Több mint 300 lóerős a plug-in Toyota RAV4!
Minden idők leghatékonyabb RAV4-ese, nem mellesleg a legerősebb is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett a RAV4 azon változata, amit sokan vártak, konnektorról tölthető hibrid rendszert kapott erősebb villanymotorokkal.
Nagy változás érte most a Toyota RAV4-et, a történelemben először kapott plug-in, vagyis konnektoros hibrid hajtásláncot. Az új modell külsőre is kicsit mást mutat, magasfényű fekete elemeiről és új lökhárítójáról lesz felismerhető. Ennél persze sokkal fontosabb maga a hajtáslánc, ugyanis a plug-in RAV4, vagy amerikai nevén RAV4 Prime erősebb lett és minden eddigi generációnál, valamint a sima hibridnél is hatékonyabb. 2,5 literes benzinmotorja 178 lóerőt teljesít, valamint előre és hátra is kap egy-egy villanymotort, így megvan a virtuális összkerékhajtás is. A rendszerteljesítmény 306 lóerő, a 100 km/h-t pedig 5,8 másodperc alatt éri el, vagyis még azzal sem lehet vádolni, hogy lassú volna.
Kategóriájának leghosszabb tisztán elektromos hatótávolságát ígéri, legalábbis ezt állítja a Toyota. A 68 kilométer valóban impozánsan hangzik, meglátjuk, mennyit tud ebből valódi körülmények között. Az akkumulátor csomagot a padló alá építették így a gyártó szerint semmivel nem változott az utastér helykínálata. A beltér egyedi kárpitozást is kap, valamint a multimédia is fejlődött, Android Auto és Apple CarPlay mellett már az Amazon Alexa nevű személyi asszisztense is elérhető. A modern vezetéstámogató rendszerek mellett 360 fokos felülnézeti parkolókamera rendszert és digitális visszapillantó tükröt is kaphat belülre. A RAV4 Plug-in Hybridről egyelőre nem tudni biztosan, hogy Európába is jön-e, az Amerikai piacon viszont hamarosan megjelenik.