Évente átlagosan 1170 métert ment a Favorit, így 29 év alatt gyorsan beleszaladt 34 kilométer
Hajmeresztő árcédulákkal találkozni mostanság az új autók piacán, ami egyrészt a kereslet csökkenését, másrészt a használt autók drágulását okozza. A veteránok ára is meredeken emelkedik, nem jelentenek kivételt a szocialista gépek sem. A Skoda Favorit ára még nem érte el az “ezerkettes” Lada szintjét, de egy-egy újszerű példányért bőven hétszámjegyű összeget kérnek, a
Collecting Cars oldalán felbukkant Skoda minimum árát nyolcmillió forintnyi euróban határozták meg.
Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy miért nem vették használatba a Skodát?
A Görögországban felbukkant Favorit párját ritkítja, 1993 óta mindössze 34 kilométert futott. Az állapota gyönyörű, sehol egy rozsdapötty vagy egy lehúzott lökhárító, a motortér és az utastér is makulátlan, a “fabetétes” műszerfal szokatlan a hazai szemnek. A karosszérián csak minimális sérülésekkel lehet találkozni, de a tárolás során keletkezett néhány kisebb karc és horpadás felett érdemes szemet hunyni, ilyen állapotú Favorit nem lapul minden bokorban. Az athéni tulajdonos a szervizelésről sem feledkezett meg, a használatmentes évtizedek alatt is kapott friss olajat, vízpumpát, üzemanyagpumpát, illetve fékbetétet nemrég cseréltek az autón.
A motorja 1,3 literes, az ülésekről még nem vették le a fóliát, a műszerfalra egy kis luxus is jutott
Licitálóból több is akadt, a közel nyolcmillió forintos kikiáltási árat egészen 10 millióig, azaz 24 ezer euróig verték fel, ami egyeseknek őrültségnek tűnhet, ám ha ilyen állapotban marad a Favorit, akkor biztosan nem csökkenő irányába indul el az értéke.
Az a Görög orszàgi Skoda Favorit törtènete MESE MESE MESKETE ?