Több irányból is javul a főváros megközelíthetősége
Úthálózat-fejlesztés: bővül az M3-as, gyorsforgalmi út lesz az M2 Budapest és Vác között
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár már év végén megkezdődhet az M2-es autóút gyorsforgalmivá fejlesztése, az M35-ös autóút hosszabbítása pedig már jövő hónapban kezdődik.
Két fontos útfejlesztésről is érkezett hír a napokban. Az egyik, hogy folytatódik az M35-ös autópálya építése. A Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasz két ütemben valósul meg. A projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, európai uniós forrásból valósul meg. A fejlesztés révén a tranzitforgalom jelentős részét az újonnan megépülő szakaszok vezetik majd le - a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vélekedése szerint. A kivitelezés első ütemét a 4-es és a 481-es számú főút közötti részen 17,23 milliárd forintért a Colas Hungária-Colas Út konzorcium, az M35-ös és a 47-es számú főút közötti szakaszon pedig közel 5 milliárd forintért az STR Építő Kft. végzi. Az 5,43 kilométeres autópálya szakaszon az M35-ös autópálya és a 4-es számú főút, valamint az M35-ös autópálya és a 481-es számú főút kereszteződésénél külön szintű közúti csomópontot építenek, a 481-es és a 47-es számú főút kereszteződésénél körforgalmú csomópontot alakítanak ki. A beruházás második ütemében építik ki - 20,2 kilométer hosszú szakaszon - az M35-ös autópálya 481-es számú főút és Berettyóújfalu közötti részét, a kivitelezést közel 47 milliárd forintért a HÓDÚT Kft. és Duna Aszfalt Kft. közösen végzi. A munkálatok a tervek szerint az első és a második szakaszban is júliustól 2018 elejéig, illetve végéig tartanak - ismertették.
Bővül az M2-es is
Hasonlóan fontos, hogy az év végén megkezdődhet az M2-es gyorsforgalmi úttá fejlesztése. Miként arról az MTI hírt adott, megjelent az M2-es Budapest-Vác közötti szakaszának kivitelezői közbeszerzési felhívása, eredményes pályázat esetén év végén kezdődhet az érintett szakasz gyorsforgalmi úttá fejlesztése. A tervek szerint az autósok 2018 végétől közlekedhetnek majd a 19,6 kilométeres új úton, a bővítés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában Integrált Közlekedésfejlesztés Operatív Program (IKOP) forrásból valósulhat meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ismertette: a beruházás keretében egyebek mellett Dunakeszinél a meglévő csomópont terhelését csökkentik. A Sződligeti különszintű csomópont is átépül, a jelenlegitől 800 méterre kerül Vác felé, a csomópont pedig kizárólag gyalogos és kerékpáros közlekedés számára lesz megnyitva, megszűntetve a régóta fennálló veszélyhelyzetet. Emellett megerősítik a főpálya aluljáró hídjait, illetve ahol szükséges, zajvédő falat és erdőt telepítenek. A tájékoztatás szerint a több mint 13 kilométeren 2X1 sávon futó út négynyomúsítása után gyorsabbá és biztonságosabbá válik az utazás a környékbeli települések - Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög és Vác - és a főváros között.
Forrás: MTI
Én erről nem hallottam, fideszék azt hazudták, hogy 2014-ben már 2×2 sávos lesz, de autópályáról nem volt szó.
Annak kellene még utánkérdezni, hogy a 2-es út M2-es autóúttá vagy autópályává alakítása a Szlovák határig mikor is fog végbemenni, mivel ezt még anno a Gyurcsán kormány hozta fel és a Fidesz is továbbvitte ezt a fonalat. Nagyon nagy a leterheltsége jelenleg ennek az útvonalnak, mivel tranzit útról beszélünk Észak felé és a kamionok teljesen tönkreteszik a korábban szépen felújított útszakaszokat, plusz eléggé veszélyes is a településeken átrobogó iszonyat nagy forgalom.
Azt nem is értettem, hogy egy sima 2×1 sávos utat miért is hivnak M2-nek? Az biztos, hogy nagy szükség van a 2×2 sávra történő bővítésre a teljes szakaszon.
Amire még óriási szükség lenne, az az M0-ás hiányzó szakaszának megépítése a Megyeri hídtól az M1-esig. A másik pedig a 8-as főút autópályává építése, vagy legalább gyorsforgalmi úőttá fejlesztése a teljes szakaszon Rábafüzestől Székesfehérvárig, illetve onnan a hosszbbítása a dunaújvárosi Duna hídig. Szerintem erre már régóta szükség lett volna. Sokkal inkább mint pl. az M6-os autópálya megépítésére, amin sokszor előfordul, hogy 20 km.-en keresztül – saját menetirányomban – nem találkozom másik autóval.