Több mint 1000 lóerős is lehet egy Mercedes E-osztály

A leköszönő E 63 AMG alapjaira épül a bestia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

E 63 RS 850+ névre keresztelte az E 63 AMG alapjaira épült búcsúmodelljét a Posaidon tuningcég. Pedig jóval többet kapott, mint csupán egy kis plusz, avagy 850 lóerő.

Többnyire szomorú emlékként él az emberekben a búcsú, pedig lehet ezt szépen is csinálni. Például, ahogy a német Posaidon tuningcég búcsúzott a Mercedes-Benz E-osztály előző generációjától, egy stílusos búcsúmodellel. Így inkább örömünnep az elszakadás. Már az E 63 RS 850+ neve is sokat sejtet, mégis inkább megtévesztő. Mert az alapul szolgáló összkerékhajtású Mercedes-AMG E 63 erőforrásának igen-igen alapos átgyúrásával ugyan valóban 850 lóerő fölé emelkedett a motor teljesítménye, de nem csupán néhány lóerővel. Pontosan 1020-ra ugrott a motortérben gubbasztó ménes darabszáma és 1400 newtonméterre rúg a nyomatékmaximum. Ehhez persze alapjaiban kellett újragondolni, aztán újraépíteni a gyárilag sem gyengére tervezett komplett hajtásláncot. Egyebek mellett két nagyobb turbófeltöltő, hatékonyabb hűtőrendszer és kerámiafékek is kerültek a világ legerősebb utcai E-osztályába. No és sok tehertől is megszabadult annak érdekében, hogy 2,8 másodperc alatt rugaszkodhasson 100 kilométer/órás sebességre. Csupán az első ülések cseréje a Mercedes-AMG C 63 Black Series foteljeire 40 kilogrammos megkönnyebbülést okozott az autónak. Az RS 850+ végsebessége viszont a gumik mérsékelt tűrőképessége miatt korlátozott - 368 kilométer/óráról 350-es tempóra.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?