Forintba átszámolva minden autóján milliókat bukhat a Xiaomi, a teljes veszteség elérheti a 200 milliárd forintot is
Európában inkább okostelefon-gyártóként tartják számon a Xiaomit, azonban már régóta nem csak mobilokkal foglalkozik a márka, hiszen például itthon is látni a nevükkel fémjelzett rollereket is.
A tavaly decemberben bemutatott modellt már a kínai utakon számos alkalommal felvették, igaz nem volt nehéz, hiszen volt
amit a betonfal fogott meg.
Nagyon népszerű Kínában a SU7, persze nem nehéz rájönni a miértjére
A hivatalos értékesítés csütörtökön kezdődött, a tervezettnél jóval korábban, Lei Jun vezérigazgató pedig arról beszélt egy élő adásban, hogy a vártnál nagyjából 3-5-ször több eladást generált a modell. Persze nem nehéz megfejteni a miértjét, hiszen a SU7 alapkivitelét nagyjából 12 millió forintnak megfelelő kínai jüanért értékesítik, ezzel mintegy másfél millió forinttal olcsóbb, mint a Tesla Model 3 belépő szintű modellje. Több kínai gyártó a megjelenés után lejjebb vitte a saját modelljeinek az árát, hátha sikerül letörni a Xiaomi autójának felívelő görbéjét.
A vezérigazgató kifejtette, egyelőre csak erre a modellre koncentrálnak, nem terveznek terepjárót piacra dobni
Lei Jun szavai mindenesetre arra engednek következtetni, hogy a SU7 minden hónappal csak egyre jobb lesz. A már említett élő adásban kifejtette, hogy havonta dobnak majd ki frissítéseket, és ha valamilyen hibát találnak, akkor azt azonnal javítani fogják. Elemzők szerint mindezt annak ellenére tehetik meg, hogy az előzetes becslések szerint jókora bukta van kilátásban a Xiaomi számára, ugyanis ha 60 ezer autót sikerül idén eladniuk, akkor mintegy 4,1 milliárd jüanos (210 milliárd forintos) veszteséget könyvelhetnek el. Ez autóként lebontva átlagosan 3,5 millió forintos mínuszt jelent.