Tippet adnál a rendőrségnek, hol mérjen sebességet? Megteheted!
Most megmondhatod a rendőröknek, hol mérjenek sebességet!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Április 3-án 24 órás, országos sebességmérési razziát tart a rendőrség. Hogy hol mérjenek pontosan, ahhoz bárkitől, így tőled is fogadnak tippeket!
Miként az a police.hu oldalon olvasható, az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a TISPOL kezdeményezéséhez csatlakozva a magyar rendőrség 24 órás összeurópai sebességellenőrzést – úgynevezett Speedmarathont – végez. Korábban is volt már ilyen, s az eddigi adatok szerint az akció sikeresnek mondható. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják ugyanis, hogy a rendőrség által a 24 órás Speedmarathon alatt ellenőrzött sofőrök 95%-a az előírásoknak megfelelően választotta meg haladási sebességét.
A Speedmarathon ötletét nyolc évvel ezelőtt a német Észak-Rajna-Vestfália szövetségi állam dolgozta ki. Itt a közösség embereit felkérték, hogy szavazzanak arra a helyre/helyekre ahol sebességellenőrzést szeretnének. A német ötletet nagy lelkesedéssel fogadták, és hasonlóan az elmúlt évekhez ebben az évben is valamennyi TISPOL-tagállam alkalmazza.
Az idei ellenőrzés is 24 óráig tart és valódi razziának mondható. Az ellenőrzés ideje alatt, 2019. április 3-án 6 órától 2019. április 4-én 6 óráig, ténylegesen 24 óra időtartamban a rendelkezésre álló valamennyi Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pont használatban lesz.
Az eddigi akciókhoz hasonlóan a rendőrség az ellenőrzési helyek kijelölése során a lakosság véleményét is szeretné figyelembe venni, ezért idén is javaslatokat vár arra vonatkozóan, hogy az említett időszakban hol kerüljön sor sebességellenőrzésre.
A helyszín-javaslatokat az illetékes rendőr-főkapitányságok jövő hétfő délig, azaz március 25-e 12.00 óráig az erre a célra létrehozott e-mail címekre várják. A megyénkénti e-mail lista itt található.
Nyilván nem állhat majd traffipaxos rendőr minden egyes javasolt helyre. A lakosság jelzései alapján, a javasolt helyszínek adottságainak ismeretében a megyei rendőr-főkapitányságok 2019. április 1-ig jelölik ki a pontos helyszíneket és időpontokat. Ezek nem lesznek titkosak, az ORFK Kommunikációs Szolgálat a nyilvánosságot is tájékoztatja majd a mérési helyekről.
Az ellenőrzés elsődleges célja a sebességtúllépés veszélyességének tudatosítása, ugyanakkor a rendőrök a kampány során más jogsértésekkel szemben is fellépnek, így a bírságok sem fognak elmaradni. A rendőrségi statisztikák szerint a túlzott és/vagy nem megfelelő sebesség az egyik legnagyobb tényezője a halálos baleseteknek. Ezért van az, hogy a rendőrség fellép azokkal a járművezetőkkel szemben, akik elmulasztják megtartani a sebességhatárt. A 24 órás Speedmarathon csak az egyik összetevője annak a stratégiának, melynek a célja a halálos balesetek számának csökkenése és Európa útjainak biztonságosabbá tétele.
Pár adat 2018-ból:
- A Speedmarathon akcióban részt vevő országok: 23
- Ellenőrzési helyszínek: 12.349
- Ellenőrzött járművek: 3 244 397
- Részt vevő rendőrök száma: 14 113
- Szabálysértések száma: 257 639
A fenti lista persze az összesített európai adatokat tartalmazza. Tavaly hazánkban az összesen 744 rendőr részvételével megtartott akció ideje alatt 1071 helyszínen 464 437 járművet ellenőriztek, amely során 4268 sebességtúllépést regisztráltak. A mintegy 3 milliós személyautóparkhoz mérten így is nagyon jelentős volt az ellenőrzési arány, ez idén sem várható másként.
Az idei évben 26 tagország jelezte részvételi szándékát.
Piroson átsuhanást kéne már maratonba ellenőrizni, és azt se az év 1napján.
Durván népsport lett, szinte nincs olyan lámpaváltás Bp.-en hogy ne menne még át pár autó. Van hogy telizöldnél várni kell, hogy az utolsó is átmenjen, buszok, villamosok is simán bemennek, már indul el a sor de még betolja a csuklóst, úgy is megállsz …. döbbenetes.
Szerintem csináljanak valami hasznosabbat.
Például javaslom az utak kátyúzását ha minden rendőr kapna egy lapátot és egy kátyút kijavítana szerintem egy fokkal szebb lenne az autósok élete.