Titkoltan parancsnoki – BMW X3 3.0 d használtteszt
BMW X3 3.0d, 2005 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bakancsformájával az első BMW X3 viszonylag kilógott a BMW palettájából. Talán a legjózanabb, legszolidabb propelleres volt. Ma is az.
Bár nem vagyok kifejezetten BMW-fanatikus, az első X3, ami a nagytesó X5-höz mérten egy egészen szolid, már-már a márkától szokatlanul higgadt megjelenésű modell volt, megfogott. A még az E46-os 3-as sorozat műszakiságára épített modell 2003 őszén, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, majd 2010-ig volt gyártásban. Sosem volt gengszterautó, kifutása után sem lett azzá, ugyanakkor közel annyit tud, mint nagyobb testvére. Ebben is lehet akár háromliteres, hathengeres motor, üléspozíciója pedig emelt, ahogyan a gyártó kommunikálta néhány helyen, parancsnoki. És pontosan ezt éreztem, amikor a mostani, 10 év körüli, egygazdás példányban ültem, de akkor is, amikor tesztautóként nálam járt, vagy amikor Németországban "Opel Astra, vagy legalább azonos kategóriájú" bérautóként egy X3 2.0d-t kaptam.
Szóval közelebbi ismertségem, teszt-, majd bérautóként az alapdízeles X3-mal volt, most viszont vezethettem azt az X3-ast, amiben már "X5 motor" van. Ez bizony egy igazi sleeper car. Szerintem a kétliteres dízel (150 ló)ereje is bőven elegendő, a 3,0 literes 218 pacija és 500 newtonméter nyomatéka pedig már talán sok is, de azért meg kell hagyni, ez a verzió sokkalta fölényesebben megy. Ám igazából talán nem is ez a fő érv mellette, hanem az, hogy kezdetben a gázolajosok közül csak ez, a nagyobbik motor kapott automataváltót, arra pedig azt mondom, pláne egy SUV esetén, hogy kell. Nem mellesleg ezzel a motorral automataváltósan is nagyon jól mozog az X3, 100 km/órára 7,7 másodperc alatt ér, lámpától és autópályán, vagy országúti előzésnél is magabiztosan indul el, igen tisztességes, 220 km/órás végsebességet tud. Utóbbi itthon nem is olyan fontos, de Németországban nem fogják 200-nál levillogni, ahogyan az megeshet a 2,0 literessel. A váltó amúgy hatfokozatú, 171 ezer kilométerrel is korrektül dolgozó, utóbbi az autó egészére is igaz.
A nagyobb motor persze nagyobb rizikó, nem csak hengerszámban, befecskendezőben is másfélszeres a különbség, ami bizony a javítási árakon is meg fog látszódni, ha majd kell valami. Ezért egy ilyen autónál, ami most már természetesen újkori árának töredékéért kapható, s ahol az extrák már szinte ingyen vannak, a lehető legfontosabb az előélet, ami nemcsak sztoriként, hanem szervizből lekérdezhetően is meg kell legyen. A most próbált példánynak alapvetően két ütőkártyája is van, az egyik, hogy eredetileg németországi bemutatóautó volt, a másik pedig, hogy egygazdás, tulajdonosa pedig márkaszervizbe hordta. Nem mellesleg nem csak a kötelező, az ajánlott karbantartásokat is elvégeztette. Így például 110 ezer kilométernél olajat és szűrőt cseréltetett a váltóban, a csak kicsit rakoncátlankodó pillangószelep-sort is cseréltette (ami előbb vagy utóbb szinte mindenképp szükséges ennél a motornál), és amikor az xDrive elkezdett rakoncátlankodni, akkor annak a vezérlését is kompletten kicseréltette - uszkve félmillió forintért.
Igen, költött rendesen az autóra, ami neki nem is volt olcsó, ennek ellenére a mai napig szereti. Hiszen kényelmes, tágas, még közel 9 év használat után is prémiumhangulatot adó. Még mielőtt nagyon belegabalyodnánk az évekbe: ezt az X3-ast 2005 novemberében, már 2006-os modellévűként gyártották, 2006-ban helyezték forgalomba bemutatóautóként, tulajdonosa pedig 2007-ben vette 5000 kilométerrel, azóta bő 165 ezret rakott bele. Az éves futás tehát 20 ezer kilométer alatti, zömében autópályán; belvárosban nem nyüstölte. Ha valaki használt BMW SUV vásárlására adná a fejét, ilyesmi példányt érdemes venni. Sokat ér a lekérdezhető múltja, csupán a tavaly cserélt akkumulátor 70 ezer forintos tétel volt például, de az sem mellékes, hogy mindössze egyetlen szezont futott nyári (18 colos) és téli (17 colos), külön felnire szerelt abroncsok is járnak hozzá, hogy a gyári teljes gumiszőnyeg garnitúrát ne is említsük.
A felszereltségen pedig jól látszik, hogy gyári, "mindent bele" verzióról van szó. Egyebek mellett a teljes utastér fölött végighúzódó, kinyitva már-már targatetós feelinget adó panorámatetővel, világos bézs bőr kárpitozással, állítható laphosszúságú, elektromos, a sofőrnél memóriás sportülésekkel, CD-tárral, navigációval, Bluetooth-kapcsolatos, MP3-olvasós hifivel, ami ilyen korú autónál azért messze nem magától értetődő. Ülésfűtés is van, de az pont a sofőrnél nem működik, olyannyira elromlott, hogy még az üléskárpitot is kiégette a szélénél. Kár érte, mert amúgy még a bal egyen is csak alig kopott a huzat, a többi helyen pedig nagyjából semennyire sem, ugyanis azokon alig ültek. Így aztán, ha valaki nagyon akarja, egy kárpitossal viszonylag egyszerűen "makulátlan" állapotúra hozhatja fel az utasteret.
Apró hibákat a karosszérián is találhatunk: alig látható horzsolás a fényezetlen műanyaggal is óvott első sárvédőn, egy-egy viaszpecsét és csúnya kulcsos karcolás az ajtókon. Egy polírozás bizonyára sokat segítene, de amúgy a kényes fekete fényezés is egészen "jó fényben" van még. Az autó ugyanis világ életében garázsban parkolt, gépi mosóban pedig sosem járt. Tesztautóból is láttunk már mattabbat, karcosabbat.
Összegzésként elmondható, hogy nagyon szerethető, nem annyira negatív képzetekkel társított az X3, mint az X5. Lehet nagyon jól felszerelt, használtan az ellátmány már gyakorlatilag felármentesen jár az autóhoz, ha van az adott példányban. A fenntartása nem a legolcsóbb, vásárlásnál ezért nagyon meg kell nézni, hogy mit veszünk. A lekérdezhető szervizmúlt és a vásárlás előtti (márkaszervizes) átvizsgálás alapelvárásként kell szerepeljen. Ha valaki kedvet kapott, cikkünk megjelenésekor még a próbált példányt is megtalálja a Használtautó.hu rendszerében. Esetében múltján túl a nagyon magas felszereltség és a "gondos gazda" is pozitívum. Ezeket és alacsony futását értékelve az érte kért 2,9 millió forint abszolút nem sok, 400 ezer kilométerrel persze már automataváltós X3-ast is lehet kapni félmillióval olcsóbban, ám finoman fogalmazva sem biztos, hogy az lesz a jobb bolt.
Kedves Hali Laci!
Lehet, hogy a cikkírónak ismerőse az eladó, lehet, hogy sokat kell költeni erre a típusra, de amit leírt az szóról szóra igaz. A szívószelepsor tömítést 60-70 ezer km-enként cserélni kell, az osztóművet 180 km után, 100 ezrenként cserélni a váltóolajat, és 15 ezrenként ajánlatos a motorolajat is. A tömítés 35 ezer, az osztómű 700 ezer, a váltóolaj 70 ezer, a motorolaj 20 ezer. Ez átlagosan 7,14 Ft/Km, ami nem kevés ugyan, de ezen kívül semmi. Azonban az élmény, amit 10 éven keresztül nyújt, a dinamikája, a stabilsága, a helykínálat, a nyomaték, amit előzéskor produkál. Ha ilyen teljesítményű Renault-ot, VW-t, vagy bármit akarsz, ugyanilyen költségek keletkeznek. Érződik a leveled hangulatából a márkaellenességed, ami szerintem rossz előítélet. Magamról a külső szemlélő egy előzékeny autóst figyel meg, türelmes vagyok a fiatal vezetőkkel, megállok a gyalogosoknak, figyelek arra, ha valaki sokat áll a nagy forgalom miatt egy mellékutcában, lelassítok, kiengedem, stb. Felbőszít, mikor olyan cikket olvasok aminek a főcíme: Elkapták a BMW-s gyilkost! No kérem, Dáciás gyilkos nincs? Vagy Opelos? vagy sorolhatnám… Csak ennél a típusnál tüntetik fel a márkanevet a cikkekben. Köcsög BMW-s… stb… Köcsög Renaultos nincs? vagy sorolhatnám.. Szeretném, ha változna ez a szemlélet, amit én BMW-sként mindent elkövetek az utakon járva. Azt szeretném, ha minden BMW-s társam is ezt tenné….
Ismét találkozunk egy olyan cikkel,ami gyomorforgató.Hivatalos keretet ad a cikk írója egy autó eladásához, ami vélhetőleg nem egy számára ismeretlen jóember négykerekűje.Nem kellene. Rossz fényben állít be egy olyan autót is, amiről azt képzeljük, hogy jó. Igen, csak képzeljük, ugyanis mikor a cikkben jó fényben tündökölteti az író a kocsi gazdáját, hogy idézem / a csak kicsit rakoncátlankodó pillangószelep-sort is cseréltette (ami előbb vagy utóbb szinte mindenképp szükséges ennél a motornál), és amikor az xDrive elkezdett rakoncátlankodni, akkor annak a vezérlését is kompletten kicseréltette − uszkve félmillió forintért./ Hát kedves olvasótársaim, mondják milyen gondolatok futnak végig a fejükben egy ilyen megkímélt autó hibalistájának olvasása kapcsán?DDDDDD Vannak olyan márkák, ahol a szerviz alatt kizárólagosan olajok és szűrők, valamint fékek cseréjét jelenti.Nem lennék én büszke egy ilyen nagynevű márka esetében egy ilyen hibalistára, ami még gondolom nem is véges. Szóval a cikk írójának is sokkal mélyebb alapokon nyugvó, elfogulatlan cikkek írását javasolnám a jövőben.
Azért az tetszett,hogy 110ezer km-nél pillangószelep-sort cserélni kellett meg bevallottan költött rá rendesen… :))) Aztán lehet hüledezni a (kutya)f.sza soha el nem romló(…) német technikán…
Jó ez a kocsi, mint minden BMW általában, amúgy szerintem egyik sem ciki, sőt, ha egy régi szép állapotban van, nem gond, ha nem a legmodernebb a forma. Megnéztem a felhozatalt, annak alapján az ára is teljesen rendben van. Soha nem volt automata váltós kocsim, nem is szerettem volna, amikor kocsit vettem, alap volt, hogy kéziváltós legyen. Ebben a cikkben is olvashattuk, hogy ami elromolhat el is romlik, és az automata váltó egy ilyen góvpont, ráadásul nem két fillér a javítás.
Érdemes úgy tekinteni erre a kocsira, hogy még csak most lesz benne a 200ezredik kilométer, ahol majd szépen rá kell költeni, ezt így kb le is alkudnám az árból már most, hiszen még a korából adódóan is bármi más előjöhet, tehát én eleve max. 2,5m Ft-ért gondolkodnék benne.
Nekem a formája régen sem tetszett, de tisztelem azokat, akik nem 2literes motorral vettek ilyen kocsit.
Az új x3asról sem vagyok külsőleg nagyon hasra esve, de egy 35d motorral az aztán már tényleg nagyon tud menni (5,3s 0-100km/h).
Városi használatra felesleges egy ekkora motor, alig melegszik be és már le is állítják, közben pedig +2 hengert kell etetni.
Ha úgy nézem, hogy ingázós autó, akkor is felesleges, mert egy 20d is viszi a 130at, és 100km-enként 2literrel kevesebbet eszik, tehát erre is felesleges.
Tehát egy olyan réteg marad csak a kocsi vételére, aki nem racionális, hiszen oka lesz a 3literes motornak, mégpedig a temposabb közlekedés, ami ugye plussz költségekkel jár, de van, akinek ez fontos lehet.
Annak is jó választás lehet, aki kedveli a magasabb üléspozíciót, és a nem prémium márkáknál ugye nem kapható még használtan sem ekkora motor, így azokhoz képest kakukktojás ez a bömbi.
Ismerősnek van 30d-je, de az eggyel erősebb 231 lóerős. Évii 20ezer km-rel számolva most jár 180ezer km-nél (tehát a 200ezres nagy szervíz még nincs benne a számításokban), és a kötelező szervizeken kívül ami jött 1-2 váratlan meghibásodás + üzemanyagköltség (400Ft-tal számolva, 8,5lieres fogyasztással) + kötelezőbiztosítás + adók, így jön ki havi 85ezer Ft-ra a kocsi fenntartása. Egy 20d motorral kb 2literrel eszik kevesebb a kocsi, és ez havi szinten 14ezer Ft-ot, éves szinten pedig 168ezer Ft-ot jelent, hát ez a felára a 30d-nek a 20d-hez képest. Szervízköltségben szerintem amíg a motorban nincsen valami durvább meghibásodás, addig egálban vannak, csak olajból kell talán 2-3 literrel több.
Azért kb. 6 éves használat alatt 1m Ft nem kis pénz, és ennek a kocsinak a tulaja is bukott 9 év alatt 1,5m Ft-ot az üzemanyagtöbbleten, 10 helyett 12m Ft-ot a kocsi árán (kb. 15m Ft lehetett újkorában, egy 20d pedig 2m Ft-tal olcsóbb talán), és most szállna ki 2,9ért. Az biztos, hogy senki nem fog 10-12m Ft-ot rákölteni 9 év alatt 😀
Pár e46-os ismerős 1-2m Ft között járdogál.
Az elkövetkező 6 évre várható költség: 2,9m Ft a kocsi (+kitudja h az átiratás és társai mennyibe kerülnek) + 6m Ft fenntartás (ahogy feljebb is írtam havi 85k x 12hónap x 6év, ezt persze a 200ezres nagyszervíz biztos kicsit megdobja), és akkor 6 év alatt a kocsi alsó hangon 9-10m Ft-ot fog elvinni, és majd eladható lesz 1,5-2m Ft-ért. A kocsi költsége tehát 6 év alatt kb. 8m Ft ha eladjuk, tehát ez havi 111ezer Ft (ha 0 Ft-om lenne, akkor 6 év alatt havi 111ezer Ft-ba kerül a kocsi úgy, hogy a végén 0 Ft-tal szállok ki, és ebben benne van az üzemanyag is, ami ugye a leghúzósabb évi 20ezer km-rel számolva).
Na ez a havi 111ezer Ft az, amit a sok jóember nem gondol át, mikor egy hasonló kaliberű atót vesz. Egy 2ezres diesel kocsi sem sokkal jobb, ugyan olcsóbb, de olcsóbban is lehet eladni, a szervíz és üzemanyagspórolással pedig kb 15ezerrel jön ki olcsóbbra havonta, de még az a havi 95ezer Ft sem kevés pénz. (havi 70ezer, ha nem nézem azt, hogy megveszem és el is adom).
Az a lekopott embléma olyan tré, biztos nem járnék úgy vele huzamosabb ideig hogy ne csináljam meg.
Szep, szep, nekem is bejönnek az X3-asok, különösen az ujabb generacio. Azt is elhiszem, hogy akar meg eveken keresztül is rendben szolgalni fogja a leendö gazdajat, es ez olyan auto lehet, amire nem biztos, hogy a vasarlas utan rögtön költeni kell,de…..mi van ha megis.
Akar mar csak a 10 eves koranal fogva is elöjöhetnek gondok, akar motorikusan, akar a futomüben, esetleg elektromos gondok….es akkor a 2,9 millios auto 1-2 even belül 4 millioba is kerülhet. Persze ez nem 100%. En bizony nem vennem meg.
Vennek X3-ast, ha tehetnem, akkor max. 3-4 evesen, keves kilometerrel. Ennyi idösen nem. De kinek a pap, kinek a papne.