Az amúgy is ritka 2000GT-ből ezúttal az első sorozatgyártásban készült példány kerül kalapács alá
A Toyota 2000GT története, bármily furcsa is, nem a Toyota gyárában kezdődik. Az 1960-as években a Yamaha a nagyobb japán autógyártó cégeknél házalt egy félkész autóval, melynek tökéletesítéséhez szeretett volna egy partnert magának. A manapság inkább motorkerékpárjairól ismert gyártó először a Nissant kereste meg a projekttel, ám miután ajtót mutattak a Yamahának, így a Toyota lecsapott az ötletre. 1964-ben megkezdődött a közös munka, három évvel később pedig megszületett a 2000GT. A 4,17 méter hosszú, 1,6 méter széles, mindössze 1120 kilogramm össztömegű autó kasztniját az akkor etalonnak számító Jaguar E-Type nyomán tervezte a Toyota házi tervezője, Nozaki Szatoru, a hajtásért pedig egy 150 lóerős, sorhatos motor felel, mely 8,6 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/h-ra, és 220 km/h a végsebessége.
A mostani állapotát az 1980-as években nyerte el, jelenlegi tulajdonosa ugyanis ekkor állította vissza az 1968-as állapotára
Az eredeti tervek szerint évi 1000 darabot gyártottak volna a 2000GT-ből, azonban a magas költségek miatt csupán 351 darab készült belőle összesen! Az USA-ba mindössze 60 darab jutott; jóformán minden kereskedésbe küldtek egyet, így a tengerentúl még ritkábbnak számít a Toyota sportautója. A különlegesség híre hamar bejárta az országot, így nemsokára a többi Toyota modell eladásait is fellendítette a 2000GT, de a japánok ezen a ponton már nem elégedtek meg ennyivel.
A 2000GT sem hazudtolja meg a Shelby nevet; a jellegzetes faberakású kormánykerék és váltógomb itt is megtalálható
A most eladásra kínált konkrét modell a MF10-10001 alvázszámmal ellátott 2000GT, melynek értékét nem mindennapi tények tornázzák csillagászati magasságokba. Amellett, hogy ez az első szériagyártásban készült 2000GT, azon három autó egyike, mely (a leginkább Mustangjairól híres) Carroll Shelby csapatában versenyzett az 1968-es SCCA kiírásban, a C-Production kategóriában. Habár konstruktőri szinten negyedik lett a Shelby Racing, a Toyota nem volt elégedett az eredménnyel a befektetett 500 ezer dollár fényében, így a projektet elkaszálták, és inkább az akkor sikeresebbnek számító projektek felé fordult a japán márka. A versenyzéstől visszavonultatott MF10-10001-es további élete is meglehetősen érdekesen alakult; egy ideig egy houstoni márkakereskedésben állították ki, később magángyűjteményekbe került és jelenlegi tulajdonosa által teljes felújításon esett át. A műhely teljes egészében visszaállította az 1968-as állapotára az autót, így kerül majd kalapács alá márciusban. Az előzetes kalkulációk alapján a vételár valahol 2,75-3,5 millió dollár között áll meg (860 millió-1,1 milliárd forint).
Kétségtelen, a versenypálya a 2000GT felségterülete
A 2004-es Goodwood Festival of Speeden is meghajtották a nem mindennapi autócsodát: