Majdnem utolérte a Rimac Neverát is
A Nürburging-rekordokat a szívén viselő Porsche kellemetlen helyzetben találta magát, miután a Tesla Model S Plaid letaszította a leggyorsabb elektromos szedánnak járó trónról. Bár hamar visszahódították az aranyérmet Lars Kern pilótával és egy Turbo S-sel, de így is csak néhány másodperccel előzték meg az amerikaiakat. Utána 7 perc 23 másodperces idővel egy Track Package-es Plaid vette át a vezetést, úgyhogy most inkább biztosra ment a Porsche: egy új zászlóshajó kerül a Taycanok kínálatába.
A hiper-Taycan neve egyelőre ismeretlen, és azt sem tudjuk, mitől tudja majd felülmúlni a Turbo S teljesítményét: nagyobb akkumulátorral, erősebb vagy több villanymotorral, esetleg tömegcsökkentéssel. A Turbo S régóta jelöli az egyes sportautóik csúcsváltozatát, de a Cayenne-nél bevezették a Turbo GT-t (a Lamborghini Urus ellen), így nem kizárt a Taycan Turbo GT elnevezés. Sajnos azt sem tudjuk, mikor érkezik az újdonság, annyit viszont tudhatunk, hogy brutális lesz: a Nürburging hosszú körén 26 másodpercet vert önmaga elődjére, szintén Lars Kern kezei között.
Számtalan aerodinamikai elem különbözteti meg a többi Taycantól, a leglátványosabb a méretes hátsó szárny
7 perc és 7 másodperc alatt ért körbe, ezáltal már 18 másodperc van a Porsche és a Tesla csúcsgépei között. Nem mellesleg mindössze két másodperccel maradt le az aktuális villanyautó-csúcstartótól, a Rimac Neverától. Nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy Kern többször is futott egymás után gyorsköröket, a Taycan pedig mindegyik alkalommal hasonló időket produkált - köszönhetően a 800V-os technológiának, ami más villanyautókkal szemben folyamatosan biztosítja a maximális terhelhetőséget a Taycannál. Egy utcai Taycanhoz képest mindössze a versenykörülmények miatt előírt bukókeret és a kagylóülések voltak az extra felszereltség. Kívülről látható, hogy a csúcs-Taycan fix hátsó szárnyat kap, illetve az első lökhárítón a lámpák alatt is kissé átdolgozott motívumot láthatunk - ez vagy a legerősebb modell saját megjelenése lesz, vagy már a modellfrissített Taycanról lehet szó. Elöl diszkrét légterelő kötényt láthatunk, illetve a hátsó kerekek mögött is vannak aerodinamikai idomok, úgyhogy nem lesz nehéz felismerni az utcán a Taycanok királyát. A teljes rekorddöntő körről március közepén teszi közzé a videót a Porsche.