Tizenhat hónap, százezer kilométer, nyögés nélkül – Golf 1.6 TDI

A hétköznapok igáslova - Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI, 2017 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Brutális nyúzásnak vannak kitéve azok a flottás autók, amikkel szinte meg sem állnak az üzletkötők. Erre a munkára nem felel meg akármi, de a Volkswagen egyik legrégebbi dízelmotorja igen, az 1.6 TDI egy valódi igavonó.


Felejthető jószág egy Golf, pláne ha fehér, hát, ha még szedán, vagyis Jetta. Így nem várom el senkitől, hogy emlékezzen arra a fehér Jettára[/url], amit tavaly mutattam. Akkor a használtteszt fő indoka az volt, hogy motorja megkapta a szoftverfrissítést. Az 1.6 TDI agyát akkor több év munka után módosították, így kérdéses volt, milyen lesz utána használni, változik-e valami a motor viselkedésén, a fogyasztásán. De nem,

a dízelbotrány által kirobbantott frissítési hullám meg se hatotta az 1.6 TDI-t, így nem volt kérdés, mi lesz az utódja.

A Jetta a cégnél maradt, más beosztásban, olvasónk pedig újabbra válthatott, de a szedán karosszériát mindenképp elengedte volna, nem praktikus, és nem csak családi okokból. A flottás keretből épp kijött egy szépen felszerelt, egyébként nagyon hasonló szintű autó, mint anno a tesztautó is volt, DSG váltóval, jó tartású ülésekkel és LED fényszórókkal. A történet persze messze nem ilyen egyszerű.
A Golfot nem egyedi rendelés alapján szállították le, a pozsonyi kereskedés ugyanis tartott belőle raktáron, ami pont jól jött. A 2017-ben érkezett frissítéssel új lökhárítókat és teljesen ledes fényszórókat kapott a Golf, ezek is a kiszemelt autó tartozékai voltak, a Golfot pedig 2017. november 2-án birtokba is vehette olvasónk. Első körben úgy is tűnt, hogy minden rendben van az autóval, viszont hamar kiderült, hogy a fényszórók nem működnek rendesen, a LED nappali menetfényt nem kapcsolta fel - akárcsak egyébként a nálunk járt tesztautó sem tette. Egy gyors szervizlátogatás során feltárták a problémát, aminek oka a fényszórók nem megfelelő felprogramozása volt, magyarán

az autónak nem tanították meg használni a lámpáit.

A szoftverfrissítés megtörtént, de ahogy a fotókon látszik, még mindig nem az igazi, ugyanis a két-két LED csíkból még mindig csak egy-egy világít. Erre az lehet a magyarázat, hogy a Golfhoz háromféle LED fényszóró érhető el, melyek első szintjén csak egy-egy csík világít, érdekes megoldás, hogy bár a technika benne van, mégsem fogja hsználni soha a belső két LED sort. Olvasónktól tavaly novemberben kaptam az e-mailt, hogy megvan az új autó, már épp átfordult a 80 ezren, érdekel-e. Gyors fejszámolás után pár hónappal későbbre időzítettem a találkozónkat, mert hát a százezer az mégis csak drasztikusabban mutat egy szinte új autó műszerfalán. Nem is tévedtem nagyot,

márciusra meglett a hat számjegyű futás az éppen 16 hónapos autóban, ez havonta nagyjából 6250 kilométeres futást jelent.

Fele autópálya, fele országút és város, szóval nem annyira gyilkos az üzem, mintha csak városban futná, de azért mégiscsak komoly teljesítmény. Az 1.6 TDI korábban már bizonyított, és ebben most sincs csalódás. Egy francia dízelből átpattanva hirtelen meg is jegyeztem, hogy még nem vezettem az új ezerötös benzinest, végre itt a lehetőség! Aztán persze átsuhant az agyamon a felismerés, hogy ez egy dízel, de csak amikor a fordulatszámmérőre néztem. Ennek alig van hangja alapjáraton, forgatva is csak a jó ízlés határain belül mormog, nem hiába, azért a Golf hangszigetelése eléggé rendben van.
Hirdetés
115 lóerő, duplakuplungos váltóval arra, amire kell, tökéletesen elég, igazából az 1,6-os nyomatéka dinamikus mozgáshoz is tökéletes. Régen próbáltam már Volkswagenben DSG váltót, azért ez még mindig az egyik legjobb a piacon. A lényeg persze most nem ez, hanem hogy ilyen nyüstölés mellett sincs baja semminek, ami nyilván elvárás is. Egyedül a motor olajfogyasztása ami kicsit megdöbbentő, de a sűrű utántöltések persze a rövid időn belüli magas futás számlájára írhatóak. Először 17 121 kilométernél kért fél litert, az első olajcseréig összesen háromszor ment bele fél liter. Persze 30 ezer kilométer előtt megvolt az első olajcsere is, majd 60 ezer előtt picivel a második is, a kettő között már csak kétszer ment bele fél liter, majd a 90-ezres olajcsere előtt is kétszer. Gázolajból a nagy átlag 6 liter körül alakul, automata váltóval ez egy pompás érték, de ha sok az országúti szakasz, ez még tud lejjebb is menni,

80-90 közötti tempónál 3 liter körüli fogyasztást produkál.

Rendben van a futómű, pedig a Golfé nem az a túllágyított megoldás, a feszes hangolást még a hazai utak sem tudták tönkretenni ekkora futásteljesítmény mellett. Most is feszes, nagyon jól lehet kanyarodni a kombival, van ebben a Golfban valami furcsa élvezet, ami az egyszerűségéből adódik, nem véletlenül etalon évtizedek óta a kategóriában. Az ehhez hasonló céges autók a használtautó-piac rettegett darabjai, ha csak a futásteljesítményt és a korát nézzük, valóban ijesztő. Viszont egy karbantartott autóról van szó, ami a technikát tekintve hibátlan, ha ennek az óráját visszatekerik 50 ezerre, simán elhiszem, de akár kevesebbet is. Apró jelei vannak csupán a magas futásnak, ilyen például a kifényesedett kormány, vagy az, hogy ez már a harmadik szélvédője, a kőfelverődés ennyi úton töltött idő alatt sajnos elkerülhetetlen. A Golfnak még három-négy évet biztosan szolgálatban kell töltenie, ami használója szempontjából nem egy rossz lehetőség. A Variant egy elég jól pakolható, nagyon tágas és praktikus autó, mondjuk lenne még mit fejleszteni rajta, a már említett fényszórót, valamint a multimédia okostelefon tükrözési lehetősége sem jönne rosszul. Ha az eddig megtett futásából indulunk ki, az elkövetkezendő években még úgy 300 000 kilométert fog begyűjteni, mire őt is nyugdíjazzák, akkor lesz ötéves, és minden bizonnyal túl lesz a 400 000. kilométerén, de talán a félmillión is.

Durva sors ez egy autónak, de a Golf lényegében erre született, egy vérbeli igásló, ahogy az 1,6-os turbódízel is.

Azt hiszem, visszatérünk még rá pár év múlva. Megnézzük, hogy bírja a gyűrődést, de nagy összegben fogadnék rá, hogy nem lesz több baja, mint a Jettának volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

21 thoughts on “Tizenhat hónap, százezer kilométer, nyögés nélkül – Golf 1.6 TDI

  • 2019.04.05. at 06:53
    Permalink

    A bal fotelnél szerintem elég csúnyán ki van kopva a szövet. Ha 100e után ilyen, egy-két éven belül vagy cserélik a teljes egységet garanciában (esélytelen) vagy vihetik autókárpitoshoz.

    A másik, hogy végre lenne egy autó, ahol jogos lenne az olaj a csomagtartóban, erre kimarad a termékelhelyezés 😉

      • 2019.04.05. at 21:47
        Permalink

        Kedves Tamás!
        A golfhoz(7.5) az alap halogénen felül 3 -féle LED rendelhető. A led 1, amilyen ebben a kocsiban van valószínűleg, csak 1 csíkos. A LED 2 a két csíkos DLR és kanyarkövetös. Ehhez lehet még kitakarást is rendelni. Szóval ha ez nem kanyarkövetös, akkor csak 1 csík fog világítani. Ha viszont igen, akkor programozni kell még:)

  • 2019.04.05. at 09:34
    Permalink

    Akkor még van hátra 50E km és kuka. A bal első ülés úgy néz ki, mint amikor swiftben volt háromszázezer.

    Tipikus autópályán kívül semmire sem jó autó, rossz a városban a közúton, a földúton nem megy el, kényelmetlen, nem lehet kilátni belőle. Nem tudom a mai suvos világban mire jó egy ilyen.

    • 2019.04.05. at 15:28
      Permalink

      Nem tudom egy SUV mire jó a mai világban. Kiépített úthálózat, államközi autópályák, dráguló üzemanyag, csökkenő népesség kevesebb gyerekkel. Sem földút, sem pazarolni való benzin, sem óriási helyigényű családok. Véleményem szerint a SUV láz egy marketing generálta lufi mindenféle valós igények és előnyök nélkül. Ja, hogy magasan ülsz? Az előtted haladó SUV-os is úgyhogy nem látsz át rajta. Biztonságos mert „nagy”? A szembejövő SUV-os is. Könnyű beszállni? Ha nem tudsz mozogni feküdj és ne autót vezess emberek között.

      Soha nem fogom megérteni, hogy a veséjükre is hitelt felvevő, nyakig eladósodott emberek miért vesznek felárral egy többet fogyasztó, drágábban gumizható, az alap tucattechnikát jobban igénybe vevő, magas, nehéz, nagy légellenállású járművet amivel nehezebb parkolni mint egy kompakttal, kisebb a csomagtartója mint egy kombinak és rosszabb terepjáró mint egy kocka Lada. Igazi „hibrid” jármű; mindenre jó de igazából rendesen semmire sem.

      Ugyanúgy ki fog fújni mint az egyterűek divatja – csak azoknak volt olyan tulajdonságuk amikben tényleg jók voltak.

      • 2019.04.05. at 15:31
        Permalink

        Igen-igen, szar a SUV, na de egy ilyen gyárkémény, amivel az első csatornafedélen fennakadok, sokkal jobb.
        Szerintem örülnél egy sx4-nek is mint majom a farkának.

        • 2019.04.05. at 15:40
          Permalink

          „nem te mondod meg nekem, hogy miben érzem jól magam” és szerencsére azt sem, hogy minek örülök 🙂 Őszintén szólva ha arra telne csak akkor egy SX4-nek is örülnék. Meg egy Trabantnak is ha éppen arra. Ízlésről nem vitatkozunk. Akkor sem ha a tényekbe nem tudsz belekötni. Elmondtad a véleményed; én is az enyémet. Kár, hogy támadásnak éled meg és nem vagy partner az értelmes emberek közötti eszmecserében. Én meg nem igazán vagyok kíváncsi a sértődős kereszteslovagokra bármi is van a zászlójukra tűzve a SUV-tól a BMW-ig 🙂 Legyen szép napod! 🙂

          • 2019.04.05. at 16:32
            Permalink

            Ha már ilyen szépen megmagyaráztad a véleményed, majd olvasd el amit legelőször írtál a veséjükre hitelt felvevő emberekről, valószínűleg nem sok olyat fogsz látni, akik egy vitarához a veséjüket eladták volna.

            Ízlésnek sem mondanám azt , ha valamiben nem érzem jól magam. Ha nem látok ki és idegesít a kerepelés az nem ízlés kérdése, ezek tények. A suv pedig szerintem az eddigi legjobb dolog ami történhetett, végre olyanok is szeretnek vezetni, akik fájós derék, vagy térd miatt nem tudtak normálisan közlekedni. Végre nem befeküdni, hanem beülni kell a kocsiba. Valóban nem terepjárók és az ezeket hajtók sem mennek okvetlenül terepre, de kényelmesebbek sokkal mint egy normál személyautó. És ezek tények. Majd mész egy kört egy 1.4-es vitarával és megtérsz. Mint sokan mások.

          • 2019.04.05. at 17:02
            Permalink

            Zoltán. Nagyon frappáns lezárás volt a részedről és a SUV-os véleményeddel maximálisan egyértek. Mintha én mondtam volna. Aki meg egy Golffal fennakad bárhol, az két ok miatt van. Vagy nem tud vezetni vagy annyira sz@rok a magyar utak, hogy már ilyen is megtörténhet. Nekem alacsonyabb az autóm, de sosem akadtam fent sehol. Érdekes. Persze aki tanyán lakik a semmi közepén, az vegyen terepjárót.

        • 2019.04.06. at 19:24
          Permalink

          Istenem de tudtam, hogy vitarás vagy….. Ha lehet akkor meg te ne mond már meg másoknak a tutit! Neked kényelmes a vitára? Ültél már autóban? Még a Baleno ülése is ezerszer jobb!!! Ne-ne, ne is fáradj előre közlöm, hogy Suzuki szervizben dolgozom! Nem, nem tértem meg mint sokan mások sem…. Nem vitarával járok, pedig lenne rá kedvezményem…..és nem is Suzukival, de nem is német autókkal(már…).

          • 2019.04.07. at 08:57
            Permalink

            Bocsánat, nem tudtam, hogy Rolls-Royce Silver Spirittel jársz.

          • 2019.04.11. at 17:54
            Permalink

            Akkor tudnád miért is választott a legtöbb magyar emberke Vitarát. Biztos mert szar az ülés nem?! 🙂 Én is mentem barátom Vitarájával többször és nem kényelmetlen még 110000 km után sem.

      • 2019.04.07. at 18:09
        Permalink

        Én meg azt nem fogom soha megérteni miért fáj az ha xy megvesz egy városi suv-ot ?

        Inkább a suv utálat tűnik egy generált dolognak, fordítsuk meg …
        Miért baj az ha kényelmesebben ül be az autóba ? Miért baj az ha lelkiismeret furdalás nélkül letudsz huppani egy padkáról / betudsz állni egy közepesen meredek lejárójú garázsba. Egyáltalán miért kell azzal foglalkozni hogy más mire-mennyit költ, mennyiért tankol-gumizza az autóját… akkor az összes 140-150lóerő feletti autó felesleges, mert úgyse tudod kihasználni a +lóerőket, az összes 17 colnál nagyobb felnis autó is butaság, mert ott akkorát ugrik a gumik ára hogy csak na…

        Nem suv-t használok…….

        • 2019.04.08. at 07:20
          Permalink

          Azért, mert a füstös prémium-szarság jobb!. Jobb letépni a műanyag lökhárítót egy parkolás során, meg állandóan szerelőaknára vinni, mert nem tudsz alánézni. Meg befeküdni a kocsiba, hátha jót tesz a deréknak. És utazni is kényelmesebb, mivel 30 km után már minden bajod van attól, hogy egy vonalban van a térded a nyakaddal. Meg nem tudsz kimenni a holtághoz mert fennmarad az első bakháton és a magyar utak is tolerálják. És hát inkább ne lássak ki, mint kilássak. És végezetül; mert a nagy autós guruk azt terjesztik, hogy szar. De ők a dízelre is kimondták 10 éve, hogy tuti, de hát érdekes módon mégsem.

  • 2019.04.08. at 09:23
    Permalink

    Még viccnek is rossz. Olajfogyasztás?? 🙂 100 000 km még jó, hogy bírja ez már nevetséges. Vegyetek csak ilyent . Az 1,9 Pd TDI nekem van 500 000 -rel és nem tudok olajat tölteni. És persze a 16 éves Hondámba sem 🙂 amiben ki tudja mennyi a kilométer .

Vélemény, hozzászólás?