Tíz év után elkészült a félmilliomodik Nissan Leaf

Egy norvég vásárló kapta meg a legelső tömeggyártású villanyautó, a Nissan Leaf jubileumi darabját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Óriási mennyiségű széndioxid-kibocsátást előzött meg az 500 ezer eladott Leaf, a második generáció pedig igyekszik folytatni a sikertörténetet.

Szeptember 9-én volt a Világ Villanyautó Napja, amit stílusosan az 500 ezredik Leaffel ünnepelhette a Nissan. Az első igazi, nagy darabszámban készülő tömeg-villanyautóként a Leaf 2010-es bevezetése óta sokat tett a környezetbarát mobilitás megvalósításáért, melynek első generációja furcsa kinézetével hívta fel magára a figyelmet - ami persze a hosszú hatótáv eléréséhez szükséges aerodinamikai kialakításnak is köszönhető, de valószínűleg egyedi stílusával is a figyelem középpontjába szerette volna helyezni az autót a Nissan. Ez sikerült is, 2011-ben a Világ és Európa Év Autója lett, 2012-ben pedig Japánban is elnyerte ezt a címet.
Hirdetés
A félmilliomodik Nissan Leaf az angliai Sunderlandben készült, ahol 2013 óta már 175 ezer darab látott napvilágot a modellből (a többi az USA-ból és Japánból származik). A sunderlandi gyár az utóbbi években bizonytalan helyzetbe került a Brexit miatt, a Leaf sikerességét tekintve azonban remélhetőleg megmarad az üzem, ahol egyébként a Juke is készül. A több százezer vásárló után végül egy norvég hölgy, Maria Jansen vette meg a félmilliomodik Leafet, bár már egy korábbi sorszámú példányuk is volt, hiszen 2018-ban került hozzájuk egy régebbi darab. Azt nagyon szerették, ezért is döntöttek az újabb változat mellett, Maria elmondása szerint pedig büszke tulajdonosai lettek a jubileumi Leafnek, ami minden igényüket kielégíti nagy hatótávjával és fejlett technológiájával. A Leafhez rendelhetők részleges önvezetést lehetővé tevő extrák, valamint az e-Pedal, ami az egypedálos vezetéssel könnyíti meg a sofőr dolgát: ha leveszi a lábát a gázpedálról, az autó automatikusan lassít (eközben a fékenergiát az akkumulátorba táplálja), csak a nagyobb mértékű lassuláshoz van szükség a fékpedál használatára. A második generációs Leaf 40 és 62 kWh-s kapacitású akkumulátorokkal kérhető, 270 és 385 km-es WLTP szerinti hatótávval.
2010 óta összesen több mint 14,8 milliárd emissziómentes kilométert tett meg a félmillió Nissan Leaf, ezáltal 2,4 milliárd kg-nyi szén-dioxid levegőbe bocsátását előzték meg. A villanyautók nagy szerepet játszhatnak abban, hogy az életvitel visszatérjen a koronavírus előtti szintre, miközben a lezárások alatt a nagyvárosokban tapasztalt tiszta levegő is megmaradjon. A Politico nemrég publikált tanulmánya szerint ugyanis az európai lakosok 68%-a támogatja azokat az intézkedéseket, melyek megakadályoznák a légszennyezés járvány előtti szintekre való visszatérését.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?