Zárt helyen töltötte az elmúlt 31 évet, ez jól látszik az állapotán, ez a Hiace egy időkapszula
“Gyűjtői darab” – így szokás hirdetni a szép állapotban megmaradt young- és oldtimereket, ám ez a címke furgonok kapcsán szinte soha nem merül fel. A negyedik generációs Hiace-ra viszont bőven illik ez a jelző, ilyen állapotú H100-as még a fehér hollónál is ritkább.
Az üléseket három évtizede fólia védi, még a gumiabroncsok is egy rongyon laknak, nehogy nyomot hagyjanak a raktérben
A fehér Hiace-t 1991 decemberében helyezték forgalomba, de a szó szerint vett forgalomban soha nem vett részt, erről árulkodnak az üléseken hagyott gyári védőfóliák. A kilométer-számláló nem sokat pörgött az elmúlt 31 év során, csupán 490 kilométert futott a dobozos. Ennek fényében a karosszéria hibátlan, a műanyag elemek fényesek, az autó pontosan olyan állapotnak örvend, mint amikor kigördült a gyárkapun.
A kilencvenes években számos Hiace mentőautó rohangált a hazai utakon, amik mára teljesen kikoptak
A 2,4 literes, 97 lóerős turbódízelről sajnos nem készültek fényképek, de borítékolható, hogy enni lehetne róla. Nyilvánvaló, hogy sok karbantartást nem kért a Hiace, de az amúgy karcmentes raktérben lakó hosszbordás szíj előrelátó tulajdonosról árulkodik. A ritkaságához mérten nem kérnek sokat érte, átszámítva 12 millió forint virít az árcédulán. Az 1991-es, de szinte új modell árából egy 2022-es Toyota furgonra is futná, persze utóbbiból rengeteg készül, a koros példány viszont párját ritkítja.
Élete további részét is nagy valószínűséggel így fogja tölteni, nem lesz belőle