Tízgangos váltóval érkezik az új Chevy Camaro
640 lóerővel és tízfokozatú automatával debütál a ZL1-es Chevrolet Camaro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Chevy hivatalosan is bemutatta legújabb szörnyetegét, a 640 lóerős Camarót, amelyhez akár tízfokozatú automatát is rendelhetünk.
Íme a 2017-es Camaro ZL1. Még agresszívabb megjelenés, meg nagyobb erő és még több váltófokozat. A Chevrolet sportautója a dögös lökhárító mellett széles első sárvédőket, oldalsó szoknyákat és hátsó szárnyat kapott. Ezen kívül 20 colos kovácsolt alumínium felniket és Goodyear Eagle F1 Supercar abroncsokat is tartalmaz a csomag, melyet kifejezetten ehhez a modellhez kínálnak.
Az utastérben Recaro sportülések, alul csapott sportkormány, velúrral borított váltókar és kontrasztos, piros színű varrás diktálja a sportos hangulatot. Emellett több helyen is felvillan a ZL1 embléma. A teljesítményre nem lehet panasz, a 6,2 literes V8-as 640 lóerőt és 870 Nm forgatónyomatékot produkál. A hatfokozatú manuális mellett akár tízgangos automatát is rendelhetünk a fenevadhoz.
Mindezeken kívül Magnetic Ride felfüggesztés, Brembo fékek és elektronikus önzáró differenciálmű is beépítésre került. A vezetési mód kiválasztása mellett a kipörgésgátló is beállítható sport üzemmódba, továbbá egy rajtautomatika is hozzájárul az élmény fokozásához. A Camaro ZL1 értékesítése év végén indul, az árakat nem sokkal ez előtt publikálják majd.
Ez csak reszben igaz. Azert mert van eleg teljesitmenye, meg nem biztos, hogy az a fokozat a legjobb a hatekony eroatvitelhez. 5.bol biztos, hogy nem gyorsul ugyan ugy, mint alacsonyabb fokozatbol, ezert is fontos a fokozatok egyenletesebb elosztasa.
Szerintem alapban a német 10 fölé már nem akar menni mert már neki nem éri meg, meg amúgy is felesleges, ők most máshol keresik a piaci rést ahol villogni akarnak. Ők most Teslaverők akarnak lenni meg a hidrogénben akarnának felzárkózni a japánokhoz, sőt überelni akarják őket.
Igaz a hibriddel is csak szenvednek már egy ideje.
Váltóba amerika bohóckodik legtovább mert a világ pic.ájának képzelik magukat.
A Hennessy jó egyveleg igaz nem több szerintem egy nem tartós szupersport prototípusnál, pár száz , esetleg ezer km a javítás nélküli használati ideje ellenben egy Koenigseggel vagy Bugattival ami valós tartalom egymás rákontrázására.
Valójában most a 16 hengert tartósabban fel lehet húzni szerintem 2000 Le-re mint mondjuk a 8 hengeres csak 5 liter körüli Koenigsegget, de papíron még szinte ugyanott vannak.
A váltót a GM közösen fejlesztette a Forddal, nemsokára a Mustangban is megjelenik.
LOL! 🙂 CVT CAMARO!
Ez már majdnem CVT 🙂
Egy ekkora teljesitmenyu V8nak teljesen mindegy hogy 50rol 2. 3. 4. vagy 5.bol gyorsitasz mivel linearis a teljesitmenyleadasuk nincs ertelme visszavaltani, nem fogsz szamottevoen jobb gyorsulast elrni. Nezz meg tubos videot, ezert dobjak el ezeket a mustangokat vipereket tok egyenes uton, hiaba van 300as gumi rajtuk siman leforogja.
Nem!
Minden motorhoz elonyos a tobb fokozat, finomabb attetelek kozott tud valogatni a rendszer, tegyuk fel a 6.-ban relativ sokat forogna, 7-ben pedig mar keveset, igy kozbeiktatnak meg fokozatokat, hatekonyabban atadhato a motor teljesitmenye, jotekony hatasa lehet gyorsulasra, fogyasztasra es vegsebessegre egyarant.
Kevesebb fokozat eseteben valamelyik altalaban csorbul, vagy egyarant lesznek irdatlan rovid es hosszu fokozatai.
Az ilyen sok-gangos valtonak akkor van ertelme ha egy olyan motorhoz kapcsoljak ami kis fordulatszamtartomanyban adja le az erejet. Mert ebben az esetben az automata mindig abba a fokozatba teszi a valtot amire szukseg van es igy a user nem sul fel semilyen kozlekedesi szituban. De ebben az esetben ez szerintem egy baromsag. Ennyi erovel azzal is marketingolhatnanak hogy nekunk 10 gangos valtonk van es 5 kerekunk! 🙂
Arra leszek kíváncsi, ki lesz az első, aki 10 fölé megy majd és sorozatgyártású autóba is beépíti?
Amerika mindig “partner” volt az ilyen versengésekben(szorítkozzunk most az autóiparra): biztos emlékszel, volt az a sebességrekord-őrület, kezdetben a Bugatti Veyronnal, aztán beszállt a svéd Koenigsegg is, és Amerika sem maradt el a válasszal: megcsinálták a Hennessey Venom GT-t meg az SSC Ultimate Aerot és a Tuatarát, hogy jelezzék, benne vannak a buliban:)
[url]https://www.google.hu/search?q=ssc+ultimate+aero&client=opera&hs=2kH&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfysm5icjLAhXBFJoKHQlAAKsQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
[url]https://www.google.hu/search?q=hennessey+venom+gt&client=opera&hs=RRc&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjh1ZLaicjLAhWmPZoKHVNmC5wQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
A Hennessey-nek be is jött a hírverés, mert az Aerosmith frontembere, Steven Tyler is vett egyet:
[url]https://www.google.hu/search?q=hennessey+venom+gt+steven+tyler&client=opera&hs=x7w&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixvoH-icjLAhXKIpoKHSuWAZ4Q_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
…vagy csak szimplán arról van szó hogy az über német kifejezést ők is hasznosítsák eladásokban.
Überelünk mindenkit mondja a német, be is jött nekik a kifejezés a prémiumjaik eladásában mert a tudatlan ember a szomszédnak az utcán a sok parasztnak meg akarja mutatni mije van és ha a média is nyomja hogy ebbe 10-es váltó van akkor az utca embere is ilyet akar.
Afféle erőfitogtatás(számháború) ez a minél több fokozatszámmal. A cikk elején is utalnak erre: “Még agresszívabb megjelenés, még nagyobb erő és még több váltófokozat.” Mintha a GM üzenni akarna a riválisoknak:”Ne írjatok le minket, odatesszük mi magunkat, ha kell!”:)
En ezt nem ertem. Egy ilyen teljesitmenyu v8-hoz minek 10 gangos valto? Ez nem csak 5000 folott huz, hanem mindenhol. Ebbe nem kellenek rovid fokozatok mint egy turbodizelbe ami hamar elfarad. Vagy ez 400at fog menni? 🙂
Az Erőnek erejével c. akciófilm jutott eszembe, ahol Schwarzi lezúzott egy előző generációs ZL1-est a kukoricásban:)
Akarva-akaratlanul eszembe jutott a képeket nézve a néhai Pontiac: valószínűleg ugyanilyen lenne ma a Firebird, csak más orrésszel. Régen is így volt.