Titkolt forró ferdehátú – Kia Ceed GT
Kia Ceed GT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem szalad velünk szembe lépten-nyomon óriásplakátokon, nem hirdetik agyba-főbe, ám a Kia Ceed palettáján létezik egy vérbeli élményautó is.
A hivatalosan narancs színű fényezés 140 ezer forintos extra, ám kimondottan jól áll az autónak, ráadásul ez az egyik ismérve a GT-nek, hiszen csak ehhez rendelhető.
Szemből még a lökhárítók fekete díszbetétjei feltűnők a splitter vörös csíkjával együtt, illetve a hűtőrács is egyedi. A vörös ezen is feltűnik, igaz ehhez nagyon közelről kell vizslatni. Hátul a diffúzort utánzó elem növeli a látványosságot, és jutott ide is fekete díszbetét, illetve két kipufogóvég. Az összhatás nem lenne az igazi hátsó légterelő nélkül, de az elhúzható üvegtetőt sem érdemes lehagyni az extralistáról. Igaz 300 ezer forintot kóstál, viszont egyszer sem nyikkant meg, pedig az ilyen megoldások még a magasabb kategóriájú autókban is nyöszörögnek néha néhány ezer kilométer után.Mégis érdemes a hatfokozatú, manuális váltó karja melletti Sport gombot megnyomni a tökéletes élmény kedvéért.
Ilyenkor gyorsabban pörög fel a motor, illetve felkeményedik egy kicsit a kormányzás is. Illetve a kipufogókból még szebb taktusok jutnak el a fülünkbe! Meglepő, hogy milyen szépen szól a négyhengeres masina és az is, hogy mennyi dicséret érkezett a járókelőktől. Mind a hangra, mind az autó formatervére.A tesztautó ára 8 699 000 forintnál állt meg.
Ebben már benne van a korábban említett napfénytető és a narancs fényezés, de a Luxus csomag néven futó kombó is, ami olyan hasznos tételeket tartalmaz, mint a sávtartó segéd, az adaptív sebességtartó, a parkolósegéd, ami tökéletesen elvégzi a feladatát és nem kell félni, nem padkázza meg a felniket. Végül pedig a szépen szóló JBL hangrendszer is beletartozik ebbe az 500 ezer forintos csomagba.Árak
Tesztmodell alapára
7 899 000 Ft (2019.06.10.)
Tesztautó ára
8 699 000 Ft (2019.06.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
265 Nm 1500-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4310 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1412 kg
Össztömeg:
1850 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
395-1291 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
450-760 mm
Csomagtér hossza:
780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
265 Nm 1500-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
163 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Számomra továbbra is rejtély miért bánnak -itthon- fekete bárányként ezzel az autóval.
Nemrég több mkereskedéssel is felvettem a kapcsolatot, hogy lesz itthon kipróbálható tesztautó, vagy rendelnek készletre..? Volt ahol azt se tudták miről van szó, és mondták hogy jaaa ProCeed, az van… mondom nem, ez nem az… akkor GT line…? Az is van… :/
A faxbukos oldalukra is írtam, ott még válaszra se méltattak, bár valószínű hasonló tájékozottsági szint lehetett ott is.
És amúgy tényleg, PC-ből gyakorlatilag rogyásig vannak, még az 1.6 turbóból is tudnék színt/felszereltséget választani készletről(!) ellenben ebből az autóból hírmondó se volt… illetve most már legalább van.
Akárhogy is, valóban nagyon pofás autó, egy fehérhez már volt szerencsém, még úgy is mutatós, de a konkrét tesztautót is láttam valamelyik nap a rakparton parkolni, és tényleg vizuális mágnes ebben a színben, bár tegyük hozzá a GT line is megvehető ebben a “metálnarancsban”, tehát ez a szín rejthet akár egy ezres kávédarálót is.
Nekem már a sima, mezei 1.4 is tetszett valami alapfelszereltséggel. Itt talán egyedül az elektromos kéziért kár, simán meghagyhatták volna a hagyományost, pláne egy ilyen jellegű autóban. Nem lett volna nagy dolog, mert a “sima” Ceed is csak a platinumtól elektromos, a többihez meg választható opció.
Az ára viszont egyértelműen sok, illetve inkább úgy mondom itthon sok, mert gazdag az alapfelszereltség, annak minden előnyével és hátrányával… legalább 5-600ft-nyi -számomra- tökfelesleges extrát simán kidobnék belőle, a régiből volt több felszereltség-szint, kár volt ezt most elhagyni, de hát tudjuk, nem a hazai mikrópiac mérvadó.
“5-600e”
“…a Kia Ceed palettáján létezik egy vérbeli élmányautó is.”
Ezt a megfogalmazást mindenképp túlzónak tartom.
Még a sajátomat (i30N) sem nevezném annak, pedig “házon belül” megeszi reggelire ezt a Kiát. Ár/érték arányban is magasan veri, nem hiába döntöttem mellette.
Egyébként valóban jó autó lehet ez a Kia GT, csak a helyén kell kezelni. Sajnos ezt még egy 1,8-as Octavia is megfingatja, pedig az nem is GT. 🙂
Ha már “vérbeli”, akkor számomra hátsókerekes, vagy összkerekes kell legyen.
“ezt még egy 1,8-as Octavia is megfingatja”
Melyik?
Az 1,8 TSI. 180 lovas és kb.7,5mp alatt gyorsul 100-ra. A tesztelők is kifejezetten kiemelték a gyorsaságát.
Azt lehet venni boltban? 🙂
Amúgy a Ceed GT 0-100 adata nemes egyszerűséggel hiányzik a katalógusból, a 7,6 a Proceed-é, ami nehezebb. Érdekes módon az 1.8 TSI 180 LE-s Octavia meg könnyebb autó ennél. Ebben több az anyag?
Nincs már 1.8as Okti… 2literes “simát” is max raktárról, RS meg már csak 245 ló +DSG.
Amúgy 7.2-7.3-at mérnek erre a Ceed-re, manuál váltóval, nem tudom automatával gyorsabb-e, az 1.8 Octavia valamivel igen, (7.4 a manuál, 7.3 a DSG) tehát partiba vannak, a 2literes Octavia tud cirka 7mp-et, az RS meg ugye már más játszóház.
A Skodánál az 1.4 TSI-t az 1.5 TSI váltotta, az 1.8 TSI helyett pedig a 2.0 TSI-t lehet választani. 2.0 TSI csak automata váltóval és összkerékkel választható. Az RS-nél van egy olyan változat, hogy 2.0 TSI motor van benne, automata váltós, de csak első kerekes. Igaz az RS-ben lévő 2.0 TSI 245 LE-s, míg a nem RS-ben lévő 190 LE.
Azt hogy érted, hogy “2 literes simát is max raktárról” ? 2 literes Octavia (DSG és 4×4)szerintem simán rendelhető továbbra is, a Skoda weboldalán is konfigurálható.
Egy időbe úgy voltam jó lesz nekem egy sima, mezei Octavia, az RS túl “feltűnő” …
Akkor néztem 2ezres “sima” Oktit, 190ló, azon a motoron lazán húznak még, senki nem mondja meg hogy nem egy alap, ezres benzinessel. Meg is néztem párat, soha-senki-sehol nem mondta hogy összkerekes 🙂 a hirdetésekbe is első kerekesként vannak fent…. most direkt rákerestem, kettő még mindig fent van amit néztem, hajtás: első kerék.
Egy szó mint száz, ha csak 4×4 be létezik, akkor ennyire nem tudják a kereskedések se hogy mit árulnak. Nem próbáltam ki végül egyiket se, így nem tudom se állítani – megcáfolni ezt… amúgy nyilván az első padlógáznál kiderülne milyen hajtás van alatta.
Régebben figyeltem fel rá, hogy egy “semmit mondó” autó, nem is volt drága és nagyon jól ment. A jelenlegi kínálattal nem vagyok tisztában.
Ha nem rendelsz bele hülyeségeket, akkor egész jó áron lehet hozzájutni, kérdés, mekkora a diszkont rá . Egyedül a napfénytető az, amit mindenképp pipálnék, félmilliót autóhifire biztos nem áldoznék most már.