Több autót adnak el Kínában, mint az USA-ban és Japánban együtt
Top 50: ezek a világ legnagyobb autópiacai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összesítették a világ autópiacait. Bár itthon a novemberieket is ismerjük, az értékesítéseket egyben adó táblázat még csak a szeptemberi számokat mutatja. Hogy melyik a legjelentősebb piac, már ebből is kiderül: Kína.
Szeptemberben a kínai növekedés erőltetett ütemének köszönhetően világszinten növekedtek az autóeladások. A brit piac is kitett magért, közel 12 százalékkal javult a tavalyi szeptemberhez képest és 10,6 százalékos pluszban áll éves szinten. Az egy évvel korábbi eredményekkel összehasonlítva a leggyatrábban Thaiföld teljesített, míg a legnagyobb növekedést Kazahsztán érte el. A focus2move értékelése alapján szeptemberben 7,7 százalékos növekedést könyvelhettünk el, idén ez volt a legjobb hónap. Személyautókból és a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművekből szeptemberben 7,1 millió talált gazdára, ami félmillió kocsival jobb értékesítési eredmény a tavaly szeptemberihez mérten. Idén szeptemberrel bezárólag 61,8 millió autót adtak el világszerte (4,1 százalékos növekedés), ha a trend továbbra is ilyen kedvező, a becslések szerint 83,2 millió kocsi talál gazdára 2013-ban. Kevésbé optimista a német VDA. A szervezet várakozása szerint idén a globális autópiac 5 százalékkal 72,2 millió eladott autóra nő, jövőre pedig további 3 százalékkal 74,7 millióra bővülhet.
Tavaly szeptember gyenge hónap volt Kínában, ezért nem meglepő, hogy az idén 27 százalékkal múlták felül tavalyi önmagukat a kínai kereskedők, akik 400 ezerrel több kocsit értékesítettek. Már nem is kérdés, hogy melyik a világ legjelentősebb autópiaca: Kína. A második helyen kullogó, világelsőségét elveszítő Amerikai Egyesült Államokban szeptemberben 4 százalékkal estek vissza az eladások, megtörve a 27 hónapja tartó lendületet. Ezt a hiányt behozta Japán és Nagy-Britannia, előbbi 17,1 százalékos, utóbbi 11,9 százalékos emelkedéssel.
A tíz legjelentősebb piac közül a brazil, a német és a kanadai pozitívan zárt szeptemberben, míg az orosz és az indiai piacok ha csak kicsit is, de veszteséggel végeztek. Friss hír, hogy csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Németországban novemberben. A múlt hónapban 254 651 autót helyeztek forgalomba Németországban, 2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábbinál. Az első tizenegy hónapban üzembe helyezett autók száma 4,9 százalékkal maradt el éves összevetésben a germánoknál.
A szeptemberi számok tükrében a 14. Thaiföld szerepelt a legrosszabbul, 28,6 százalékot romlott, ezért nem a jelenleg zajló zavargások előszele, hanem a 2012-es évben alkalmazott vásárlásösztönző programok a felelősek. Ausztráliában politikai választások voltak, ezért nem volt kiugró a szeptember, pedig az egész évet figyelve rekord várható év végére. Ugyanígy folyamatosan kiemelkedően teljesít Kanada és Szaúd-Arábia.
A leggyorsabb növekedést szeptemberben a kazahok mutatták fel, a 44. helyezett 50 százalékkal javult. Ha így folytatja a kazah piac, hamarosan a top 40-ben találkozhatunk vele.
A világ autópiacai 2013-ban
9. hó | 2013-as rangsor | Ország | Eladás 2013. 9. hó |
Eladás 2013. 1-9. hó |
2013 vs 2012 |
1. | 1. | Kína | 1 930 429 | 15 796 126 | 13,80% |
2. | 2. | USA | 1 139 050 | 11 776 645 | 8,00% |
3. | 3. | Japán | 521 711 | 3 988 090 | -5,70% |
4. | 7. | Nagy-Britannia | 446 202 | 2 000 091 | 10,60% |
5. | 4. | Brazília | 293 961 | 2 639 316 | -1,10% |
6. | 5. | Németország | 264 488 | 2 369 661 | -4,30% |
7. | 6. | Oroszország | 246 895 | 2 046 502 | -6,20% |
8. | 8. | India | 210 406 | 1 859 276 | -7,70% |
9. | 9. | Franciaország | 171 175 | 1 574 880 | -8,40% |
10. | 10. | Kanada | 149 287 | 1 351 332 | 3,40% |
11. | 12. | Olaszország | 114 563 | 1 067 328 | -9,40% |
12. | 11. | Dél-Korea | 113 689 | 1 126 731 | 1,70% |
13. | 14. | Indonézia | 102 944 | 858 153 | 9,00% |
14. | 13. | Thaiföld | 94 945 | 1 029 790 | 2,90% |
15. | 15. | Ausztrália | 92 662 | 847 771 | 5,20% |
16. | 17. | Argentína | 80 977 | 721 204 | 11,90% |
17. | 16. | Mexikó | 78 351 | 755 318 | 7,60% |
18. | 20. | Szaúd-Arábia | 68 456 | 585 480 | 10,80% |
19. | 19. | Törökország | 67 799 | 586 181 | 10,50% |
20. | 24. | Irán | 55 169 | 429 384 | 16,80% |
21. | 21. | Malajzia | 53 445 | 486 468 | 9,40% |
22. | 22. | Dél-Afrika | 51 806 | 467 239 | 10,10% |
23. | 18. | Spanyolország | 51 740 | 607 999 | -1,10% |
24. | 23. | Belgium | 38 506 | 431 542 | 0,50% |
25. | 25. | Hollandia | 35 200 | 341 754 | -27,90% |
26. | 26. | Chile | 32 220 | 274 462 | 13,10% |
27. | 30. | Egyesült Arab Emírségek | 29 444 | 263 182 | 15,10% |
28. | 27. | Tajvan | 28 941 | 273 142 | -0,50% |
29. | 33. | Svédország | 27 855 | 220 070 | -5,30% |
30. | 29. | Ausztria | 27 732 | 271 209 | -6,90% |
31. | 34. | Kolumbia | 27 308 | 216 432 | -7,90% |
32. | 28. | Algéria | 27 093 | 271 318 | 1,70% |
33. | 32. | Lengyelország | 24 964 | 241 559 | 2,80% |
34. | 31. | Svájc | 24 895 | 248 114 | -7,70% |
35. | 35. | Ukrajna | 21 967 | 176 640 | -6,10% |
36. | 40. | Egyiptom | 18 420 | 141 886 | -0,10% |
37. | 41. | Peru | 18 398 | 138 881 | 12,20% |
38. | 38. | Fülöp-szigetek | 16 991 | 153 849 | 33,20% |
39. | 39. | Dánia | 16 568 | 152 498 | 4,70% |
40. | 37. | Omán | 15 507 | 159 140 | 3,70% |
41. | 42. | Norvégia | 14 468 | 128 502 | 3,00% |
42. | 43. | Csehország | 14 328 | 128 354 | -8,00% |
43. | 44. | Kuvait | 12 806 | 114 306 | 13,10% |
44. | 45. | Kazahsztán | 12 780 | 112 100 | 65,60% |
45. | 36. | Izrael | 11 733 | 164 799 | 2,60% |
46. | 47. | Ecuador | 10 822 | 96 027 | 4,30% |
47. | 46. | Pakisztán | 10 413 | 109 828 | -5,10% |
48. | 52. | Új-Zéland | 10 071 | 82 160 | 11,90% |
49. | 49. | Finnország | 9 116 | 88 015 | -10,10% |
50. | 48. | Portugália | 8 651 | 90 368 | 6,00% |
Remélem ez a saját kapzsiságuk majd szabályozza ott a létszámot.Gondolok itt a durva szmogra, minél több dízelt kéne eladni nekik.
Megjegyzés : a 46 ezer itthon eladott új autó negyede pedig , re-export keretein belül
külföldön kötött ki / becslés alapján /
Azért a [i]közös szabályozás[/i] kicsit meredek. Lehet egynek gondolni az EU-t, de ez nem közös piac.
Ha így folytatja a kazah piac akkor 20 év múlva a világ legnagyobb piaca lehet 🙂 Látom ezt a cikket is igazi statisztikus írta 🙂
Mellesleg, azért érdemes odatenni az EU27es számot is, mert egy egységes piacról van szó, közös szabályokkal. És a maga (Jan-Szept) 9 milliós piacával nem is rossz.
http://www.acea.be/images/uploads/files/201301015_PRPC-FINAL-1309.pdf
A 4 milliós japán adat is félelmetes. Egy +/- 100 milliós országról beszélünk, népességben az EU28 ötöde, az USA harmada, Kínának meg….
Nincs igazam, most nézem csak! A béka segge alatt vagyunk! Hajrá Viki! Magyarország jobban teljesít
Bocsánat!
Tök igényes ez a cikk! Én például ismerek egy országot, aminek rajta kellene lenni a listán, mert már októberben 46.174db volt az eladott új autók száma, de mégsincs ebben a fasza összesítésben. Igaz, jelentéktelen kis ország, sokan nem ismerik ezért elsikkad: Magyarország.
Honnét vettétek át ezt a gagyi cikket?
Üdv.: Ori
Hagy szívják csak a jó kis szmogot a kínaiak szoktam nézni képeket mikor olyan szmog van hogy maszkban járnak meg fuldokolnak.
[mire jó ez,hogy mindig csak több autó legyen? csak ez a fejlődés,ha még több az autó?! sokszor menni se tudnak egymástól,annyi autó van,de még többet tudjanak eladni,mert ez a fejlődés,mi? az eszetlen,kapzsi profitéhsége a cégeknek,legyen az bármi termék,de lényeg,hogy még többet lehessen eladni…értem,mert csak ez a fejlődés.