Tisztességes kézi váltós harc. BMW M2 CS vs. Cayman GT4

Melyik a gyorsabb? Az új BMW M2 CS, vagy a pár éves Cayman?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ritka pillanat, amikor egy új sportautóban 400 lóerő felett még kézi váltót találunk, de mindenképp örömteli. A BMW M2 CS ilyen, és most megtudhatjuk, mire megy egy pár éves Porsche ellen.

Kevés gyártó tartja már az igazán éles sportautóinál a kézi váltó opcióját, de a BMW mindenképp köztük van. Az új M3/M4 páros is alapból manuálissal érkezik, de az M2 legélesebb kivitelében is szerepelhet. Az M2 CS soros hathengeres turbómotorja az előző M3/M4-ből érkezett, 450 lóerős és csak a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú kézi, vagy duplakuplungos automataváltón keresztül. Egy ilyen konfiguráció nem igazán kedvez a gyorsulási versenyen, persze lehet nagyot rajtolni vele, de sokkal több múlik a technikán. A brit Lovecars sofőrjei kíváncsiak voltak, mire megy egy igazán komoly kihívóval, és ők mit képesek kihozni a két vasból. Az ellenfél a Porsche egyik legpotensebb utcai versenyautója, a Cayman GT4, szintén kézi váltóval, ám ebből nem a legújabb, hanem a már kifutott széria tudott csak szerepelni. Az esélyei azonban nem rosszak, 380 lóerővel és közel 200 kilóval könnyebb súlyával esélyes elsőként átlépni a célvonalat, pláne egy olyan sofőrrel a volán mögött, mint Tiff Needel. A két sofőrnek ebben a helyzetben nincs rajtprogram a segítségére, a fordulatszámot maguknak kell belőni a jó rajthoz, és a váltásokon rengeteg időt veszíthetnek. Vajon melyik utcai sportautó lesz a gyorsabb?
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?