Tisztábbak és takarékosabbak lettek az Opel haszonjárművei
Új, Euro 6-os CDTI dízelmotorok az Opel haszonjárműveiben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erősebbek és környezetkímélőbbek lettek az Opel fuvarosai. A Combo, a Vivaro és a Movano is rendelhető már az új dízelmotorokkal.
Az Opel bejelentett egy sor módosítást, ami a haszonjárműflottáját érinti. A tavaly tesztelt Vivaro új alapmotorja az új évjárattól a 95 lóerős 1.6 CDTI, 260 Nm nyomatékkal. Ha több erőre van szükség, akkor lehet kérni biturbó változatban is, 125 lóerővel és 380 newtonméterrel, de az igazi király a 145 lovas és 340 Nm erejű kivitel. Mindegyik start/stop rendszerrel van felszerelve és teljesíti az Euro 6-os kibocsátási normát. Az új motorok mellett a Viavróhoz elérhető lett pár új felszerelés, mint egy fekete árnyaltú kárpit, vagy a megújult navigáció és egy praktikus tablettartó.
Az eggyel nagyobb Movano 2.3-as turbódízeljei is erősebbek lettek: a 145 lóerős változat 360 Nm, a 170 lóerős meg 380 Nm nyomatékkal gazdálkodhat. A kínálat legkisebbje, a Combo is nyert pár lóerőt. 1.6-osa 95 vagy 120 lóerővel kérhető, és dacára a teljesítménynövekedésnek, tudtak faragni a fogyasztásából is.
…a Ducatóban talán nem fogunk csalódni . Ajánlom figyelmedbe az index topic Jumper Boxer Ducató fórumáról GG fórumtárs Ducatós kálváriáját elolvasásra . Röviden , minden típusnál ki lehet fogni selejtet , sajnos . Bízni , és hinni azért lehet , és kell .
Igen, a Ford felejtős(az újabb Boxerben, Jumperben is Ford-moci van, tehát ezek is), viszont szerintem a Duxiban a Fiat saját motorja lehet. Egyébként a Népítélet oldalt olvasgatjuk, meg az itteni használói véleményeket, ebből építkezünk, ahogy tudunk. Sprinter, Crafter is kilőve – van a hahun több olyan, ami 7-800 ezret futott, de vajon azt hány motorral futotta?:)
Az elsőkerékhajtás nagyon fontos, emiatt Iveco is kilőve, most a ***-os Movano miatt a franciák is. Más nagyon nincs is. A Toyota Dynát mondogatom neki, de az ugye ponyvás/platós/dobozos kivitelű, tehát itt mi lenne a probléma? A fogyasztás. Itt lenne még a Kia K2500 is, amelyiknek az elején nincs hűtőrács, csak a nagy büszke Kia jel a fényszórói között. Biztos az is tud fogyasztani bőven 10 lityó fölött.
Amúgy kösz az infót, ez is sokat segít. Ja igen, a Volvóval kapcsolatban arra akartam utalni, hogy nincs furgonjuk. Nagyobb kategóriás persze, hogy van, de azok nem játszanak. A Ducatóban talán (talán?) nem fogunk csalódni.
A volvo teher nem kínai az maradt svéd. A renault teher az volvo motoros volvo tulajdon.(kamionokról beszélek)
A renault kisteher furgon az renault eredeti france, és a Nissan is.
Volvo kisteher meg furgon nincs.
Ford 2.2literese felejtsd el, olajpumpa törés útközben. A Fiat ha jól tudom ugyanaz mint a Peugeot és Citroen, garantáltan lesznek gondok, de talán nem annyi mint a többivel. talán. A VW- felejtős névből él, a Merci csak 1 hajszállal jobb de ugyanaz a német pénztalicska, motorcsere valóban él náluk.
öööö, a Volvo a világ második legnagyobb teherautógyártója. Hozzájuk tartozik a Renault és a Nissan teherautó részlege is.
Nem engem érint, hanem apámat(kezdetben Barkasa volt – párszor lerobbant ugyan, de nem volt olyan rossz, aztán DAF400-as szívó Peugeot-dízellel – kiváló, hibátlan kocsi volt, csak nagyon rohadt, majd 98-as Transit – soha nem robbant le, de apróságok rendszeresen voltak vele, most pedig 2007-es Movano – 2 éve van meg, 4-szer volt vontatva, de szerelőnél már több tucatszor járt, egy rémálom az egész. Azt mondja, a Barkas jobb volt.:) Most árulja, de egyelőre a kutya se hívja.) Csak elsőkerekes jöhetne szóba neki, mint utód, és 3,5 t-ás zárt furgon(távol-keletiek sajna kilőve). Valószínűleg a Ducato lesz az utódja – mondják neki, hogy a VW Crafter is szar, hagyja a fenébe, ezek után már a németben se tud bízni. Marad a Duxi meg majd a folyamatos imádkozás.
A Hyundai-t még nem is lehet kapni nálunk, de vadiúj kocsi amúgy se jöhetne szóba, csak ilyen 4-5 éves. De szerintem ha ezzel a modellel nagyot szakít a Hyundai, akkor ezen felbuzdulva lehet, hogy a Toyota is csinál egy ilyet. Az jó lenne – csak tényleg japán legyen.
Én leszarom az európai munkahelyteremtést – ha nem tudnak jó kocsikat gyártani, simán átpártolok én Taiwan mellé is, ha onnan kapok jót. És az a helyzet, hogy onnan kapok – Ázsiából(Kínát hagyjuk – ahogy írtad is). Biztos jó az amcsi is, meg talán a skandinávoknak még fontos a minőség, és nem csak a látszata, mint Fritzéknél.
Ezeket a mai furgonokat a jóléti nyugatnak tervezték, ahol megtehetik, hogy 4-5 évente vesznek újat – a gyártók meg úgy vannak vele, hogy a magyar, román, cseh, lengyel, szerb stb. meg fogja be a száját, és örüljön, hogy egyáltalán ezeket megveheti – vagy pedig gyártson jobbat, ha tud. De ugyebár nem tud. Csak ezekre nem lehet egy vállalkozást építeni, mert több pénzt visznek, mint hoznak. Olvastam, hogy az új Sprintereknél természetes dolog a többszöri(!) motorcsere – vajon hány százezerért, ha már nem garis?
Abszolút értelek, gondolom személyesen érint a váltás?
Én szereltem párat az európaiak közül, őszinte részvétem még a szerelőnek is hogy ilyen gané színvonalú autókkal kell küzdenie. Én elhiszem hogy a H350 jobb lehet mint a többi, és talán én is azt venném viszont az európai tulajdonú és munkahelyteremtő, fenntartó cégeket veszem elsőre, de tisztában vagyok vele hogy jelentősen jobb megbízhatósági színvonalat produkálnak a távolkeletiek. Kínát ne vegyük ide.
Sajnos Pont Kína lehet az a Volvo tudásával az élen aki megássa idővel az európai autógyártás sírját, amivel bajom nem is nagyon lenne viszont a technológia más területén is ezt teheti főleg ha a repülőgépiparban űrkutatásban stb stb is eléri a versenyképes szintet.
Ha az intenzitásuk megmarad akkor európai autónak már csak a nevét lehet majd megvenni, sőt rabszolgák lehetünk a kis semmirevaló unio-s összetartás hiányában.
Az a baj, hogy elég szűkös a mai haszonjármű-kínálat, és nagyon sok horror-szorit lehet hallani erről is, arról is. Pl. ha valaki megégeti magát egy Ducatóval, Boxerrel, Jumperrel vagy Masterrel – akkor azt mondja, hogy mostmár valami németet veszek, elég volt. Viszont ha valaki egy Crafterrel, T5-össel, Vitóval vagy Sprinterrel szívott, az már élből kizárja az olasz, francia gyártmányokat – de akkor mit tud venni helyette? Nagyon nehéz kérdés. A török gyártású Transit is egy katasztrófa, nem tudom, a legújabb(amit már az USÁ-ban is árulnak) milyen lehet, de innen már csak feljebb vezet az út. Az Iveco is olasz, gondolom, a tulajok egy része elégedett, más részük meg lángba borítaná az autóját.
Nem tudom, ismered-e ezeket a furgonokat: LDV Maxus(az ős DAF 400-as modern leszármazottja, angol gyártmány) vagy az Intrall Lubo(ami pedig a Daewoo Lublin utódja, és igen – a jó öreg Zuké). Kár, hogy ezeket nekünk nincs lehetőségünk megvásárolni itt Mo.-on. Szélesebb lenne a paletta.
Nagyon várom a Hyundai H350-est, az egy megváltás lesz az európai fércmunkák között.
Kivéve a Toyota Proace az egy Peugeot Expert vagy mi.
Amúgy abszolút korrekt válasz megbízhatóság szempontjából, sajnos fogyasztás szempontjából nem ezek a legjobbak.
Az Opel a közelmúltban viszonylag olcsón fenntartható autókat árult nem tudom az alkatrészárak mik az új típusoknál gondolom már hasonlóak mint a többi európainál. Azért a BMW dízelmotoros Toyoták is csak fogyasztásban meg teljesítményben jók, de horrorárból lehet fenntartani őket.
Ki játszik a legfelsőbb ligában? Toyota, Kia, Hyundai, Mazda, Mitsu (a Nissan már sajnos nem – Renault az is). Sajnos azonban ezek jórészt kiszorultak az európai piacról – viszont néhány éveset lehet venni Mazda kivételével szinte mindből(de a Mazda is jó 10-en X évesen is). A Hyundainak lesz a H350-ese – az lesz a legjobb furgon a piacon, ha teljesen koreai fejlesztés lesz. Ha belekontárkodik valamelyik európai nemzet “mérnöki” gárdája, akkor az is mehet a levesbe. Márpedig sajnos eléggé hasonlít a Sprinterre…
Az európaiak a szó szoros értelmében veszik az “eldobható” autó fogalmát, Távol-Keleten ez a szó nem szerepel a szótárakban – ott tojnak az efféle trendekre.
Azért büszke mert növeli a profitjukat.
Minél ócskábbak még?
Nem kell minden gyártónak haszonjármű-flotta-ezt én is így gondolnám, de a profit az fontos.
Volvónak ott vannak a kínaiak akik a profit nagy részét és a technikát is megkapják gyakorlatilag innentől már ingyen a svédektől. Jó ez Európának? Nem.
Az olaszokról meg a francikról meg tudja mindenki, hogy nem a legfelsőbb ligában játszanak minőség terén.
Ki az aki kishaszonjármű szinten a legfelsőbb ligában játszik? minőség mellett megbízhatóság terén ami a fogyasztás mellett a legfontosabb???
Miért olyan büszke ezekre a vackokra az Opel? Egy Fiat és két Renault van a képen, Opel-emblémával. Egyik ócskább, mint a másik. Minek kellett az Opelnek ezekkel lejáratnia magát? Nem kell minden gyártónak haszonjármű-flotta: a Volvónak sincs, mégis jól megvannak. Az olaszokról meg a francikról meg tudja mindenki, hogy nem a legfelsőbb ligában játszanak minőség terén.