Tisztán is divatosan – Fiat 500 Hybrid
Fizetett hirdetés
Hibrid rásegítéses új motorjával próbáltuk ki a csinos Fiat 500-at!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új hajtáslánccal bővült a Fiat legnépszerűbb modelljének kínálata. Az apró 500-as egyszerű hibrid rásegítést kapott, új motorjával és váltójával próbálhattuk.
Ez egy teljesen új hajtáslánc, ami ráadásul könnyű-hibrid rendszerrel egészül ki.
Ezzel már az egyszerű motorral is képes hozni az Euro 6d károsanyag-kibocsátási normákat.A könnyű-hibrid rendszer végtelenül egyszerű és egy pillanatig se gondoljuk azt, hogy űrtechnológia.
A lelke egy, az átlagosnál picit nagyobb és indítani is képes generátor, mely a hagyományos helyére kerül és a főtengelyre teljesen mezei módon, szíjjal csatlakozik. Ez indítja újra a motort stop-startos leállításoknál, hozzáteszem, meglehetősen finoman teszi ezt, az egyszerű szívómotoron sem érezni rántást ilyenkor. Képes 30 km/h alatt is leállítani a motort, hogy így vitorlázzon, majd a kuplung kinyomásra újra berántja. A 3,6 kW-os indítógenerátor motorféküzemben vissza is tölt némi energiát a saját 11 Ah-s apró akkumulátorába, mely 12 Volttal üzemel, így ez a rendszer a legegyszerűbb hibridek közé tartozik. Az akkumulátor beépítésére a legjobb helynek a vezetőülés alatti padlórészt látták, amivel egészen alacsonyan tartják a súlypontját, ami nyilván pozitív, ám a hátul ülő látja ennek kárát azzal, hogy nem tudja behelyezni a lábát a sofőr ülése alá. Nem mintha túlzottan kihasználható lenne a hátsó üléssor, de ez így esetleges megoldásnak tűnhet.Úttartása remek, a sarkokba kitolt kerekek kiváló stabilitást adnak neki.
A lendületből autózásban nagyon ügyes az 500-as, nem is érdemes fékezni, ha tartani akarjuk a tempót.Összeszereltségére nem lehet panasz, egészen merev, jó érzés ilyen kisautót vezetni.
A tetőablak és a tükrök felől érkező szélzaj azonban jelentős, a komfort ezen a téren csorbát szenved, és a frissítéssel talán érezhettek volna minőségibb műanyagok az utastérbe. Az új motorhoz egyedi, limitált felszereltség is tartozik (a fotókon szereplő autó nem az a verzió), melyben az ülések kárpitját az óceánokból kihalászott műanyag palackok újrahasznosításával állították elő. A csinos és klasszikus vonalakat öltő külső mellett az utastér is legalább annyira aranyos és ízléses. Ezen a téren az egyetlen változás a digitális műszeregységben keresendő, megjelenítheti a hibrid rendszer energiaáramlását, így figyelhetjük, mikor tölt vissza és mikor használja az indítógenerátort. A Fiat 500 most egészen kedvező áron, 3 990 000 forinttól érhető el, az új 1,0 literes motorral és a könnyű-hibrid rásegítéssel, valamint a továbbra is mindenképp nagyon stílusos külsővel.A cikkhez a Fiat Schiller tesztparkjából kaptuk kölcsön az új 500-ast. Köszönjük!
Árak
Tesztmodell alapára
3 990 000 Ft (2020.03.06.)
Tesztautó ára
4 550 000 Ft (2020.03.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
51 kW (69 LE)
Nyomaték:
102 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,9 s
Végsebesség:
160 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3571 mm
Szélesség:
1627 mm
Magasság:
1488 mm
Saját tömeg:
900 kg
Össztömeg:
1340 kg
Terhelhetőség:
440 kg
Tengelytáv:
2300 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
185 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6d
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
102 Nm
Teljesítmény:
51 kW (69 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
160 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,9 s
CO2-kibocsátás:
88 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Ahogy olvastam az új motorról, mintha csak a régi 1,2-es FIRE erőforrás jellemzői köszönnének vissza. Jómagam egy 1,2-es motorral szerelt Punto-t hajtok idestova 13 éve és betűről-betűre azokat a menetteljesítményeket tapasztalom amit Te is leírsz a cikkben Tamás a kis 1.0-ról. Városban fürge, szeret pörögni, viszont autópályán hamar kifogy a szuszból. Gondolom ennek azon egyszerű oka az lehet hogy fő “vadászterületének” továbbra is a városi forgatagot szánják. Aki pedig száguldozni szeretne annak ott vannak a felpaprikázott Abarth-ok.