Több ezer lóerővel játszottunk a Hungaroringen
Végigültük az AMG kínálatának legjobbjait, ott, ahol ennek értelme van
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Néhány napra beköltözött a Mercedes hazánk első és eddig egyetlen Forma-1-es pályájára. A Hungaroringen azokat várták tárt karokkal, akiknek van is AMG-re pénze, mi pedig megnéztük, nekik milyen.
Földi halandóként prémium, vagy inkább luxusautó vásárlókról beszélgetni egyszerű, ám sokszor talán fel sem fogjuk a tartalmát. Hogy a Mercedesnek mekkora itthon a vásárlóközönsége, azt nyilván jól mutatják az értékesítési adatok, ám azt, hogy az igazi csúcsmodellekből, a 40+ milliós AMG-kből mennyien vásárolnak, az már nem derül ki. Nos, lényegében annyian, hogy számukra, illetve a potenciális vásárlók számára a hazai képviseletnek megéri egy teljes flottával befoglalni a Hungaroringet. Mindezt azért, hogy még véletlenül se közúton kelljen kipróbálnia senkinek az új AMG-k teljesítményét, ami egyébként dicséretes, másrészt pedig számító. Hiszen beszélni arról, hogy mennyire jó lehet egy AMG pályán, és aközött, hogy valaki ténylegesen ki is próbálhatja azt, rengeteg a különbség.
A történetek, a hiedelmek, a lehetőségek és a katalógusadatok egyszerre megelevenednek!
Azt, amit számokkal leírni lehetetlen, mindenki a saját testén tapasztalhatja meg. Ember legyen a talpán, aki megfelelő anyagi lehetőségek mellett kibírja egy ilyen nap után, hogy ne rohanjon azonnal egy AMG-ért.Egy ilyen nap után garantáltan sokszor jobban szeretik és értékelik majd azt, amivel a közúton közlekednek. Legalábbis reméljük a legjobbakat.
Nem az a félős, visszafogott, mutatunk is valamit meg nem is rendezvény egy ilyen AMG Performance Day.
Előzésre persze nincs lehetőség ilyenkor, de a felvezető autóval amúgy is olyan tempót diktál az instruktor, hogy szinte lehetetlen utolérni. Plusz a sor végére is kaptunk egy AMG GT-t tapasztalt pilótával a volánjánál, szóval nem csak húztak, de toltak is minket. Így nem hogy lehetőség volt kinyomni a 639 lóerős AMG GT 63 S szemét, hanem muszáj volt, ha nem akartunk kellemetlenkedni. A hangélmény egy dolog, elolvadok az AMG V8-asának hangjától, a menetteljesítményétől pedig fizikailag is.súlypontját kicsit hátrébb éreztem, kanyarvételkor hamarabb ment a feneke, mint az orra, ami nekem biztosabb kigyorsítást adott.
Versenyautós a futómű tartása kanyarban, a Continental gumikkal félelmetes tempót mehettünk és a karbon fékek is bírták a gyűrődést. Igaz a célegyenes nem volt a kör része, így a 230-240 km/h körüli féktávokat kihagytuk, aminek úgy a 6. kör után őszintén örültem is. A fekete E-osztályból elsőre talán senki nem is nézné ki, mire képes, de egyhuzamban letolni a Hungaroringen 14 kört úgy, hogy lényegében egy nyikkanása sincs, miközben egy üzleti szedánnak mutatkozik, igazán értékelendő.A turbó trükkjét azonnal észrevenni, a tipikus fütyülés a gázpedál lenyomásának pillanatában elkezdődik.
100-ra gyorsulása 4,5 másodperc, lassúnak cseppet sem mondható, de a futóműve és főleg fékjei miatt már nem a Hungaroringre való. Választásnak talán tökéletes, hiszen irdatlanul gyors és hangélményben is igazán szép a sorhatos orgánuma, a versenypályás veretés jellemzően úgy sem az élet része. A biztonsági elektronikák úgy fogták az autókat, hogy senkinek ne eshessen baja, Sport+-ban még mindegyik enged némi csúszást, de a teljes gázas kigyorsítást is csak akkor engedik, ha az már biztonságos, az egyszerű sofőrnek áldás a modern elektronika, profiknak pedig mindegyikben teljesen kiiktatható, ahogy például az első kerekek hajtása is.Némi ismerkedés után 100-110-es tempóra gyorsítottunk, majd egy teljes sávváltást követve vártuk a világvégét.
Ami nem jött el, miután a G-osztály független első kerékfelfüggesztést kapott, kormányzása és irányíthatósága meglepően korrektre sikerült. A nehéz kő repül, de ezt pontosan érezzük, hol fog megállni, némi lobogás után bójadöntés nélkül álltam meg a feladat végén, majd közölték, hogy a tempó 105 km/h volt, másnak sikerült 120-szal is. A sor legharmonikusabban vezethető autójának a hátsókerekes C 63 tűnt, 100 fölött is teljes érdektelenséggel váltott sávot hirtelen kormánymozdulatra, és meg sem mozdult a feneke, míg például az E-osztály kupéjával bójadöntés nélkül csak alacsonyabb tempóval lehetett véghezvinni a feladatot. Egy ilyen tesztnap a temérdek lehetőséget figyelembe véve még nekünk is meglepően bőséges tapasztalatot ad, az AMG modellek képességeinek megismerésére majdhogynem tökéletes egy ilyen bemutató. Csalódásnak itt nem igazán lehet helye, hisz a kevésbé jól teljesítő modellek is csak ebben a helyzetben tűntek ki, így is a kategória élvonaláról beszélgetünk.