A kevés kilométer nem mindig jó. A rövid utakon állandó a hidegüzem, ez fokozott motorkopáshoz, gyorsabban elrozsdásodó kipufogórendszerhez vezet
A hazai piacon 300 ezer kilométer a vízválasztó, felette már csak jelentős értékcsökkenéssel, csak a kevésbé ijedősöknek adható el egy autó. Azt érdemes leszögezni, hogy nem feltétlen kell félni a sok kilométertől, egy gondos tulajdonos szakszerű autóhasználata és karbantartása akár extrém módon is kitolhatja egy négykerekű élettartamát. A cikkben szereplő négykerekűeknek a 300 ezer kilométer nagyjából a bejáratásnak felelt meg, a java csak utána következett.
Egy Volvo P1800 tarja a világrekordot, magánhasználatú autóval ennél többet nem mentek
A Guinness rekordok könyvébe is bekerült Irv Gordon autója. A három éve elhunyt férfi 1966-ban vásárolt egy Volvo P1800-at, amiből szinte ki sem szállt. Ötvenöt évvel ezelőtt egy pénteki napon vette át az autót, majd a következő hétfőn vissza kellett vinni a 2500 kilométeres szervizre. A Volvo többször is új autót ajándékozott a tulajdonosnak, de a kilométerek csak tovább pörögtek az öreg svédben. 1966 és 2018 között 5,2 millió kilométert futott a Volvo az eredeti motorjával, komolyabb meghibásodás nélkül.
Egy olajtárasság az egyik legjobb tulajdonos, időben, jó minőségű olajjal töltötték fel a BMW-t
A Mobil olajtársaság tesztautójaként állt forgalomba az a BMW E30-as, ami négy éven keresztül, a cég saját pályáján gyűjtötte a kilométereket. Az olajcserére - érthető okokból - mindig odafigyeltek, a sorhatos motor 12 ezer kilométerenként kapott friss kenőanyagot. A második generációs 3-as BMW 1994-re érte el a 1,6 millió kilométert, ami egyben a teszt végét is jelentette. A német technika jól bírta a nyúzást, a motor remek állapotban maradt a négy évnyi intenzív használat ellenére.
Az odafigyelés növeli az élettartamot, de az se baj, ha megbízható alapra építkezünk
A japán autók nem épp a megbízhatatlanságról híresek, így nem meglepő módon egy Honda is felkerült a listára. Az 1994-es Accordnak tulajdonosa a munkájából kifolyólag rengeteget utazott, ezért nem egyszer a Hondában élt egy-egy hosszabb út során. Az autó hétéves korában lépte át az egymillió mérföldet, azaz az 1,6 millió kilométert.
A Lexus ezzel a modellel akart betörni a luxusautók piacára, nagyon magasra került az a bizonyos léc az LS400-zal
Egy autós újságíró csapott le egy eleve sokat futott Lexus LS400-ra, kifejezetten rekordállítás céljából. Ekkor már 897 ezer mérföldet (1,43 millió kilométert) mutatott a számláló, a cél a kerek egymillió mérföld volt. Ennek elérésében barátok és rokonok is részt vettek, így szinte állandóan falta a kilométereket a japán luxusautó. A kaláka meghozta a gyümölcsét, eredeti négyliteres V8-as motorjával érte el a Lexus az 1 000 000 mérföldet.
A világ mostohábbik felét is bírták a régi Mercedesek, kis odafigyeléssel a világból is kimentek
A Mercedes sem hiányozhat a listáról, elvégre az elpusztíthatatlanság jelképének számított a csillag néhány évtizeddel ezelőtt. Az 1981-es W123 kódjelű Mercit kétéves korában vásárolta a tulajdonosa 40 ezer mérfölddel (64 ezer km), majd a 24 év alatt beletett még 960 ezret (ez bő 1,5 millió kilométer). A legutolsó adat 2012-es, ekkor már 1,76 millió kilométert mutatott a számláló. És mi a titok? A 2,4 literes gázolajos 5 ezer kilométerenként kapott friss olajat.
A Porsche első típusa is bizonyított, a léghűtéses motor is bírja a strapát, három motorfelújításon esett át bő ötven év alatt (Forrás: Carscoops)
Ezt a 356-os Porschét a jelenlegi tulajdonos édesapja vásárolta 1964-ben. A német sportkocsit érettségi ajándék gyanánt továbbadta fiának, aki egészen 2016-ig napi szinten használta a léghűtéses autót, a gyönyörű kupé ebben az évben érte el az 1 millió mérföldet. Ötvenkét év alatt három motor motorfelújításon esett át a négyhengeres boxermotor.
Poszt-apokaliptikus megjelenésű ez az Elantra, de nem áll rosszul neki a rács (Forrás: Carscoops)
A képen szereplő Hyundai Elantra sem sokat lustálkodott. A tulajdonos alkatrész szállítással foglalkozik, ezért szinte állandóan úton van, évente átlagosan 320 ezer kilométer került a Hyundaiba. A 2013-as autónak mindössze öt év kellett, hogy elérje a bűvös egymillió mérföldet, azaz az 1,6 millió kilométert. A tervezett 1,5 millió mérföld elérése nem sikerült, mert a dél-koreai gyártó "keresztbe tett", és egy új autóval lepte meg a hölgyet.
Hát ehhez nem kell “atomtudósnak” lenni.
Annyit bír, amennyire tervezték és méretezték, ellenben a mai szappantartókkal 5 év/100-150e km.
A családi ezeörcsit egyévesen generálozták. A Lancerünknél 100.000 km alatt ment el a kuplung, 130.000nél (igaz vagy 15 évesen) már eltört az ülés és rozsdásodott a sárvédő. Amúgy mint autót imádtuk.
A 80-as évek végén a nagybátáyám 15 éves 1200-asa már úgy átrohadt hogy bevert az esővíz.
A héten néztem egy ismerős Mercijét (a “legrosszabb” 2000-es évek közepi), C klasse és olyan állapotban van, amiről egy 15 éves Ladánál sosem álmodhattál róla…
Bocs az enyém ugyan még csak 4 éves bár már tul van a 300-on oszt megy mint uj korában.
Hiányoltam a cikkből ezt az állólámpás Mercedest. Tudomásom szerint ez a világ második legtöbbet futott autója a Volvo P1800 után. Fura, hogy még csak meg sem említették:
https://www.vezess.hu/magazin/2004/10/04/mercedes-taxi-46-millio-kilometerrel/