Tiszta gázos ez az Audi

Genfben leleplezve: Audi A3 g-tron és RS6 Avant

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben az Audi egy olyan A3-ast is bemutatott, mely széndioxidtól mentes földgázzal is üzemelhet. Az RS6 Avant pedig spórolósan brutális.


Az Audi a 83. Genfi Autószalonra nem kevesebb mint öt újdonságot vitt. RS Q3, RS6 Avant, S3 Sportback, A3 e-tron, A3 g-tron. Az RS6 Avant izomkombiról is tudunk mutatni néhány fotót és egy bő képaláírás erejéig elmondjuk a vele kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, de foglalkozzunk inkább a bizonyos szempontokból érdekesebb g-tronnal, ami CNG-, azaz földgázüzemű kompakt ötajtós.
Hirdetés
A g-tron benzinmotorja 1,4 literes, 110 lóerős és 200 Nm nyomatékú TSI 190 km/órás végsebességgel, 11 mp-es 100-ra gyorsulással, 95 g/km-es CO2-kibocsátással és elviekben 900 km-es hatótávval, és ehhez jön még a gázüzem 400 km-e. A csomagtartóban az abból helyet foglaló speciális anyagú és szerkezetű, többrétegű tartálypár egyenként 7 kg gázt tárolhat 200 baros nyomással, s a rendszer több mint 50 kilóval könnyebb, mint az eddig használatos CNG-szettek. Az egyenletes teljesítményért és a minél takarékosabb felhasználásért egy elektronikus gáznyomás-szabályozó folyamatosan optimális nyomást állít be a befecskendező-rendszer számára, így kerek a történet.

Ennél kerekebb csak Németországban lehet a történet, mert ott évi 15 ezer km-es futással számolva 1500 darab autót kiszolgáló "gázcseretelepet" is üzemeltet majd a környezettudatos Audi, ahonnan a könyezettudatos tulajok széndioxidtól mentesített sűrített földgázzal tankolhatják meg ötajtós A3 Sportback személygépjárműveiket. Leghamarabb ez év végétől. A zéró CO2-es metánt a négykarikások saját - szélkerekes - Werlte környéki hidrogéngyárukból nyerik ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Tiszta gázos ez az Audi

  • 2017.10.30. at 06:01
    Permalink

    Sosem voltam jó kémiából, nem is veszem a fáradtságot, hogy ezzel kínozzam magam (van más helyette :).
    Abban azonban biztos vagyok, hogy a gázüzemű gépkocsikban van ráció, és jó fejlesztési irány. Mind az LPG-ben, mind a CNG-ben sokkal-sokkal több van, mint a megbukni látszó elektromos üzemben.

  • 2017.10.30. at 06:01
    Permalink

    Nem úgy értik, hogy nem keletkezik CO2, hanem annyi keletkezik, amennyit a metán előállítása során megkötnek, tehát bezárul a kör.
    CO2+4H2 -> CH4 + 2H2O
    Ettől függetlenül nem vagyok meggyőzve, hogy ez annyira életképes ötlet lenne.

  • 2017.10.30. at 06:01
    Permalink

    Akkor vissza a kémiaórára:
    metán= CH4, ha elégeted, CO2 + 2H2O keletkezik, tehát az 1/3-a széndioxid
    A „zero CO2” nem műkszik metánnal kispofáim!
    Ahhoz csak a tiszta hidrogén jó, a szénhidrogének nem!

Vélemény, hozzászólás?