Villanyautóként is a pazarló luxus jelképe lesz a G-osztály
Két évvel ezelőtt leplezték le a prototípust, most viszont már a véglegeshez közelít a Mercedes-Benz G-osztály elektromos változata. Pontos teljesítményadatokat még mindig nem hoztak nyilvánosságra, ám az eddigi információk szerint négy különálló villanymotor hajtja majd a négy kereket. Opcionálisan egy nagyobb energiasűrűségű akkucsomag is szóba került, amelynek fő oka, hogy fizikai méreteit tekintve nem lehet akkora akkucsomagot csinálni, hogy a G-Wagen aerodinamikusnak aligha mondható formájának autópályatempónál valóban nagy hatótávolságot biztosítson. Ezt a változatot azonban 2025-ig biztosan nem látjuk majd a közutakon, az egyik legnagyobb problémával azonban a
"kisebb akkus" változatnak is meg kell majd küzdenie.
Akár tank módjára egy helyben is képes lesz megfordulni, erről korábban is írtunk már
A szögletes modell légellenállása ugyanis a hajtáslánctól függetlenül adott, ezért vélhetően a rövidebb hatótávolsággal rendelkező változat is hatalmas akkucsomagot kap. Extra tömeg lesz továbbá az akkucsomag védőborítása, amelyet a terepjárási képességek megőrzése végett alkalmaznak. Mindemellé a gyártó is megerősítette már, hogy a létraalvázas felépítés és a bonyolult futómű is megmarad, ami tovább növeli a tömeget.
A becslések szerint az elektromos G-osztály egyes példányai akár üresen is meghaladhatják majd a 3 tonnát.
Elsőre rengetegnek tűnhet ez az adat, ám a Mercedes EQS SUV 2,8 tonnás üres, illetve 3,4 tonnás maximálisan megengedett tömegével összevetve már nem is annyira távoli. Ráadásul az EQS SUV esetében ez 600 kilogrammos terhelhetőséget jelent, amellyel a G-osztály 3 tonna feletti össztömege már bele sem férne a hazai B kategóriás jogosítvány 3,5 tonnás határába.
Jézus!
Tömegpusztító fegyver!