrországok pedig ugyancsak rabszolgákkal kereskedtek és kiszipolypztak más feljetlenebb népeket. Hát az én hazám szerencsére ilyet sosem tett és ebből a „kultúrából” még véletlenül sem kérek.
Továbbá megjegyzem. Tetem észrevételt itt ezen a fórumon az autonavigátornak is. Azóta sincs se kép se hang (írás)válaszképpen
Egy lejjebbi hozzászólást olvasva. Miszerint a Magyar Autóklub nem foglalkozik a dologgal. Vetem a fáradságot és írtam nekik, a cikk, fórum mellékelésével. Ezúton teljes terjedelemben és változtatás nélkül itt közzé teszem.
Tisztelt Uram!
Köszönettel vettük kézhez észrevételeit tartalmazó levelét, azt az érdekképviseleti tevékenységünk során figyelembe fogjuk venni.
A Magyar Autóklub folyamatosan figyelemmel kíséri az autósokat érintő jogszabályi változásokat, és igyekszik hatékonyan képviselni azok érdekeit.
A területi rendszám tervezett bevezetése a Magyar Autóklub véleménye szerint is hátrányos és átgondolatlan rendelkezés, ami ellen többször és határozottan tiltakoztunk az illetékes szerveknél még 2012 januárjában, amikor azt a választ kaptuk, hogy egyelőre nem született döntés a területi rendszámok bevezetéséről. A közelmúltban a sajtóban felröppent hírek alapján ismételten megkerestük a minisztériumot, felvetettük aggályainkat, és határozottan közöltük azt a véleményünket, hogy a területi rendszám bevezetése csupán bevételszerzésre szolgál, és valós, társadalmilag hasznos hatása nincs. A megkeresésünkre azt a választ kaptuk, hogy továbbra sincs kormányzati döntés a területi rendszámok bevezetéséről.
Amennyiben a közeljövőben megjelenik bármilyen javaslat az intézmény bevezetéséről, abban az esetben eltökéltek vagyunk a tiltakozás további folytatása érdekében, és erről tagságunkat természetesen értesíteni is fogjuk.
További balesetmentes közlekedést és jó egészséget kívánunk.
Gyulainé dr. Tóth Zsuzsa
jogi irodavezető
Teljesen egyetértek veled!!!
nagyon jó hogy végre ezzel is közelíteni fogunk kultúr országokhoz. az meg hogy költséggel jár világos. Ezt is 1990 ben kellett volna jól megcsinálni akkor nem Orbánozna itt a sok hülye ember! Mert persze ez is a zOrbán miatt van!!! Idióták! Megérdemli ez a balkáni társaság a sorsát hogy EU szemete!!!
Már megint az autóhoz kötik a rendszámot, mért nem a tulaj hoz.Már talán a huszadik autóm van, és mindig más volt a rendszám. Ha a rendszám rám illetve lakhelyre utalna, még mindig a legelső rendszám lenne meg.Nem lenne ennyi átírási csalás, mert ha eladom rendszám nélkül adnám el.
Megint egy pofátlan lehúzás…a mostani rendszámból akit illet,pontosan tudja,hova való az autó….akit nem illet,annak meg semmi köze hozzá…tehát kéretik vmi más mondvacsinált indokot kitalálni…sztem nem lesz nehéz…a politikusról,bankárról,onnan tudod,hogy hazudik,hogy mozog a szája…
hidd el mindd egykutya…ugyanabból a klánból származik mindegyik (politikus)
És a politikus a szakmai dolgok elé helyezi mindig a saját pártja presztizsét…
Ha az országot nem politikusok vezetnék hanem szakemberek, más lenne a helyzet..
Vedd a fáradságot és nézd meg.
http://www.youtube.com/watch?v=L5A1Tva
S.T.B. Vagyis és így tovább!
Kedves „feripapa56”! Nemcsak a vörösökre vagy a narancsosokra lehet ám szavazni! Mert az valóban egykutya! Persze nem a „lehet mintás a pullóver” bandájára gondolok, hanem az igazi, magyar (!) nemzeti (!) mozgalomra!!! Ugye érti?!
Most már biztosan tudom, hogy ebben a fantasztikus állatkertben, ahol élünk, van egy nagy föld alatti bunker, ahol kb 1000 rabszolga azon agyal folyamatosan, hogy miként lehet újabb és újabb bőrt lehúzni rólunk. És mindík sikerül valami agyament őrültséget kitalálniuk, amit az ” igen tisztelt ” honatyáink szépen ránk testálják. Meddig tűrjük még !?!?
Én most egy ideje Belgiumban tartózkodom és itt is 3 betű-3 számos a rendszám, ami úgy néz ki, betelt. Tudjátok, hogy ezt hogyan oldották meg? Elé raktak egy 1-est a kombináció elé, így most az új rendszám: 1- három betű- három szám. Ennyi. Mindemellett nem kell lecserélni az unió előtti rendszámot sem, jó a sáv nélküli is és futnak egész az 50-es évektől érvényben lévő kombinációk is, amik nem is az említett 3 betű-3 számosak.
A másik példám Lengyelország, ahová ugyancsak sűrűn járok. Ott is körzetesítve vannak a rendszámok, de csak akkor kell lecserélni az egész régi fekete alapon fehér táblákat, ha eladja az ember. A rendszámos cég egy lublini lengyel vállalat. Sokkal emberibb mértékű.
168 felé osztani kis országunkat? Ne legyünk már nevetségesek!!! Bőven elég lenne 5 régió.
Ha még ez is rárakódik az átírás költségeire, nem lesz ember, aki megvenne 1 autót! Én már a mostani feltételek mellett is letettem róla. Marad a 10 éves, ami van, amíg ki nem hullik alólam.
Halló FIDESZ!!! Magatok alatt vágjátok a fát! Neeemm bbbaaaajjjjjjjjj???????????????!!!!!!!!!!!
A legjobb, amit tehetsz velük, hogy nem mész el választani.
Menjél csek szépen el 2014-ben is…
A jelenlegi rendszámok alapján egyértelműen eldönthető a tulajdonos s így a jármű hovatartozása is.
Ha olvassa is, olyan szellem hatalmasodott el azokban a körökben, hogy semmi realitást nem tulajdonítanak annak amit Te vagy más ide ír, (vagy akár más fórumba, stb.) legfeljebb lekicsinyelve legyintenek egyet rád,[i] „boldog tudatlanság”[/i] jelszóval elintéznek. Valójában emberszámba sem vesznek, ha pozitív módon megszólalnak néha a köz érdekében, totál mindegy melyik oldal, egyforma mindkettő, az nem más és nem több mint képmutatás.
Hiába írogatunk….az érintett gátlástalan banda ezt úgy sem olvassa.
Egyetlen kérdésem lenne! Meddig tűrjük ennek a patkány zsidó mocskos fasszopó bandának a ténykedését?????????????????????????????Golyót nekik!!!!!!!!!!!!!!!!
A múltkor valamelyik cikk írta hogy Orbán fleszelt Szentgotthárdon, én azt mondom kár hogy nem Orbánt fleszelték meg! Ez már tényleg a pofátlanság netovábbja. Mindent megtesznek hogy elüldözzenek bennünket innen, kinek /kiknek kell a hely ennyire sürgősen??? Nem mondom ki….new home Hungary
Mindenki okulására irom ezt a hozzászólást,olaszországban vettem egy 250-es nagytestü robogót(10-évessen)500-euróért.Na kérem mitgondolnak a tisztelt állami hivatalok mennyit fizetettek,amiért lepapirozták és Magyar rendszámot kapott.Igen kereken ötszáz euróba került nekem ez az uri huncutság.Gratulálok csak igy tovább,igy aztán várható a gazdasági felemelkedés és a sült galamb.Ez a Magyar gazdasági csoda(csoda,hogy még müködik)Sajnos bárki aki külföldről hoz be bármilyen jármüvet ezt,a saját bőrén tapasztalhatja.
Látom itt a hozzászólásokbol ,hogy a vizsgadijakkal kapcsolatban nincs mindenki képben.2012-junius -01-el mintegy 50%-os müszakivizsgagij emelésre került sor,országossan.Most a legujabb diktátumban azt szeretnék a tisztelt házbeliek,hogy minden négyévnél idősebb jármüvet évente kelljen müszakivizsgára vinni,és tejelni a vizsgadijat.Amikor már lassan benzinre sem tellik az autóstársadalom jórészének.Egyszerüen közröhely amit a saját kormányunk müvel a jármütulajdonosokkal.Távol álljon tőlem a politizálás(nem a kisemberek dolga)de sajnos az életünk minden szegmensében észrevehetőek ezek az állami lehuzások,bármerre megyünk,vagy bármit csinálunk.FELHÁBORITÓ EZ ÉN NEM EZT KÉRTEM A FIDESZTŐL,DE SAJNA EZT KAPTAM!!!Többet az életben sem megyek el választani ,egyik kutya a másik eb.
Nyilván ez úgy lenne, hogy mivel míg nincs teljesen kifizetve az autó az tulajdonképpen a banké, így olyan rendszámot kap, ahova a bank be van jegyezve. Valahogy így van Romániában is, ezért van ott annyi bukaresti rendszám.
Én a nyárom vettem egy 25 éves Ford Fiestát 100000 Ftért. Az átírása nagyjából 40000 Ft-ba került, plusz egy év kötelező előre fizetve további 16, tehát összesen plusz 56 ezret fizettem, ami így is több, mint az autó vételárának a fele. Ehhez majd hozzájön a rendszámcsere további, a tudomány mostani állása szerint mindössze 15000 Ft-ja a jövőben. Tulajdonképpen eddig is rájöhettek volna, hogy ezt a rettenetes államháztartásbeli hiányt lehetne egy kicsit orvosolni egy minden átíráskori rendszámcsere-kötelezettséggel. Még majd ki kell találni az átírásonkénti műszaki vizsgát is. Már így is lehetetlen szinte közlekedni a sok büntetéstől. Budapesten parkolni ugyancsak lehetetlen és az is drága. Magyarország kezd élhetetlen lenni. Sokba fáj az IMF, nem igaz?
Én cégem autó átirásokkal regadókkal forgalombahelyezéssel foglalkozik a jogalkotoktól szeretném kérdezni ha egy ügyfél Miskolcon lakik és vesz egy autót hitelre pécsen hogy viszi el az autót pécsről ha azt a kereskedő csak átirás után adhat át mivel a bank csak átirt és opciós jog bejegyzés után utalja a pénzt.Pécsen pedig nem hiszem hogy lesz Miskolci rendszám:)
Ébredj Magyar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Egyszerű a megoldás: polgári engedetlenség! Az Aranybulla szerint ez törvényes jogunk és érvényben van!!! Nem kell új rendszám!
Egyébként is: mi az, hogy járásonként?! Ekkora, földrésznyi országban járásonként? Minden falunak új rendszámot! Térjünk át a 10 betű, 10 szám jelölésre, akkor még az olyan falvak is külön rendszámot kaphatnak, melyek azonos kezdésűek, pl.: Pilisszentkereszt, Piliszszentlászló, Pilisszentiván, Pilisszentlélek stb. Külön nevet minden kocsira!
Azt persze nem akarjátok átvenni a „fejlett nyugat”-tól, hogy a rendszám és a biztosítás a vezetőé legyen, hiszen egy ember egyszerre csak egy kocsit tud vezetni! Akkor nem tudnátok még több bőrt lehúzni rólunk! Mocskos vörös-narancsos egybagázs!
Ezután a lehúzás után szerintem majd a teljesítményadó emelése fog jönni. Az idősödő autópark miatt ugyebár csökken abból az adónemből a bevételük, amit tuti kompenzálni fognak. Most az idős autók teljesítményadója mint tudjuk kevesebb, szóval majd kitalálnak valami környezetvédelmi maszlagot, és jól feltolják a nem EURO5-ös autók adóját.
Ne így legyen…
Ja és a vizsgadíjat is emelni akarják, az is volt nemrég hír.
Hát igen, padlón a magyar autóbiznisz, nincs bevétel a cégnek. Kell egy új jogszabály és már dől is a pénz! Kérdem, ha mindenki így járna el, mint ők, mármint rosszul megy, kitalálok valamit, ami nekem jó és már zsebemben a pénz? Szép! Bár nekik mindegy ez is, mert nincs saját autójuk.:)
ja, még valami! mi a f@szomnak kell közel 200 járást kialakítani bazzeg? ha valaki 10 km-t arrébb költözik már kelljen az egész procedúrát újra kifizetnie?Például ha jól látom Szentkirályszabadja és Veszprém is külön járás, a távolság 5km…szóval ne csak autóeladásnál számoljunk ezzel a költséggel, hanem költözéskor is!
Ausztriában, vagy Németországan hány tartomány van b@szki?
Rém hogy ezek a pénzéhes hatalmon lévők mit ki nem találnak csak hogy tömjék zsebeiket. Már eleve cserékor 45-50 milliárdot terveztek zsebretenni és utánna is folymatos sarc lessz majd minden autóeladáskor!!!
Milyen biztonság, milyen azonosítás,….a bünözöknek ugyan mindegy úgyis lopott autóval közlekednek…nekem például tök mindegy hogy milyen tábla van!!!!!!
Én ezt találtam:
http://plaque.free.fr/eur/h/?path=./a0_2012_PROTOTYPE/
Kicsit durva példa, de ez is olyan szerintem, mint a szappan a gázkamra bejáratánál. Még mindig van, aki reménykedik, hogy nem lesz beleterelve ebbe a kiadásba, de a válasz már régen el van döntve a sorsunkról.
Nem tudja valaki, hogy kié a Plaket Kft.? No és ki, vagy kik állnak mögötte?
Érdekes következtetéseket lehetne levonni a válaszból….
A rendszámcsere véleményem szerint is egy átgondolatlan, felesleges kiadásokkal terhelt „ötlet”!
Adó, lenyúlás! Egy nagy humbuk, hogy szükséges! Újabb bevételi forrás egyeseknek!
Egyetértek az előttem nyilatkozóval, hogy a mai korban akár egy vonalkód is elegendő lenne és nem rendszámtáblai méretben! Abban is egyetértek, hogy ha egyszer megvettem egy istenverte alumínium lemezdarabot, amin az én személyes azonosítóm szerepel, akkor azt igen is, használhassam bármelyik általam tulajdonolt gépkocsin!
Ezen kellene inkább a tisztelt háznak elgondolkodni!
[b]Már meglévő anyagból gazdálkodni nem olcsóbb lenne?![/b]
Minden ökör csinálni akar valamit, ha van értelme, ha nincs semmi, az meg, hogy hány embernek okoz kellemetlenséget, az teljesen mindegy. Az meg főleg, hogy mennyi a környezeti terhelése pl. 1 ilyen lépésnek, az kit érdekel (vagy pl.Ócsai új város, mikor az ország ingatlanainak a fele eladó!)?! Szeretem a fideszt (mármint „jobban” mint az ellenpólust), de hogy a 4 év után újra buknak az fix, mert mindig vannak ilyen baromságaik is.
http://kepfeltoltes.hu/120926/magyar_j_r_si_rendsz_m_2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/120926/magyar_j_r_si_rendszam_2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem ismer határokat az állami pofátlanság,szégyen és gyalázat amit már csinálnak az autós társadalommal.Mindenféle idióta törvénynek álcázott pénzlehuzást kitalálnak,csak hogy fizessenek a jármü tulajdonosok különböző sarcokat.Aztán meg megvannak sértődve ezek a mekkmesterek,hogy egyre több autóra kerülnek fel külföldi rendszámok.Na vajon miért,hát pont az állami kapzsiságok végett. A magam részéről leadom a rendszámát a kifogástalanul müködő autómnak,és egy kurva fillért sem fogok fizetni,ezeknek a flegma nyikhajaknak!!!GYALOG FOGOK KÖZLEKEDNI Ha meg mégis autóba kényszerülök valamiért,akkor kölcsönzök egyet.Tudom egy fecske nemcsinál nyarat,de ha sokan igy gondoljuk akkor talán magukba szállnak ezek az ötletelő balfácánok.
De jó lenne ha végre itt tudnám hagyni ezt az országot! Kivinném szépen a kis kocsimat forgalomba helyezném angliában vagy vennék ott 1-t és végre megszabadulnék a kedves Viktor uralma alól! Remélem sikerül. Az a baj, hogy hiába is próbálkozna bármivel is az ember tiltakozni ellene ők AKKOR is elnyomnak téged! A szádat befogod maximum evésre használod mert az lesz amit mi mondunk! Megszavazzák maguknak!
Még egy apróság. Tisztelt Autónavigátor. Aki facebookkos az egyenlőbb az egyenlőknél, Mint alább a Budapestiek? Akkor azok akik ejnye-bejnye csak itt vannak és a fent említett helyen nem, miért vannak kirekesztve a szavazás lehetőségéből? Most akkor ez egy autós közösségi oldal vagy a Facebook tagtoborzó oldala.
És akkor jöhetne a másik dolog, hogy át lehet szállni a tömegközlekedési járművekre…
Igen csakhogy Londonban … biztosították a zónahatáron a kellő és biztonságos parkolás lehetőségét is! Valamint 50 éve a BKV-t a vidékiek fizetik, az állam áldatlan működésével. A BKV minden évben irdatlan deficitet termel. de nem a pestiek illetve Budapest fizet hanem az állam érte. Miből? Abból hogy vidéken vonat, busz járatokat szüntet meg. Az így megtakarított pénzből urizálja a BP ek grasszálását. Ezzel hátrányba hozva a vidéket és az ott élő kevésbé egyenlő embereket ezáltal!!!!!
A rendőrök úgy is tudják, a rendszerükön át kik mik vagyunk. Fölösleges erről a bűnöző elemeket, saját költségünkön tájékoztatni! Nem kell, keresgéljen opp ez vidéki akkor érdemes a kocsiját feltörni, tuti teli van csomagokkal, értékes dolgokkal. Arról nem is szólva, hogy sérti a személyiségi jogomat. Mégpedig, hogy én döntsem el, adok e magamról személyes infót bárkinek is vagy sem. A rendőrnek mindegy bepötyögi a PC be és már tud is mindent rólam. Tehát felesleges, és nem kell mindenben majmolnunk másokat.
Nagyon sok minisztériumban bíróságokon ha egyszerű ” mezei államplgár ” dolgozna , biztos gyorsabban egyszerűbben olcsóbban mennének a dolgok ! A bürokrácia mindíg is szándékosan tette bonyolultá a dolgokat ,hogy saját szerepének fontosságát kihangsújozza ! Mégis ha szr került a palacsintába soha nem találták meg a felelősöket ! /Lásd napjaink elhúzódó felelőségre vonásai Kolontári tragédia ,szemkilövések,Kozma ügy …stb eltünt nemzeti vagyon…. A kiskopasz
ha ma élne minden bizonnyal három hét alatt megtalálná a felelősöket !
Határtalan pofátlan cinizmus ezt a rendszámcserét a tulajdonosokra terhelni ! Kinek érdeke a csere a tulajdonos autója értékesebb lessz ? Nem , ha a hatóságnak könnyíti meg a nyilvántatrtást és a munkáját akkor viseljék ők a költségeket ! Hány bőrt szeretnének még lehúzni az autóstársada- lomról ? Vagy az a cél hogy autót csak bizonyos személyek tarthassanak ? Ha csökken a gépjármű-vek száma akkor nem lessz ám Áfa bevétel sem az üzemanyagokból ! Kedves zöldek ti is az apos-tolok lován kell ,hogy közlekedjetek egyik demonstráció hejszínéről a másikra !
És a használt rendszámaimért, mennyit fizet az átvevő? Még is csak alamínium? Fajin kis ország tele bolnyíkokkal! Mi mindent megkajálunk! Meg is érdemeljük! Jöjjön a rendszám! De mondhatták volna azt is, hogy adó! Minden autótulajdonos befizet 15000-ret oszt kuss! ” hajrá Magyarország” Ugye! V….r!
A győzelem, az életem!!!! Hát megint győzni fogtok! Én már kuporgatok!
Végigolvasva a kommenteket,rájöttem,hogy ha mi dolgoznánk az illetékes minisztériumokban,simán megoldanánk ezt a kérdést(jobban!!!!!)
[i]„ahol mindent megtehetnek az emberrel…sza..os 80 ezer ft ért….”
[/i]
Sajnos igaz, és tudod mit mondott az egyik magyar félig tőkés egy hasonló fórumon? (bevallása szerint hamarosan tőkés lesz) Szó szerint idézve:
„A proli örüljön, hogy lyuk van a s…én és szelel”. Sajnos el van terjedve az ilyen szellem kis hazánkban, és büszkén vallják egyesek az ilyen gondolatokat. A baj az, hogy az efféle gondolatokat vallóknak fogalmuk sincs arról, hogyan működik a világ, elvannak a kis szemétdombjukon…
Angliában vettem egy autót, mert kint dolgozom. Kitöltöttük az önindigós ,több példányos adás-vételi nyomtatványt, melyből egy példányt eltett az eladó, egyet a vevő, egyet postáztunk a nyilvántartónak és kész. Átiratási illeték? Nulla Vagyonszerzési illeték? Nulla Forgalmi engedély? Nincs, csak a hivatal küld egy új adás-vételit amin már én vagyok az eladó és kész! Megállít a rendőr, nem kér papírokat, mert a kompjuterében bent van minden és mielőtt megállnék, Ő már tud rólam mindent!!!!
Hol veszek lakást Bécsbe..hol csináltattok uj rendszámot Bécsbe hova költözök Bécsbe…el megyek ebből a szerencsétlen tetű országból ahol mindent megtehetnek az emberrel…sza..os 80 ezer ft ért….
Ez megint csak az állami cégeknek lesz nyereség…
Öreg
Csak akkor támogatható az új rendszer, ha az VALÓBAN ÚJ less Azaz – mint Ausztriában – egy tulajdonos több kocsiján is használhatja (egy biztosítással, egy teljesítményadóval, stb.), a rendszám a TULAJDONOSÉ, így ha kocsit vált, leveszi és átteszi az új kocsijára, míg a valószínűleg más járásbeli vevő ráteszi saját rendszámát. Ha a vevőnek nincs rendszáma, akkor hell venni egyet.
Természetesen ennek más ügyintézési, nyilvántartási módja lehet, de a számítástechnika jelenlegi fejlettségi szintjén, ezt néhány fiatal programozó biztosan megoldja.
Ha azonos használati szabályokkal hell autóinkat új rendszámmal ellátni, az tényleg csak egy „adó”-emelés, mert – míg egy autó életében – csak akkor kellett rendszámcsere ha színt váltott (sárga-fehér) egyébként nem. Az új elképzelés szerint valószínűleg a tulajdonosváltások többségénél cserélni kellene a rendszámit.
Lehet hogy naiv kérdés a részemről,de hol van ilyenkor az Magyar Autóklub,a magyar autósok érdekvédelmi blablabla? Az alábbi hozzászólásokban felmerült jó néhány olyan kérdés, amit simán a törvényhozók orra elé lehetne tolni!
Ezt a kérdésedet meg is válaszoltad 😀
Osztrákoknál is van (nálunk persze soha a büdös életben nem lesz), és úgy hívják, hogy „Wechselkennzeichen.
Azt hiszem, 3 autód lehet egy pár rendszámra, biztosítást és adót csak a legerősebb után fizetsz. A két másik, éppen rendszám nélküli nem parkolhat közterületen (hanem csak a kertben, gerázsban).
Egyébként az itt felhozott Ausztriában sem volt kötelező a régi autók rendszámcseréje, mai napig lehet régi fekete rendszámos autókat látni…
Azt talán még morogva be lehetne nyelni, hogy tulajdonszerzésnél (új vagy használt autó vásárlásánál, üzembehelyezési vagy átírási folyamat részeként) ilyen újfajta rendszám kerüljön az autóra, de többi járgánynál tényleg tiszta lehúzás ez az akció.
Szeretett, sokra becsült honatyáink mindenre találnak a világon valahol példát (valahol valami szigeten is 27% az Áfa, stb), de rengeteg országban nincs területi rendszám (Svédország pl.), vagy éppen azon szüttyögnek, hogy megszüntetik (az olaszoknál pl).
Egy ennyire digitalizált világban tök fölösleges, bármelyik autópálya kamera, rendőr kezében lévő PDA, stb, felismeri és beazonosítja a mostanit is 1 perc alatt. Ha nem lenne rajta semmi csak egy vonalkód, az is elég lenne…
Szóval szerintem ez az akció sima lerántás.
Mint autókereskedő közvetve érintet vagyok a rendszámok cseréjében ezért néhány kérdésre szeretnék választ kapni. Egy, az eladásra váró autók kivannak vonva a forgalomból és csak a vevő nevére új biztosítással helyezhetők újra forgalomba. Most mi a helyi okmányirodába a nevére írjuk a vevőnek az autót forgalomba helyezve, de ha a vevő más járásból jön és csak rendszámcserével írható át az autó különösen ha hitelre veszik és az kizárólag átírva adhatjuk át, hol és hogyan történik az átírás? a vevő illetékességi okmányirodájában az ország túlsó végén esetleg? Ezek olyan problémák ami még megoldásra várnak és újfent könnyebbé teszik a Vevő pénztárcáját. VL
” ((Amennyiben lesznek járások,úgy akkor legyenek ismét Tanácsok Állítsák fel a Népfrontot – Az MSZMP-t és államosítsanak mindent,hogy ez a sok @@@@@ ne havi 750.000. ( + saját vállalkozásaik )-ből éljenek…)) „akkor felőlem lehet Járásos rendszámtábla…
Németh Lászlóné & Schváb Zoltán gondolom;Havi 47.000-ből élnek bizonyára és min.20 éves autóval járnak…és éppen ezért (is) szükségesnek tartják,hogy mindenkinek szüksége legyen cserére,mert ez annyira jó dolog.Ja…hogy ők nem 47 sem havi 84.000-ből élnek…akkor mindjárt más,hiszen ők „valóban tudhatják” a nagy átlag életkörülményeit és anyagi helyzeteit.Kb mint nyugaton élők többségének….
Hadd gyűljön ( jöjjön ) a pénz a létminimumiaktól az ÁLLAMKASSZÁBA, hiszen azoknak mindenre telik…
Gratulálok ismét eme nemes tetthez,hiszen akkor most már mindenünk meglesz,hiszen…már csak ez hiányzott…
Azért kíváncsi vagyok,hogy meddig tűr még a nép…
OFF! Hogy a világot gazdasági érdekek irányítják azt tudom.Hogy a zsidók a kiválasztott nép,azt is.De hogy akik mindenért a zsidókat okolnak, és itt most konkrétan az általad ajánlott bejátszásban szereplőkre gondolok, nem ismerik a tórát, de még a bibliai ószövetségbe sem olvastak bele az biztos.Ahogyan az emberek többsége sem ismeri ezeket,ezért lehet meg etetni ezzel a maszlaggal.Engem az zavar,hogy amint írtad külföldön vagy ezért ez téged nem érint,onnan írogatsz.
Minek írogatsz és terjeszted a suttyó propagandát,ahelyett hogy itt maradtál volna tenni valamit a rendszer ellen?Vagy külföldön,ahol vagy,az nincs zsidó befolyás alatt?Vagy most mi van? ON!
Megint az autósoknak kell megfizetni, nem beszélve az ügyintézési procedúráról, munkaidőben történő ügyintézésről.
Aki egész héten vidéken dolgozik vegyen ki szabadságot, pitizzen a főnökének, hogy engedje szabadságra. Szabadság hol van már egyszerűen azt a napot nem fizetik ki.
Hát így segítik a polgárt.
Nem feltétlen kell külföldi példa,önállóan is lehet gondolkodni egy jó,az autósoknak kényelmes,egyszerű és működő rendszeren.
De a legnagyobb probléma azzal van hogy visszafelé fejlődik a világ. Az ügyintézések lassan ugyanannyi időbe telnek mint 30 évvel ezelőtt amikor még csak a kartonos rendszer működött.
Kézzel keresgéltek a betűkkel jelzett nagy fiókokban,de hamarabb el lehetett bármit intézni mint ma.
Mesterségesen nehezítik az emberek életét.
Csak nézzünk ki a fejünkből és láthatjuk.
Okmányirodákban minimum 2 óra várakozás.
Egy biztositási ügyintézés csak félóra várakozás után oldható meg,de még akkor is olyan valaki ül veled szemben akinek fingja sincs arról hogy mit kell csinálnia.
Félórákat telefonálgat hogy ő most mit tegyen mert itt az ügyfél és kérdezget.
Egy banki ügyintézés minimum egy óra.
Sima pénztári befizetés minimum félóra.
Leépítések,átszervezések,új munkaerők betanítása,ügyfélszolgálati és egyéb irodák bezárása,megszüntetése,és egyre több az adott munkakör betöltésére alkalmatlan embert foglalkoztatnak szinte mindenhol.
Bármi ami hivatali ügyintézés,rengeteg időt el vesz az emberektől. Természetesen csakis munkaidőben.
Most még ezzel is megfejelik az egész amúgy sem egyszerű átírási ceremóniát,nem is beszélve a plusz költségekről.
A felhozott példák is helytelenek, mert Ausztriában, ha jól tudom egy embernek saját rendszáma van, amit több kocsijára felrakhat, Olaszországban és Németországban nem kötelező lecserélni a régi rendszámokat, tehát ott egészen régi fajta rendszámok is együtt futnak az újabbakkal, Horvátországban folytatták a területi kiosztást mindössze, hiszen Jugoszláviában is így volt és Csehszlovákiában is járások alapján kiosztott rendszámok voltak, tehát egyik példa sem példaértékű és megmagyarázója ennek a gonosz, gazember dolognak amit megint a nyakunkra terveznek. Nem beszélve arról, hogy az 50-es évekig forgalomban lévő magyar rendszám, a két betű-három szám, is területi kiosztású volt sőt, még a jármű jellegére is lehetett következtetni a számkódokból. A 40-es években egyébként az ember maga is legyárthatta a saját rendszámát. Nem pedig a karvaly Plaket Kft.-nél kellett megcsináltatni. Belgiumban pl a cipész- és kulcsmásolónál lehet egyben rendszémot is nyomtattatni 15 euróért az uniós fajtát és 8-ért a régi kisebbet, amely ugyanúgy forgalomban van. Ennyit erről!
Szerintem kár fárasztanod magad vele, úgysem fogja megérteni. Vannak olyanok – nem is kevesen – akik nincsenek olyan szinten, hogy képesek legyenek kimozdulni az agymosott hiedelmeikből, ha mégis megpróbálod, még le is basznak hogy mit akarsz tőlük. Ők mindig is a kék kapszulát választanák.
Noha tisztelendő, hogy ki akartad nyitni a szemét, de ezeket mégis hagyni kell úgy ahogy vannak.
nem vagyok vallásos,ha leveszed belőle a magasztos dumát,egy átlátható egyértelmű képet kapsz az egész szarról ami Magyarországon nyilvánvalóan folyik.Én egy ideje külföldről nézem már ezeket,nem nagyon érintenek…maradj birka,hidd,hogy politikusok irányítanak 🙂 Még egyszer NEM vagyok vallásos,és istenezés nélkül is épkézláb infók vannak a neten,csak nincs az embereknek ideje,vagy lehetősége belemászni…nekem van.Azért mert másképp látjuk a dolgokat,nem muszáj sértegetni a kommentelőt ismeretlenül!Legyen szép napod!
Miért nem utánozzuk inkább a svájciakat az [b]-egy ember -egy rendszám -egy biztosítással[/b]. Ja, akkor nem lehetne ennyit kaszálni, pedig egy ember a tudomány mai állása szerint egyszerre csak egy autót tud vezetni, akkor minek [b]mindegyik autóra rendszám, biztosítás[/b]??????
„mert ott minimum 2x ennyit keresnek” Pontosan az Európai átlagbérek 30%-áért dolgozunk.
Hogy rohadna me g a Plakett kft, meg aki nyomja az is.
Ha nagyon akarunk megyei,járási, kerületi,rózsadombi, lipótmezei,azonosítást , egyszerübb lenne ha egy azonosító matricát pl:BP , vagy esetleg azn azonosítandó terület kódszámát pl:53 ragaszthatnánk fel hivatalos kiadásban a rendszám mellé.Olcsóbb ,s logikusabb lenne.
Népszavazást kell indítani erről én nem hiszem el hogy mi MAGYAROK már megint le fogunk nyelni egy újabb SARC-ot!!! Konkrétan ka**ák be ezek a népnyúzó szemetek. Jó dolgukban néha rájuk jön, hogy kéne már dolgozni is valamit, és akkor ilyen hihetetlen nagy ötletekkel állnak elő… Ilyen hülye indokokat te jó ég!!! „Utazó bűnözők”…. „Külföldön már bevált”… hát pont nem érdekel a külföld, mert ott minimum 2x ennyit keresnek és ott talán a Rendőrség sem dísznek van, mint itthon. Egyablakos pénzlehúzás a műszakin, amit szintén nem tudom hova emelnek már, aztán többablakos szopóroller a többivel: Pályamatrica, parkolási engedély…Felháborító ami itt megy!
Megint valami okos kitalálta ezt a hülye rendszámcsere dolgot és megcsinálják. Nem kell ide szakértő, hogy látni lehessen, hogy senki sem gondolta ezt végig. Itt senki nem ért semmihez, csak ahhoz, hogy hogyan lehet egyre nagyobb baromságot kitalálni. Eljutunk lassan a kezdetekhez, eleinte az autó luxus volt, aztán a mindennapok része lett, a szegényeknek is lett autója, igaz roncs, de lett. S most megint kezdünk oda jutni, hogy az autó luxus lesz, ami egy globalizációban, ahol minden reklámban azt dugják az ember orra alá, hogy vegyél új autót hitelre…hát nem a legjobb jövőt jósolja. Egyik részről sírás van, hogy miért nem vesz a jónép akár új, akár használt autót. Hát tessék, ezek miatt a piti pénzlehúzások miatt. Mindig lesz egy réteg, aki végsőkig kitart az autó mellett így könnyű mindig a csapolást itt megkezdeni. És akkor jöhetne a másik dolog, hogy át lehet szállni a tömegközlekedési járművekre…A kérdés felvetődhet itt is, hogy milyen járművekre?! Amik lerobbannak minden nap, amik koszosak, túlzsúfoltak, drága is, stb…Ahelyett, hogy olyan dolgokat valósítanának meg, ami közvetve segít a legtöbb problémán, csak olyat sikerül, ami szépen lassan tönkretesz mindent. Kár, hogy a köz érdeke a „fentiek” érdekével mindig ütközik és mivel ott van a döntés joga, így mindig ők nyernek…
Na! Az ilyenektől mentsen meg minket az Isten! Pogány madonna(kisbetű szándékos) imádók! Amiről szerinted illik tudni,attól az ember gyomra kifordul! Előbb utóbb mindenhez hozzászól egy ilyen gyógyegér!
Sziasztok!
Nekem egy 11 éves Opel Corsa C-m van, nem egy új autó, nem is felső kategóriás, de mind a 6 üvegbe bele van gravírozva a rendszáma. Így vettem 2 éve, nem tudom, hogy eredetileg is így volt-e vagy csak utólag lett belekarcolva, de azzal ilyenkor mi lesz? Tudom, hogy senkit nem érdekel, de valószínűleg azért, mert eszükbe se jutott ilyesmi. (Meg pl. aki a kárpitra is UV-vel beleírta a rendszámot.)
Röhej! Emellett eladni / venni is nehezebb lesz, mert mindenki inkább venne „járáson” belülről autót, mert úgy olcsóbb. Persze a választék is jóval-jóval kisebb.
Két gondolat:
1.) Az egész okmánygyártás a belügyminiszterünk érdekeltsége… állítólag
2.) Gondolt valaki arra a kismillió informatikai rendszerre amit át kel erre állítani…
Az állandó lakcímem Szeged,hivatalos tartózkodási helyem Győr.Van két autónk.Kérdés:milyen rendszámom lesz?????????????A polgárőrök,és rendőrök,de talán még a TEK is ferde szemmel fogják lesni az autómat?Ez nem diszkrimináció????
Ha másik járásba adom el a kocsit,akkor az a rendszám ki lesz vonva a forgalomból?Ehhez legalább tízkarakteres rendszám kellene,vagy két év múlva meg kell ismételni az egész mizériát.
Miért nem személyhez kötik a rendszámot,a kötelezőt?Vagy ez így túl logikus?Lehet,hogy le kellene raknom két diplomát,hogy erre a szintre asszimilálódjak?
Mivel nem titkoltan csak pénzbehajtás, így teljesen fölösleges azon rágódni, hogy milyen hülyeség, hogy mennyivel jobban ki lehetne találni ezt vagy éppen mennyivel olcsóbban is megoldható lenne…de hahó!!!! mivel a pénz a lényeg, hülyék lennének ezt olcsóbbá tenni, minél többet be akarnak szedni, elvégre az autósokat lehet pumpolni állandóan…és igen a drágaság mellett lehetne valami értelmes módon is kitalálni ezt a dolgot, de ez sem érdeke ott fent senkinek. Majd két év múlva rájönnek, hogy nem ér semmit az egész, akkor megint változtatnak valamin és akkor megint lehet pénzt kicsikarni az emberekből. Valamiért az autósokat feneketlen zsebű gazdag emberkéknek hiszik, pedig egy idő után elfogy a türelem és akkor kevesebben tankolnak (kevesebb adó folyik be) és minden egyéb adó csökken, ami az autózáshoz kötődik…akkor lesznek csak bajban.
m
Hölgyeim és Uraim! Ez így elkövetve, egy nagy marhaság. Ha már csere, akkor ésszerű megoldást érdemes alkalmazni. Lényegesen célszerűbb és egyszerűbb a német mintát követni. No nem egy az egyben, de adaptíve. Javaslom, a rendszámok személyhez legyenek kötve (akár a személyi, vagy egyéb állandó igazolvány), és ne az autókhoz. Igaz, az autócserék alkalmával újból le kell vizsgáztatni az új szerzeményeket, de állampolgárainknak(ha egyszerre egy autója van), akkor egész életében egy rendszáma lesz. Persze, ha valakinek több autója van, akkor azok több állandó, de a tulajdonos személyéhez köthető rendszámmal kellene rendelkezniük.
Ezt ne engedjük tisztelt autótársak. Én nekem megfelel az én rendszámom úgy ahogy van. Ha az állam kitatálja a változtatást azt a saját zsebére tegye. Mert ha én akarok egyedi rendszámot vagy elhagyom és új kell azt fizetem én, de az indokolatlan hülyeséget fizesse az aki kitálja. És hol a demokrácia? Mit akarnak az autósok? Legyen az amit a töbség akar. Ha nem marad más lépjünk fel egységesen POLGÁRI ENGEDETLENSÉGGEL.
Polgári engedetlenség – A politikai tiltakozás sajátos típusa a fejlett polgári demokráciákban. Nincs általánosan elfogadott fogalmi meghatározása. Többnyire azt a szándékos, nyilvános és erőszakmentes, ugyanakkor jogellenes cselekvést jelenti, amelynek célja nem az adott ország teljes jogrendjének, hanem bizonyos jogi normáknak, ill. a kormány politikájának a megváltoztatása egy magasabb rendűnek tekintett erkölcsiség és igazságosság alapján. A polgári engedetlenség leggyakoribb formái: az adófizetés megtagadása, a katonai szolgálat megtagadása, ülősztrájkok, útlezárások , létesítmények, területek elfoglalása.
És ha elköltözök egy másik járásba a családommal, akkor vennem kell a két autómra, meg a motoromra is új rendszámot???
Remek ez a rendszámcsere!
bizony milyen okos volna-ha már egyszer ebben is le vagyunk maradva az elittől-és mindenképp újítani akarnak odafent,ha lemásolnánk és összegyúrnánk a jól működő rendszereket.Kétlem,hogy többletköltség keletkezne.Max nekünk lehetne valamivel könnyebb és átláthatóbb,netán olcsóbb az egész.De amíg az a bizonyos külső hatalom uralkodik rajtunk,addig politizálhattok itt,otthon,munkahelyen,nem lesz jobb,csak folytogatóbb az egész.
Ha van időtök:OFF:háttérhatalom működése gyakorlatban (youtube) nézzétek meg és aztán „politizáljatok”!!!!
még egyszer bocs az offért,de ezt illik tudni
tökéletesen egyetértek Veled a „saját” rendszámról…az nem is lenne butaság.De akkor nem akkora business az illetékeseknek 🙁
Amit az az ungarn közlekedési banda napról-napra kitalálgat az semmilyen szabályt nem érint mivel semmilyen jogi határozat nincs a rendszám cserével kapcsolatban,és teljesen sértő és pénzkaszáló kitalálció mivel semmi értelme sincs mivel minden autó névre van regisztrálva,tehát így bőven tudhatja bárki,hogy az adott gépjármű kié és ki üzemelteti ! Szerintem ez csak egy új kitalálció annak érdekében,hogy minél több pénzt tudjanak kaszálni az emberektől csak úgy a semmiért!!
Nálunk Swedenben ilyen nincs mivel ez egy kitaláció valaki vagy valakik által!!
Ladiszlao Moerg in Güssing
Ha lesz is új kormány (a jelenlegi ellenzék minőségét tekintve aligha), esze ágában nem lesz eltörölni, egyrészt mert kell a pénz nekik is, másrészt pedig 2014 nyarára a járműpark felének új rendszáma lesz, és a legnagyobb ostobaság lenne akkor már eltörölni ezt a rendeletet. Csak ugye ehhez kicsit gondolkodni is kéne…
„A támogatók szerint ugyanakkor az autósoknak is hasznos lehet majd a könnyebb azonosíthatóság”
Minek? Ki fog azonosítani fejből egy autót a rendszámáról, ott, ahol 168 féle lehet a területi kombináció?
Itt csak a „hazai/vendég” típusú egyszerű azonosítás képzelhető el, hisz még a kresz sem nagyon megy fejből, nem hogy ilyen kódok megjegyzése! 😉
Ezt a rendszämcserrélősdit akkor tudom elfogadni, ha a német rendszert lemásolnák minden költségével együtt:
-max 20e ft-os átírási költség, ami magába foglalná a rendszámot és minden papírozást
– most No-ban 60 euroból a neveden van az autó
-ebből 18 euro a rendszám
– a többi meg a 2 forgalmi engedély mint nálunk a forgalmi és a törzskönyv, ott Fahrzeugschein 1 és 2., és még minimális ügyviteli költséget tartalmaz
Ennél többnek nem szabadna lennie egy autó átírásának, azaz tulajdon szerzésének.
Mellesleg, ha egyszer csináltatsz egy rendszámot, azt átviheted a későbbi kocsidra is, tehát nem autóra szól a rendszám, hanem személyre. ennek bevezetés is szükséges, ha járás szerint lesznek a rendszámok.
De itt felmerül egy másik kérdés:
Hogyan viszed át egyik járásbóla msáikra a megvett kocsit?
A biztosítást is újra kell kötni, és az eddigi biztosítás nem lesz érvényes az újonnan megvett kocsira.
Erre kitalálták németek az überführungskennzeichen-t azaz az 5 napos ideiglenes rendszámot, de nálunk ilyen nincs. P-s van annak aki kereskedő, v ezzel kapcsolatos tevékenységet folytat. Tehát ez sem megoldott.
Ha igazán jó akarnának, akkor még hozzácsapnák az osztrákoktól a több autó használatát 1 rendszámmal, 1 biztosítással és 1 teljesítmény adóval, természetesen a „legnagyobbra” fizetve minden. Ez máig németeknél sem megoldott…. igaz bevezettek valami hasonlót de szar az egész.
Ha ezt összehoznák, átgondolva, akkor talán európa egyik legjobb, leghasználhatóbb rendszere lenne.
De és mindig van de, ez nem erről szól, nem gondolnak bele a dolgok mélyébe, most csak az lebeg a „szakma” szeme előbb, hogy hány milliárd jön be.
Olyan fasza dolgokat lehetne csinálni, csak amig dilettánsok vannak fent, akik az általuk és elődjük által szétlopott országot foltozgatják, addig itt semmi jó nem lesz….
Ja, az egyéni rednszámokkal mi lesz? Aki régen vett iylet az jobban járna most, ha tartja 🙂 Igazatok van, a rednszámokkal más a gond. De pofázhatunk, hiszen nem a közjóért dolgoznak ezek a trollok, hanem, hogy beszedjenek plusz forintokat. a ZEMBEREKet persze nem terhelik …
Kamatadót nem értem miért íros. Végül is a tőkejövedelem miért ne adózzon de középtávon már nincs adó ill. csökken fokozatosan nullára. Ezzel nincs bajom noha tőzsdézek és adózom. Az előzőekkel más gondom volt az aljas, ostoba és kivitelezhetetlen vagyonadó pl és mindezt a szuper menedzserne kkikiáltott Bajnai vezette volna be. Röhej. Tétényi Éva FOR PRESIDENT!
ez a cikk egyszer már szerepelt, ott szépen ki lett vesézve a dolog értelmetlensége, és pénzbehajtás jellege.
Most is azt tudom mondani: autó eladásakor legyen felvezetve a járási azonosító, és akkor nem kerülne annyiba, csak az új rendszám, és plakett árába.Legalább akkor nem tűnik annyira pénzbehajásnak.
Ha már kitalálnak valamit ezek a gyökerek, akkor csinálják rendesen, és SZEMÉLYRE szóljon a rendszám, ne autóra.Vegyenek már példát Ausztriáról!
Mi a helyzet pl. egy üzembentartói szerződésnél?Vagy ha cégautó és a cég székhelye máshol van mint a gyár-raktár-telephelye?
Ugyan már, ez így már most halva született….
Helló! Én azon vagyok kiakadva, hogy a megvásárolt rendszámokról egy szó sem esik. Annak idején vettem egy rendszámot melyet Én választottam.1997-ben 30.000.-ft volt. Mai árai ennek a sokszorosa. Miért kellene Nekem ezt odaadni és helyette egy bármilyet használni. Amúgy pedig ha mindenáron csere kell akkor vetesse meg a rendszámot és az maradjon is Nálam. Autócsere rendszám le és az új tulaj majd felteszi a sajátját. Ha van Neki. Így nem kellene minden autóeladás után új rendszám. Idióták.
a jó k%@$ annyukat. golyót a tarkójukba az okosoknak
Valaki mondja már meg, hogy a területi rendszámok mennyiben segítik az elektronikus ellenőrzést az utakon? Nagy testvér figyel téged? Egy példát kérnék végre!!!! A szmogriadó a környezetvédelmi címke alapján szelektál, azaz a területi rendszámnál sem ismerné fel a rendszer milyen a kocsi besorolása! Újságírók! Kérdezzetek már meg egy hivatalosságot ez ügyben! Tudom, nemigen nyilatkoznak. Mondjanak pékdákat, ne csak mellébeszéljenek. Az miért jó, ha egy debrecen-Honvéd meccsen szétverik az ellenfél szurkolóinak a kocsijait? Az miért jó, ha a tolvajok látják, ki jött messziről? Az a szomorú, hogy pénzbehajtás iatt feldúlank egy komplett rendszert. Miért nem számláznak ki minden autósnak egy 20 ezres csekket „ADÓ” címen. Minndeki jobban járna.
Aki tudja még előtte vigye el vizsgára a kocsiját. Kis szerencsével az új kormány ezt a rendeletet eltörli majd.